Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 2880 ggr
SacredSouls
0

Knekken søker hjem

Nå har jeg sagt til menneske mamman min at hun må annonsere meg slik at jeg kan få et nytt hjem. Jeg vil jo aller helst ikke bli glemt bort her hjemme med de andre.

Her er jeg litt mindre

Jeg går under navnet "Knekken" her hjemme fordi jeg har en haleknekk ytterst på halen min.Mamman min sier at jeg er et lite mirakel fordi jeg gjemte meg så lenge i magen og ingen visste jeg var der. Da alle var så triste etter at eneste broren min døde så bestemte jeg meg for å sparke skikkelig til bare sånn for at noen skulle forstå at : her er jeg og nå vil jeg også ut.

Ja også ploppet jeg da ut den 11 november 2010 Glad

Jeg har vokst opp med to halvsøstre som er to uker større enn meg og flere mammar + menneskefamilien min da. Jeg er super kosete og elsker å ligge på ryggen. Det er nok fordi jeg har blitt pusset på så mye.

Bilde av meg fra i dag

Siden jeg har den morsomme halen som jeg har så søker jeg da et kosehjem. Mamma sier at hun kan gjerne kastrere meg før jeg flytter. Aller helst vil jeg ha en kompis eller to å leke med.

Med ene halvsøsteren min

Hvis noen vil vite mer om meg så er det bare å sende mamman min en pm her inne eller en mail til

linelundo@msn.com

Håper alle får en fin nyttårsfeiring

Puss fra Knekken Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejonhjarta
0

Han e gudomligt söt som socker! Synd vi inte får plats med en så underbar kille. Kan inte vara några problem å hitta ett bra kosehem. Gott nytt år på er med!

carinbrack
0

Det här är den svåraste frestelse jag råkat på här på siamesforumet. Jag är så kär i den där lille knekken att jag inte vet hur jag ska klara av det här, jag kommer att gråta när han blir såld. Men jag ska inte ha fler katter (det säger i alla fall min man)…

kalindas
0

Docksöt! Kyss

/Elisa

Liljekatten
0

Nu är det snart två timmar sedan du la in annonsen på honom så jag antar att han är såld redan. Flört 

Himmel, vilken underbar liten kattkille han är! Jag blir ju alldeles till mig bara av att titta på bilderna på honom. Suck….vad jag önskar just nu att jag hade plats för en kastrat till….Kyss

Siameshona
0

Se bara hur han ligger där & suger på tårna!! Han är helt bedårandeKyss

Han måste gå åt som smör i solsken! I´m in lööööööve

[Cisco-Fidel]
0

Vill Vill Vill Vill… jag är en mästare på att samla kastrater på hög =D Hmm kanske kan fjäska lite för mannen min… ;)

SacredSouls
0

Kyss Han er enda mer sjarmerende i virkeligheten.

#2 Jeg tror han hadde passet veldig fint hos dere jeg.Når man først har et par stykker så merker man jo ikke om en liten rød sjarmør også sniker seg inn i familien Skrattande

SacredSouls
0

#6 Kastrat gutter er jo det herligste som finnes Kyss

[Cisco-Fidel]
0

#8 Underbara :) Är inne på min 5e kastrathane, Cisco är fertil än då han ska i avel ett tag… sen blir han en gosig kastrat :) Konstigt nog dras jag till defekta hanar… har haft både sternumkrokar, knickar och enstenade, varför inte en till? ;)

carinbrack
0

Jag ska visa maken bilderna, men han kommer att tala allvar med mig har jag på känn. Jag är så rädd att huskatten ska känna sig utanför också. Dexter skulle ÄLSKA att ha en kompis med lite mer siamesfart i. Var i Norge finns den lille godingen?

SacredSouls
0

#9 Haha  SkrattandeSå sant,så sant. En til med svansknick passer jo fint inn.

#10 Han bor i Drammen.Ikke så langt unna Oslo og flyplassen Glad

Lejdet
0

Man blir helt SJUK av såna bilder! Sluta! Annars kommer jag också att bli kattsamlare!

carinbrack
0

Lejdet: och du menar att du inte är det redan ;-)

Lejonhjarta
0

#12 Varför ska du skilja dig från mängden?Flört

Lejdet
0

# 13 ok då..lite.. men har bara EN kastrat! (än så länge)

kalindas
0

Själv är jag för ovanlighetens skull väldigt glad att jag är pank!

/Elisa

Attacks
0

Tar du som sagt ekstrem forvanding på han. Dvs tryller han om til en brunspottet OSH,så vet du hvor jeg bor Tungan ute

Dem er kjempeheldige dem som ender opp med denne kosegutten,og jeg vet det blir grusomt hardt for deg *klem*

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

jillan
0

VILL HA jag med! Tur att du bor långt bort:) annars skulle jag nog köpt honomKyss Jättesööööt!!!

