Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 2791 ggr
berthagenn
0

Kriminell Oriental

berthagenn
0
berthagenn
0
kalindas
0

Skrattande

/Elisa

berthagenn
0

Visst är han söt?

Info om kattens namn:

CWTCH - Welsh word for an affectionate hug. There's no literal English translation, but its nearest equivlent is "safe place". So if you give someone a cwtch, you're giving them a "safe place".

Vackert namn….

Siameshona
0

Han ser så härlig ut med sitt stora byte, stapplandes bredbent framSkrattande

yve2
0

Hen är bara för söt den katten!

Jag har en här hemma som bara älskar mjukisdjur, ju större dess då bättre. Mina döttrar  har varit tvungna att plocka undan sin mjukisdjur för att få ha dem ifred, iof är de ju så stora så de inte använder dem längre men de har spara sina favoriter och haft dem på hyllan i sina rum.

It's a cat's world… adjust! :)

marysiam
0

men vilken goding;))) han vill ju bara hjälpa till med bäbisen ju!;))

berthagenn
0

Min ena siames hämatde brödpåsen till mig i natt! Skrattande

Supinesophie
0

Ingen som reagerar på att de har en oriental som utekatt i London? Men jo, ganska gulligt att han tar hem mjukisdjur i stället för döda möss :P

cosbykatten
0

#11 > Man får nog acceptera att katthållningen inte är likadan i alla länder… förhoppningsvis är tjusige Cwtch (?) mestadels innekatt.

Supinesophie
0

#12 De kunde ju iaf besvärat sig med att sätta ett halsband på honom :/ Förhoppningsvis är det så att filmerna (om inte hela historien) är arrangerad. Dvs de slänger ett mjukisdjur över staketet och han apporterar det som en duktig oriental :) Vill hellre tro det än att han springer runt på gatorna och kanske in i folks hus utan halsband och lätt offer för kattjuvar och djurplågare..

piripascal
0

Påminner på pricken om min Pascal som släpar runt på de största gosedjur,brödpåsar och handdukar han kan hitta här hemma,som en bonus hoppade han upp i dotterns taklampa i natt och lekte Tarzan så halva tyget var borta i morse!Galenskapare som kommer undan med allt =)

berthagenn
0

Jag ringde paret Rachel och Ray i UK faktiskt, skall göra ett rep om denna katt i en barntidning. Skrattande

Paret verkade verligen älska sin lille Cwtch (uttalas cutch) och katten avgudar deras dotter Dinah. Känns som det är riktig kärlek där.

Lejonhjarta
0

#15 Ååå, kan vi inte få läsa det sen då??Glad Visade min 15-åriga son som blev helt till sig över katten!

berthagenn
0

Absolut, så skall ni få läsa sen! Skrattande

Tidningen ”PETS” där denna Cwtch skall publiceras i, har ju en siames på omslaget på nummer 1-2011, och jag är så glad att barnen får lära sig att katter är mer än bara just bondkatter och perser. Flört

Många unga vet inte vad en oriental/siames är idag, och det skall vi ändra. Skrattande

Kat 4-katter är ju så barnvänliga, pillvänliga och pussvänliga! Kyss

berthagenn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här får du se Pets omslaget med en siames! Kyss

cosbykatten
0

#18 > "Stilig och smart" var verkligen en bra beskrivning :)

berthagenn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Större bild bifogas! Kyss

Supinesophie
0

"jag gillar att snacka också"

Stämmer stämmer Tungan ute

berthagenn
0

Hi hi hi! Jag har ju påverkat innehållet i tidningen tror jag nog. OskyldigFlört

Mina kollegor har fått höra vitt och brett om mina siameser och deras upptåg. Och även min stora, stora kärlek till dem! Deras öron trillar snart av, så det är tur detta forum finns! Cool

Jag är helt tosssig i siameser (oriental är jag även sugen på, men aldrigt ägt en.)!!!!

Så det är roligt att man kan påverka så, och att upplysa andra människor utanför vår ”krets” om siameser och orientaler Hur jävla underbara dessa är! Kyss