En kull BAL & OLH födda hos S*Spotless
Den 23/1 -11 föddes fem ungar efter GIC S*Spotless David BAL c 21 och GIC S*Spotless Astrid OLH o
Två balineser (honor) och tre orientaliska långhår (hanar) blev det! Alla hanarna är mönstrade, en av dem är choklad och två är kanel. En av honorna är choklad, vad den andra har för färg kan jag inte säga riktigt än… chokladmönstrad eller eventuellt kanelfärgad är hon i alla fall… (tror jag).
Kullen finns hemma hos min mor i SOLNA. ing-marie@spotless.se
Vi ser med spänning fram emot hur dessa små kommer att utvecklas!
I-kullen 9 dagar gamla den 1/2 -11
Jag gillar den "ljusa" tjejen längst bak i bild, här ser hon ut som en liten tant! 
Chokladflickan till höger i bild. Söt som socker! ?
…en bild till! Här har tjejerna slocknat över den stora kanelpojken och den lilla kanelgrabben kikar upp lite yrvaket.
Chokladpojken sov sig igenom hela fotosessionen. 
Så söta! Grattis till kullen. 

Tack Angela jättefint, mamma
Jag är så glad åt den här kullen av fler än en andledning! De är ljuvliga allihop
Så fine dei er !

Söta fina ungar Grattis
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad

Å vilket fint gäng! Smälter…
Gratulerer med kull! Gleder meg til å se individuelle bilder av dem 

Tack
Ska försöka ta bilder i helgen. De är 14 dagr på söndag och några har börjat gå lite vingligt.
Å så fina!
Ett stort grattis!
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Så skjønne!! Grattis.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Grattis!
/Elisa

Ser fram emot fler bilder!

Tack så mycket allihop för glada tillrop! Mamma är jätteglad över den här kullen.
Bilder kommer förhoppningsvis under helgen, jag ska hem och hälsa på dem i morgon.

Grattis till en jättefin kul, fina färger
ser fram emot fler bilder!
Följ våra fyrbenta vänner på www.merlions.se

Grattis grattos! jätte söta små knyten :)
- S*Broddan´s - www.broddans.se

Sötnosarna!
GRATTIS

Tjejerna kommer här!
Den ljusa honan (i huvudet kallar jag henne kanelhonan, men törs inte riktigt säga det högt än! 

)
…ljusa honan igen, här ser hon dock lite mörkare ut men inte lika mörk som chokladen.
Chokladhonan.
…chokladflickan igen, inte heller hon ville ställa upp på bild idag men här är andra sidan i alla fall! 

Duktiga mamma Astrid fastnade ju på bild idag också!
Vaktkatt, försöker skrämmas! Hon är ju van vid mig, men visar mycket tydligt att det är hennes ungar.
Fortfarande upprörd, kolla ögonen, hon anser nog att det inte är ett dugg nödvändigt med fotografering.
Nästan helt avslappnad här, men med koll på opålitliga mig. 

Tur att det finns en duktig fotograf i familjen, annars blev det nog inte många bilder. 
Jag hoppas verkligen att ljusa balines flickan är kanel men hon är ju lika fin ändå. Någon vaktigare katt en Astrid när det gäller ungarna får man leta efter.
I förra Kullen blev det bara en chokladpojke Helge och honom vaktade hon ända tills att han flyttade hemifrån. Hon är en väldigt duktig mamma.
Kom gärna med namnförslag på I om ni vill.

Isak, Inge, Iris, Irmeli, Ibis, Ida, Ikaros, Imra, Idun, Irene, Ismelda, Ivan, Izor
Kan nåt duga?
Ljuvliga små dunbollar, jag förstår att mamma vaktar över dem 
Grattis till kullen!
Istvan.

#21 jag gillar flera av dina namnförslag, tre har jag använt själv i min I-kull (födda i augusti -04). Iris (som bor kvar hemma hos mig) och hennes kullsyskon Idun och Ivan den Förskräcklige. Men Isak och Inge kanske kan vara aktuella nu för kullen hos mamma? Mor har ju en förkärlek för lite "äldre namn".
Själv tycker jag att en av tjejerna ska heta Ingeborg!
#23 mycket bra förslag!
#22 tack!
Astrid kan se riktigt farlig ut när hon har ungar.
Grym blick mamma har! 
Fina bebisar. 
/Elisa

Tack för namnförslagen, det är bra namn allihop. Ska fundera det är ju ingen brådska de är ju bara 2 veckor ännu, men de växer fort.

De växer!
Igår blev de 3 veckor och de är så söta.
Glömde kameran hemma när jag knallade hem till mamma för att titta till dem idag, men lyckades få en hyfsat bra bild med min gamla mobilkamera. Linslusen som inte diar är stora kanelpojken, lilla kanelpojken ligger till vänster och chokladpojken ser ni mellan tjejerna (balineserna) och visst är skillnaden på flickornas färger tydlig!?
Astrid har jättebra färg på sina gröna ögon, men jag fotade, som sagt, med min snart antika mobil. 

Oj.Oj. vilka sötnosar

Jättefina ungar! Känns som om jag måste få komma och klappa lite på dom snart? ;-)
Iben är också ett fint I-namn.

#30 mycket fint!
Flickornas namn är i princip klara… en av dem kommer att heta Ingeboj och en av dem Ingvor.
#29 det ska väl inte vara omöjligt!
Men de måste bli äldre innan mamma tar emot besök och sedan bör (nog) mamma informeras om at hon får besök.
#28 Tack! De är söta och jag upplever dem som ganska tidiga.
Så utrolig søte dem er
Kan nesten kjenne den myke pelsen gjennom skjermen 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

# 31 haha självklart, jag brukar inte våldgästa folk ;-)

Tack alla och speciellt Spotless för du lägger ut bider, ska bli bättre på det själv.
Lejdet du får gärna komma när de blir lie större, hör bara av dig