Nilla
0

Jaa, hade jag haft plats här hemma, så hade jag slagit till direkt! Här fattas en röding. Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Lejdet
0

# 19 jaha är det så det funkar, man samlar alltså på en av varje färg ;-) oj.. då har jag många kvar..

Helenaf76
0

Knekken är sååååå sockersöt!!!!!! <3 <3 <3

Jesan
0

Herregud vad söt han är! Förvånad Och vi ska ju skaffa en liten siames eller oriental, fast det blir nog inte tal om det förrän i vår tyvärr…

Lejonhjarta
0

#20 Som sagt, skilj dig inte från mängden….Flört Ja har bara 1 i varje färg….än så länge men måååååånga kvar….Tungan ute

Attacks
0

Line nå kan du ikke selge han likevel Tungan uteSkrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Ska man ha en i varje färg!?!!
Då har jag ju gjort fel och MÅSTE köpa en rödmaskad! Förvånad
Har ju flera i samma färg och då räknar man väl dem som EN katt? I så fall har jag ju bara tre katter! FlörtSkrattande

/Elisa

Lejdet
0

# 25 ja mina krympte nåt alldeles förfärligt i antal eftersom jag just nu har fem OLH b som nu blen EN och åtta BAL b som nu blev till EN så då har jag alltså bara 4 katter?

Lejonhjarta
0

Spännande om man får in en tjänsteman som ska kolla kattantalet när man ska förklara att d inte alls e så många katter som d ser ut. Flört Jag får däremot lite problem men tack o lov för kattluckan……..Tungan ute

ChanelBM
0

Be dem kontakta sin läkare eftersom de tydligen lider av dubbelseende. Detta kan vara ett första tecken på en allvarlig hjärntumör så de bör kontakta läkare omgående. Då blir de nog så oroliga att de far direkt…  Flört

Lejdet
0

…den här tråden börjar spåra ur rejält va ?  ;-)

ChanelBM
0

Det känns som vi alla behöver lite urspårningar idag…

Speciellt du Lejdet som har haft, och har, några så oerhört svåra dagar. Ett litet leende mellan tårarna behöver du!

SacredSouls
0

Glad Men det gjør ingenting det.

Lille Knekken bare tenker at jo flere som ser meg jo flere får lyst på meg Kyss

Lejonhjarta
0

Mina barn tyckte vi skulle åka å kattnappa honom omgående.Skrattande

SacredSouls
0

#32 Ja det har de veldig rett i synes jeg  Glad

kalindas
0

Försöker sälja honom till min bror. Då bor han ju nära! Glad

/Elisa

SacredSouls
0

#34 Skrattande Ja det kan du gjøre.

Liljekatten
0

#25 Och vi har ju i en annan tråd kommit fram till att kastrater bara räknas som en halv katt. Alltså har du ju bara 1,5 katt då….Flört

DjupbackensJessica
0

men om man inte har en enda kat.4 katt och bara skogisar då har jag ju inte kommit långt alls ;)

Lejonhjarta
0

#37 Jösses, d e hög dax å sätta fart då ju.Flört Knekken kanske skulle gilla å borra in sig i massa skogispäls. Skrattande

DjupbackensJessica
0

såklart han skulle göra det, vem gör inte det Kyss synd att man inte är myndig…Obestämd så efter en rödmaskad så ska man ju skaffa en av Lejdets små chokladsötnosar Kyss

Lejonhjarta
0

Den som längta efter nått gått, å här finns ju massa gott å blandat. Både småkakor å praliner….Kyss

carinbrack
0

putt

Rithwa
0

Vilken liten skönhet. Lycka till rödnos i ditt nya hem någonstans i norge eller sverige

Rithwa
0

Vilken liten skönhet. Lycka till rödnos i ditt nya hem någonstans i norge eller sverige

Lejdet
0

# 39 en av mina avkommor bor ihop med en jätteskogiskatt och trivs alldeles utmärkt med det så du har inget att skylla på ;)

DjupbackensJessica
0

Nej, såklart att jag inte har något att skylla på. Jag har ju kollat på kat.4 katter i ungefär två, och även fått min syster att bli lite extra kär i solida choklad orientaler….. Så en liten siames/oriental som gosar med en svart silver tabby skogis säger man inte nej till Kyss

ChanelBM
0

Som rödnos-ägare kan jag bara säga, klipp till Djupbacken!

Å han e ju så söt!!!

DjupbackensJessica
0

# 46 det är bara pappa som är emot att jag ska få en SIA, han tycker att vi har 4 katter för mycket av 5… jag och mamma är båda väldigt förtjusta i röda katter <3

Lejonhjarta
0

#47 Går d inte å byta bort pappa mot rödnosen.Flört Eller så stoppar ni Knekken under all fluffig päls dom andra har så syns han inte när han e så lite. Säger pappa nått sen så har ju "lilla" Knekken varit där läääänge å då måste han ju få stanna. Lär han känna honom så e pappa fast!Skrattande

DjupbackensJessica
0

haha, ja man får gömma honom under våran röd-vita hona, så syns han ju inte alls Flört

carinbrack
0

Hur har det gått för Knekken?

[nollottan]
0

ÅH SNÄLLA Line kan vi inte få se några nya bilder på Knekken??? jag vet att det är jobbigt att fotografera katter, men pleeeeease Oskyldig

carinbrack
0

Ja, snällasnällasnälla! Bilder!