Siames iFokus

Siames

Etikett: uppfödare
Läst 2756 ggr
cosbykatten
0

Katter & uppfödare som goda exempel

Lite kryptisk titel, men jag undrar följande:
Om du ska rekommendera en uppfödare inom kat IV som får fram katter med otroligt bra öron / ögonfärg / päls / maskning / look / spottar / vitfläckighet / tassar / temperament / hälsa / kropp, vilken uppfödare skulle du nämna då? Eller vilken katt skulle du nämna som ett bra exempel? Det är nog många uppfödare som har något de satsar lite extra på, och vilken uppfödare skulle DU nämna om någon frågade dig om något av ovanstående eller någon annan aspekt av våra underbara katter?

En tråd för lite beröm till duktiga uppfödare och snygga katter - och kanske tips till de som är nya i rasen, helt enkelt :)

yve2
0

Nu är ju inte jag någon expert på detta men jag måste ju säga efter att bara sett dem på bild så är min lilla Kittys pappa S*Spotless Carl-Bertil och S*CrossBow-Crest Fancy Fantasy otroligt snygga

Båda har en bra look tycker jag.

Torparkattens & Concinnus är två uppfödare som jag skulle nämna om någon frågar mig, otroligt vackra katter med trevligt temperament och uppfödarna är också trevlig.

Har köpt katt från båda och är mer än nöjd med köpen, nu har jag ju inte haft Torpakattens Kitt Hawk så länge men fortsätter hon utvecklas som nu så blir hon en helt underbar liten dam både till temperament & utseende.

It's a cat's world… adjust! :)

Lejdet
0

# 1 Jag tackar och bugar för ovanstående ord trots att jag är ny i branschen och säkert bara har haft tur att hitta bra avelskatter.

Om jag själv får uttala mig så har jag träffat massor av seriösa och jättetrevliga uppfödare med jättefina, välskötta katter!

• MalinL tex. tycker jag har de snyggaste Balineserna jag har sett i Sverige, tyvärr har jag inte träffat henne i verkligheten, bara några av hennes katter
  • Spotless katter har ett fantastiskt temperament och är jättetrevliga och hjälpsamma mot oss nya uppfödare
  • Coralreefs har supersnygga katter och verkar mycket seriösa
  • Rufus har mycket vackra, trevliga katter och har också varit seriösa och trevliga att ha att göra med
  • Nova Star är alltid trevliga och hjälpsamma och har enormt fina katter
  • LaBell har fantastiskt vackra katter och en enorm erfarenhet
  • Broddans verkar ha jättefina katter och är jättetrevliga
  • Peptalks har varit extremt hjälpsamma och tillmötesgående då jag tyvärr köpte en sjuk katt av dem. Mycket seriösa och ansvarstagande uppfödare.

Dessa är bara några av dem jag har träffat och köpt katt av själv genom åren men jag tycker att de allra flesta uppfödare i kat 4 är extremt duktiga, seriösa och måna om ett gott samarbete.

Självklart finns det undantag, men jag är positivt överraskad för jag upplever att jag har fått så mycket hjälp, stöd och råd av massor av personer som inte alls egentligen skulle behövt hjälpa mig!

Inte minst här på forumet!

Tack alla!

Nilla
0

Jag förstår att du med denna tråd, menar att lyfta fram och berömma duktiga uppfödare och deras katter. Här handlar det om att namngiva vissa uppfödare och utelämna andra.

Tråden är tyvärr opassande och vi har bestämt att låsa den för vidare inlägg. Line och jag står enade i frågan.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer