Få kattunge rumsren?
En av mina kattungar (och tyvärr har jag inte lyckats komma på vederbörande) har fått för sig att man kan använda min gästsäng som toalett.
Varje dag ligger det kiss/bajs under eller på sängen :-(
Har nu täckt den med plastad frotté men såhär kan det ju inte fortsätta!
Jag fattar inte vilken av dom det är för jag tycker att jag ser alla gå på lådan och har gjort sedan de var 4 v.
Ska jag sätta en låda under sängen?
Ska jag byta typ av sand?
Ska jag stänga in alla på toa nåt dygn?
Jag har kvar 7 ungar hemma fortfarande och jag misstänker att det är antingen den min son ska ha eller den jag ska behålla som dummar sig..

En ur våran senaste kull hade såna kissideer för sig i vår säng på sambons plats. Tog en stund innan vi listade ut att det var den vi skulle behålla. Dom blev portade i sovrummet och nu har det inte hänt på ett bra tag….
Vet inte varför hon gjorde så, fanns ingen förändring som vi kunde ta på. Hon var rätt så liten första gången som det hände och hann kanske t toan första gången. Jag tänkte inte på att klorin inte avskräcker utan tvärt om så jag tvättade ju av vattensängen med klorinmedel så ja får väl skylla mig själv…….

mitt problem är att det inte finns någon dörr upp från trappan till det rummet, det är liksom ett genomgångsrum.. jag får väl gå ner i garaget och försöka att snickra ihop en till nätdörr ikväll men jag har nätet ute i trädgårdsskjulet och där framför ligger typ en meter hög snö… så det känns sådär inspirerande…
Jag har avvänt citrex och pissoffrengöring men han/hon går tillbaka till samma stället hela tiden och gör en ny hög..
Har nu varit och köpt annan kattsand och ännu en ny låda (har väl typ 7 st nu) så får vi se hur det går..

Jag skulle ha ställt en låda där olyckorna var. Vi gjode så med Wedensdays kattungar som hade toa under en byrå vi flyttade ut den och stälde en låda där och de gick fint i lådan. 
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad

# 3 ok ja det var tanken med den nya lådan som jag köpte.. ska ställa den där vid sängen
Katter gjør ikke fra seg der det står mat, og det gjelder både for kattunger og for voksne. Det fungerer til og med på hannkatter som markerer. Dvs hannkattene markerer ikke der det er mat, men de vil jo selvfølgelig finne et annet sted å gjøre det 

#5 så jag ska ställa mat under sängen menar du?
Detta är min regen ovetenskapliga upptäckt. En del katter styrs väldigt av synintryck och kan t.ex. kissa under ett vitrinskåp för att det "ser ut som en överbyggd låda" där. Andra styrs av känslan under fötterna. En saccosäck, ett bylsigt täcke kan t.ex sätta fart på kissnödigheten. Det känns som sand under fötterna. Ta bort täcket och ha bara lakan där på dagarna tills kattungen har växt till sig. Det har funkat här. Plus att du lyfter den direkt till lådan om du ser den kissa.
#6 ja det er en måte å gjøre det på. Du kan selvfølgelig ikke ha både mat og kattedo der da…. 

Jag sprayade min säng med ättiksvatten (blomspruta) flera gånger om dagen när Ylle höll på och kissade där. Funkade.
Bättre att sova i en fuktig ättiksdoftande säng än en dyblöt kattkissdoftande…

Jag skulle ta ett steg tillbaka och låta dem vara på ett mer begränsat område en tid. Flera (och gärna i olika utförande) lådor och om det fortfarande händer olyckor i möbler placera ut matskålar där.

trodde problemet var löst igår.. satte ju dit en kattlåda och städade supernoggrant i minst 30 min under sängen men nu när jag kom hem var både kattlådan OCH sängen full med bajs igen :-( som tur var hade jag täckt den med plastad frotté.
Började att snickra på en till nätdörr igår men färgen måste torka innan jag kan hänga upp den.
Nu har jag täckt sängen med gammalt duschdraperi, se om det känns mindre behagligt under rumpan?

Det alra mest effektiva är spaning:)O se vilken det e som gör det o ta på bar gärning..Det brukar behövas ca 5-6 ggr och att man tar dem direkt till toan o klappar gosar pratar positivt krafsar..Jag hade en nu som förmodligen fått negativ upplevelse av sanden everclean som jag inte vill byta ut..Hon åt sanden o den sätter ju sig stenhårt i gommen..sen misstänker jag även att hon kanske fått det under tassarna o tyckt att det var obehagligt,,..Jag la papper över på halva toan..Och spanade ..Det går mycket tid men det måste ju bort..Och det lönar sig!!Bajsandet brukar ge med sig först..Sen kisseriet..Men som sagt tänk på vilken du inte ser ¨gå på toa så kanske du kan hålla mer koll på den,sen kan det ju vara 2 också:)Men lycka till..