Är inte detta en siames?
http://www.blocket.se/dalarna/Oriental_31891676.htm?ca=11&w=3
Han / hon verkar inte veta vad för sorts katt han äger? Bör man upplysa honom?

…ehhh ok?
Smilla fick en ny stamtavla och är nu en Siames. Men innan var hon en "maskad oriental".
Har att göra med att en del inte ansera att maskade katter med orientaler i stamtavlan inte kan vara siameser. Detta pga att de inte är "rena" siameser.
Det är ju en del diskussioner om detta, sen gammalt och jag har och kommer alltid att ha den åsikten. Att en maskad (kategori 4) katt med blå ögon alltid är en siames/balines oavsett föräldrarna!
Dock har jag inte någon större lust att börja tjafsa med de uppfödarna som inte har samma åsikt. Det har jag gjort tilltäckligt och tröttnat.
/Elisa

Ja i min värld är alla maskade kat4 Siameser eller Balineser

Jag skrev lite snabbt till honom att han kanske fick mer svar om han ändrade rubriken på sin vackra SIAMES.

# 5 det gjorde jag med och hoppsan vilket surt svar jag fick ;-)
#6 Jasså? Vad tråkigt när man försöker vara hjälpsam.

Nu när jag kikade på annonsen så står det siames
så den vettiga kritiken kom fram iallafall
Jeg har også sendt mail til han, og han ble skikkelig fornærmet 

ja han skrev nåt om "är ni nöjda nu alla som har gnällt att jag har ändrat annonsen?"
Jag har också skrivit! Inte konstigt att han blev irriterad! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

haha då är vi minst fyra härifrån?
Vi här inne är ju för roliga! jag hittade en balines kattunge på blocket som bara var 16 veckor och inte såldes från sin uppfödare. Så jag mailade till uppfödaren för jag kände igen hennes kattunge från hennes hemsida. Jag var så orolig att hon inte visste om det. Tack och lov så tog hon mig på rätt sätt och blev jätteglad att jag påpekade det. (hon visste redan om det)

Haha jag hade oxå skrivit till honom, ooops :D

Han har inte skickat nått svar till mig så han orkade nog bara svara några….
Stackarn, kommer aldrig skriva fel efter detta.

Hade fel!!! Hade åxå fått ett surt svar.
Så jag skickade ett liten jämförelse med bilar till honom. Killar brukar fatta bilar bättre.
E ju inte vårat fel att katten har fel ras…….

#16 det var roligt och pedagogiskt!