Zylkéne till "Häxan Surtant"
Öppnar en ny tråd om oro i flocken.
Var hos vet. idag och skulle köpa Feliway, men de tipsade om att jag kunde ge Zelda Zylkéne istället. Billigare att prova och funkar inte det så provar jag Feliway istället.
Så nu har hon fått första dosen - vi får se vad som händer…
Har någon nå´n erfarenhet av Zylkéne?

Jag har testat det en gång när vi skulle åka bil långt, och en annan gång när surgubben hemma (äldsta huskatten) piskade på en katt som då var "nykomling". Det funkar ok tyckte jag, som milt lugnande fast "naturligt", katten protesterar mindre och blir trött, sover mkt. Men jag har för mig att det inte håller i sig så länge, går ur lika fort.
Har man problem att få i katten kapslarna (jag tyckte de såg så stora ut) så kan man ta isär dem och ge pulvret i kattmat, t ex.
Hej
Jag har också prövat Zylkene men jag vet inte om det gav någon större effekt.
Rithwa
Viktigt är att ge Zylkene 2-3 timmar innan man vill ha ev effekt. (det är 14 dagar karens vid utställning) man ger 1 tablett vart 24 timme. jag hade inga problem att ge katterna tablett och få de att svälja. För bästa effekt kombinera feliway i kontaktuttaget och zylkene 1 tablett/dag under 1 vecka. För mig gav det resultat. Katterna blir inte speciellt slöa och byter beteende eller något sånt. Bara lite mer avslappnade. Fungerade bra när jag hade osämja i min kattgrupp en period och vid långa bilresor. Hoppas det blir bättre för dig lycka till! 

Innehåller inte Zylkene mjölk protein, i såfall kan man ju ge ost, jag har i alla fall 2 som älskar ost.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Håper det fungerer.
Jeg har ikke prøvd det men leste din andre tråd og kom bare til å tenke på min Messi her. Hun er hormonell når hun har bebiser. Da skal hun passe så godt på de og blir helt utrolig sur på vår kastrat Jöback. Det er rett og slett som å skru på en bryter hos henne så sier det pang.
Det gir seg når bebiser blir store og det er kun stakkars Jöback det går utover. Samtidig så er Jöback ganske så "kungen på haugen" når det ikke er kattunger så sånt sett så kan jeg godt forstå Messi at hun blir sur på han/ vil passe ekstra godt på han.For han er litt små dominerende.
Så det kan jo være din jente bare er litt hormonell etter fødselen og at det henger i litt lenge .
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

#3 Tack för infon om utställning. Det ska jag tänka på. Kanske ska göra dubbelt upp och även köpa Feliway för då kanske även Esther kan bli lite tryggare och känna sig säkrare… Blir nog en till tur till veterinären imorr´n.
#5 Saken är den att Zelda´s kattungar nu är ca. 15 veckor stora och man kan ju tycka att Zelda borde ha kommit ur den värsta hormonsvängen. Hon var riktigt harmonisk när kattungarna var mindre, men nu när hon har "frigjort" sig blir hon bara surare och surare. Nu borde ju hormonerna börja försvinna ur kropppen… Men det kanske är som du säger att det hänger i lite längre… Eller blommar upp nu när hon "har tid"…
den hona som har kattungar blir per atomatik högst i rang och om du har en kattunge kvar från kullen kan det ju bara vara så att hennes högre rang hänger kvar lite längre än vanligt…iallafall enligt henne