Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 673 ggr
RarozSia
0

Hvem var hans uppfødare ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skriver lite på Svorsk jag Flört om det går bra ?

Tilbaka til 1996, då fikk vi vår førsta Siames. Emil var hans navn og han var en brunmasket kastrerad pojke på Ca 1 år. Vi fikk øverta han gjennom min samboers tante, som hadde kommet i kontakt med en uppfødare från Sverige. Vi kom lite før sent i gång med og børja kontakta denne uppfødaren før og få stamtavle og lite mere uppgifter om Emil.

Det vi et er at hon hette Gunilla, og var bosatt en stund i Nord Norge, nærare bestemt i Ersfjord næra Ballangen, nogra mil från Narvik. Hun var tvungen å sluta som uppfødare, før hennes mann eller var det barn, var blivit allergiska. Alla kattene blev gitt bort, og Emil havnet hos oss. Her bor han den dag i dag, er en herlig katt på øver 11 år.

Undrar om noen kjenner til den her historien, det hadde varit kul å komma i kontakt med Gunilla!

Bifogar et kort på Emil sånn han ser ut nu

RolfH
0

Jag gråter nästan. Inte så mycket för historien, men för den vackra katten med dessa undrebara ögon.

Caelitus
0

Så vakker han er.

Celia
0

#0 - det har funnits en del Gunillor som fött upp siameser, men när jag ska sortera gamla tidningar så kan jag se efter kattungeannonser från första delen av 90-talet :)

Efternamnen Green och Agduri är några som jag minns, men jag vet inte om någon av dessa bodde något i Norge.

Dagny har ett kanonbra minne, ni borde fråga henne :) När vi tog hand om två kastrater, födda i mitten av 80-talet, så var hon detektiv och hittade deras ursprung så att vi kunde beställa stamtavle-dubletter :)

Canoodles
1

Gunilla Anduri bodde i Kalmar och mig veterligen aldrig i Norge, hennes son och jag gick i samma klass i skolan!

Celia
0

Kan ha varit Gunilla Agduhr… hittade en gammal annons från tiden då hon bodde i Tranås.

Tai-Un-Dai var stamnamnet.

Celia
0

Sorry det blev fel ovan - det var Gunillas syster (Ingrid) som hade det stamnamnet. Gunilla hade stamnamn Cranehill.