Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 5935 ggr
Lillatassen
0

Undran från en glömsk..

När brukar ni se på era honor om dem är dräktiga? Våran hona är i vecka 4, men till skillnad från siamesen, Engla så ser jag inga direkta "hallon tuttar" .. Magen ser dock, kanske, möjligtvis, lite rundare ut.. Men vet inte, kanske, möjligtvis, så önskedrömmer jag? Obestämd Har vägt henne igår, 2,7kg så får väl se om vikten ökar i veckan.. Hömm..

Erfarenheter? Dela med er! :)

Wilycats
0

Jag har märkt alltid vid ungefär vecka tre att spenarna blivit lite röda och svullna, alltså hallontuttar. Samt så brukar de börja äta mer vid den tiden. Har aldrig vägt mina honor.

Hoppas att din hona är dräktig Glad.

RedPoison
0

Min foderkatt fick aldrig några hallontuttar under sin graviditet, så alla kanske inte får det? hennes bröstkörtlar svällde dock upp :)

Lillatassen
0

#1 Tack! Jaa får hålla tummarna här nu.. :)

#2 Det har det däremot gjort på Chimi med! Kanske ändå fortfarande finns en chans då.. Känns lite ovant eftersom, likt oss människor, dräktigheten tycks skilja från katt till katt :)

[lisme]
0

Vi har hatt flere tilfeller av skinndrektighet i 2010, og de siste to hadde termin 4.januar i år. De hadde begge alle tegn på drektighet, rosa pupper som var blitt større, større mage, de spiste mer og sov mye mer, og var mer opptatt av kattunger enn normalt. På dag 60 begynte de å løpe begge to…… Så man kan lett bli lurt! Trodde at de hadde bare etpar unger hver siden det ikke var mulig å kjenne bevegelser og siden magene ikke var så veldig store, men den gang ei

Lillatassen
0

Hur är det med skendräktighet när det kommer till honorna.. Brukar det vara vanligare hos honor som vart dräktiga tidigare eller kan de lika väl inträffa hos förstagångs honor?

[lisme]
0

Vi har opplevd det en gang med hunnkatt som har hatt kull før, og 5-6 ganger med førstegangshunner

Lejdet
0

# 5 min Cinzano var skendräktig så till den milda grad att jag var tvungen att göra ultraljud på henne på "slutet" för jag kände inga sparkar och det var inte konstigt för det var tvärtomt där inne! ;-)

Hon är/var förstagångshona

Lillatassen
0

Aj aj då.. Hmm, återstår att se då.. Brukar känna sparkar vid vecka 6 har jag ett svagt minne utav (med Engla då).. Så får se hur det verkar med denna madamen.

Går de upp i vikt när de är skendräktiga? Antagligen, om de äter mer då osv..?

DjupbackensJessica
0

Vi har en hona som har blivit skendräktig två ggr på raken, och hon började att löpa efter 5 resp. 7 veckor…. Inte snäll katt som väntar så länge på att löpa Flört

Hon är också en en förstagångshona.

Lejdet
0

Det beror ju lite på hur många ungar det finns i magen, men senast vid v 7 borde du kunna känna.

Ja Cinzano gick upp rejält, åt som en häst, hade svullna tuttar, sov mycket etc.

MijmuPix
0

Hallonröda spenar efter parning brukar dyka upp efter ca 3 veckor; ibland något tidigare och ibland något senare.

Min ena hona var skendräktig för drygt 1,5 år sen (om jag inte minns helt fel). Hon betedde sig precis som vid tidigare dräktigheter; åt och sov massor och blev lite rundare om magen. Vid v. 7 börjar man kunna känna fosterrörelser på dräktiga katter, men när jag fortfarande inte kännt några sparkar i v. 8 så gjorde vi ett ultraljud för att kolla om allt var ok. Då visade det sig att det bara var luft i magen och den lilla damen var skendräktig ;-)

Lillatassen
0

Tack för alla svaren! Började att räkna hur långt gången hon är och märkte att det är kanske alltför tidigt att se någon mage då hon bara är i vecka 3 *matte är nog lite väl ivrig?* Tungan ute

Så vi väntar en månad till här nu och ser om hon växer till sig, magmässigt har vi ingen skillnad på henne ännu, men bör väl börja växa till sig snart om det är något. Men som sagt, räknade lite fel. Skäms Så finns nog fortfarande chanser för dräktighet med andra ord.

cosbykatten
0

#12 > Vad spännande att vi får följa dräktigheten "från början" :) Fortsätt gärna uppdatera hur det går i tråden, jag tycker det är jätteroligt att läsa!

Lillatassen
0

#13 Ja, vi lovar att uppdatera! :)

Lillatassen
0

5e veckan nu och fortfarande ingen stor mage. Spenarna är något svullna, men har svårt att tro att jag ska känna några fosterrörelser inom en vecka i den lilla magen. Så.. antingen är hon inte dräktig eller så har hon en unge eller två i den magen som gömmer sig väldigt väl ;)

kalindas
0

Låter väldigt skendräktig. Obestämd

/Elisa

Lejonhjarta
0

Mina har varit mkt punktliga på v 3. Håller nog med Kalindas, tyvärr.

Zandrinos
0

Den som väntar får se, hon kanske gömmer dom för digFlört

Lycka till!!!!

MalinL
0

Jag har då aldrig känt fosterrörelser förrän runt dag 49 (dvs vecka 7). Mina honor brukar inte bli runda förrän efter vecka 5. Och de växer som mest mellan v 6 och v 8 tycker jag.

Lillatassen
0

Får helt enkelt vänta och se - Vissa stunder tkr jag att hon verkar rundare - andra stunder inte. Kan det vara att hon bär dem lite "högre" upp? För hon är rundare runt revbenen istället Skrattande

Lillatassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon är inte alls stor ännu, vecka 7 nu, snart vecka 8. Men spenarna är stora och hon har inte löpt, så kanske får vi en kattunge om 2 veckor <:)

Lillatassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Suddig bild men lite förklaring över varför jag fortfarande har hoppet kvar.. (:

kalindas
0

Det kan nog vara bebis i magen. Spännade. Glad

/Elisa

Lillatassen
0

Joe .. får väl se om någon vecka, denna gången är det riktigt spänannde just för att jag inte har någon aning om jag ens ska behöva agera barnmorska men räknar med det (:

MalinL
0

Spännade, håller tummarna. Glad

Zandrinos
0

Om man tittar på bilden #21, så ser hon dräktig ut. Lycka tillGlad

DjupbackensJessica
0

#21 hon ser nästan ut som våran skogis hona som ska ha ungar om ca 3 veckorGlad Och i hennes mage ligger det minst fyra ungar.

Har du kollat vikten på henne? En kattunge väger ca 2 hekto dom sista dagarna. Skrattande

Lillatassen
0

Ja, hon har nu gått upp från 2,7kg till 3.4kg så hon är nog allt dräktig, med tanke på att spenarna är verkligen mjölkspenar.

Och hon har inte löpt trots att Engla har haft ett par omgångar med löp och dem två gillar verkligen att löpa tillsammans annars ;)

Men magen är ju så liten så man är förvånad om hon får mer än en :)

kalindas
0

Om hon är en lång katt så kan de ju ligga fler som inte syns.
När är det beräknat?

/Elisa

Lillatassen
0

Hon är i dag 65 omkring 23 februari.. Ja, hon är rätt långt i kroppen så kan nog dölja lite.

kalindas
0

Kan bli större den sista veckan. En del syns det knappt på innan.

/Elisa