Siames iFokus

Siames

Etikett: omplacering
Läst 3150 ggr
Anki-Egerbrandt
0

OSH n hona söker nytt hem!

Jag har en oriental hona som jag tyvärr måste omplacera… om rätt hem dyker upp. Hon är världens kelgris som njuter av all hantering så länge man ger henne all uppmärksamhet! :)

Hon är 1½ år och fortfarande fertil. Kan säljas kastrerad om så önskas och jag är även öppen för fodervärdsavtal. Då boende i Eskilstuna med omnejd.

Hon är utställd två gånger på Birka kattklubbs utställning när hon var 5mån, fick dag 1 Ex1 och dag två blev hon BIS. Hon har fantastiska gröna ögon! :)

Anledningen till att hon måste omplaceras är att hon inte kommer överens med mina andra äldre katter. Mina yngre katter älskar hon dock och sover med dom och tvättar dom (Jag har Cornish Rex uppfödning). Hon är väldigt dominant och ska försvara mig och min sambo så fort dom äldre katterna kommer in i samma rum… samma sak med hunen. Så dom vågar inte komma i närheten av oss när hon sitter i knät.

Maiken som hon kallas behöver komma till ett hem utan äldre fertila honor. Hon går inte ihop med hundar, och barn har hon aldrig träffat mer än korta stunder.

Är du intresserad av stans gosigaste katt som dock försöker försvara sin husse och matte mot alla hot, hör gärna av dig så berättar jag mer om henne.

Mer info, bilder och kontaktuppgifter finns på min hemsida www.rexlicious.se

MvH / Annika, S*Rexlicious katteri

S*Nattskugga Avantasia (Maiken)

Född: 2009-06-23

e: Ch S*Concinnus Crown of Creation JW, OSH n
u: DK*Bellamis Baccara, SIA

Anki-Egerbrandt
0

Anki-Egerbrandt
0

[nollottan]
0

Vilken skönhet! hoppas hon får ett bra nytt hem Glad

Wilycats
0

Hoppas du hittar ett bra hem åt henne! Jag har ju hennes syster, Nattskugga Alanis Glad.

Lejonhjarta
0

Ååå, hon var läcker!! Synd hon inte gillar äldre kärringar för d har ja.Obestämd Å hund, å….alla möjliga djur.

Anki-Egerbrandt
0

Visst är det lustigt…. efter att jag skrivit detta inlägg så har Maiken inte brytt sig om min äldsta hona Arwen och hon sover brevid hunden??? Knäppa katt, presic som att hon känner på sig att det är dags att sköta sig nu! :P

#5 Tack! Ja hon är jättefin! :)

kalindas
0

Det kanske hjälper med lite Feliway?

/Elisa

Anki-Egerbrandt
0

#6 Feliway??? :)

kalindas
0

Det kan lugna ner dem lite i flocken och om de inte är dödliga ovänner. Så kan det hjälpa.

/Elisa

Anki-Egerbrandt
0

#9 Tack för tipset!!! Skulle vara underbart om dom ville leva tillsammans! Vart kan jag köpa det? :)

kalindas
0

Finns hos veterinären och på apoteket. Köp den man sätter i uttaget.
Svartsjukan kommer du nog inte ifrån tyvärr. Dessa raser är väldigt svartsjuka. Men det kan, om du har tur, lugna stressiga nerver.
Det är i alla fall värt att prova i en månad. Glad

/Elisa

Anki-Egerbrandt
0

#11 Absolut! Det ska jag prova! :D Tack!

Bunn
0

Vilken bedårande skönhet! :)

Synd att jag har halvtids hund :/

AngelsCo
0

Pretty girl :)

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

berthagenn
0

Feliway kan vi köpa i djuraffären i Malmö. Kanske kan du det också? Jag har hört bra saker om Feliway! Lycka till med din skönhet! Glad

hecajon
0

Det går att köpa på nätet också, jag betalade 299:- i butik för refillen och de tar 216:- + frakt a´39:- på denna sida:

http://www.veterinarbutiken.se/beteende-och-harmoni/16-feliway-doftavgivare.html

Och första gången köper du denna hela doftavgivare(som kommer upp när du klickar på denna länk) sen är det bara att köpa en refill när den tar slut. För mig har det hållt drygt 1mån sen är det en skvätt kvar i botten som inte sugs upp men den går att hälla i den nya refillen om man orkar tråckla med korkarnaSkrattande

Sen läste jag ditt inlägg igen och du skrev att hon är fertil, det kan ju verkligen hjälpa med att kastrera henne också, men även det tar en tid innan resultatet kommer men värt att tänka på när det inte fungerar.

Sitter själv med 2st fd fodervärdskatter, som nu är mina, men båda är kastrerade så ingen egen kull blev det för mig. Men jag är bara glad att få dela hem med demKyss

Vad mer vill man än att sina älsklingar mår bra och kan får stanna kvar i familjen.

All lycka till!

Bunn
0

Är nyfiken att höra hur det har gått?

amandahurtigh
0

Hon är ju hur fin som helst! :) Lycka till!!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Anki-Egerbrandt
0

Hej på er. Jag kan berätta att Maiken fick åka till en supertrevlig familj på prov ett tag. Dom hade två 8åriga kastrathonor hemma… och det gick inte alls. Dom slogs alla tre och efter två veckor så fick Maiken flytta hem igen.

Så nu har jag bestämt mig för att hon ska kastreras och få flytta till någon som inte har andra honor och bara vara sällskapskatt! :)

Tror hon kommer må bäst av det.

AmandaWvW
0

Om du har tur kommer hon att sluta med det dominanta beteendet efter Kastrering och lära sig att komma överense med dina cornish. Om inte,  så har hon i alla fall betydligt bättre odds att lyckas med omplaceringen efter Kastrering.

Lycka till!

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Anki-Egerbrandt
0

#20 Ja, precis! Jag hoppas på det! :)