Hvem var hans uppfødare ?
Skriver lite på Svorsk jag
om det går bra ?
Tilbaka til 1996, då fikk vi vår førsta Siames. Emil var hans navn og han var en brunmasket kastrerad pojke på Ca 1 år. Vi fikk øverta han gjennom min samboers tante, som hadde kommet i kontakt med en uppfødare från Sverige. Vi kom lite før sent i gång med og børja kontakta denne uppfødaren før og få stamtavle og lite mere uppgifter om Emil.
Det vi et er at hon hette Gunilla, og var bosatt en stund i Nord Norge, nærare bestemt i Ersfjord næra Ballangen, nogra mil från Narvik. Hun var tvungen å sluta som uppfødare, før hennes mann eller var det barn, var blivit allergiska. Alla kattene blev gitt bort, og Emil havnet hos oss. Her bor han den dag i dag, er en herlig katt på øver 11 år.
Undrar om noen kjenner til den her historien, det hadde varit kul å komma i kontakt med Gunilla!
Bifogar et kort på Emil sånn han ser ut nu
Jag gråter nästan. Inte så mycket för historien, men för den vackra katten med dessa undrebara ögon.

Så vakker han er.

#0 - det har funnits en del Gunillor som fött upp siameser, men när jag ska sortera gamla tidningar så kan jag se efter kattungeannonser från första delen av 90-talet :)
Efternamnen Green och Agduri är några som jag minns, men jag vet inte om någon av dessa bodde något i Norge.
Dagny har ett kanonbra minne, ni borde fråga henne :) När vi tog hand om två kastrater, födda i mitten av 80-talet, så var hon detektiv och hittade deras ursprung så att vi kunde beställa stamtavle-dubletter :)

Gunilla Anduri bodde i Kalmar och mig veterligen aldrig i Norge, hennes son och jag gick i samma klass i skolan!

Kan ha varit Gunilla Agduhr… hittade en gammal annons från tiden då hon bodde i Tranås.
Tai-Un-Dai var stamnamnet.

Sorry det blev fel ovan - det var Gunillas syster (Ingrid) som hade det stamnamnet. Gunilla hade stamnamn Cranehill.