Så tragiskt, ang djur på flyg
Läste detta på ett annat forum
: http://www.sphynxdillan.se/viewtopic.php?t=8188

ush så fruktansvärt 
- S*Broddan´s - www.broddans.se

Herregud 
men stackars liten kisse…sitter här med tårar i ögonen
Och stackars familjen som sett fram emot sin nya familjemedlem…vilken tradgedi…

Läste med det, så tragiskt! Satt här och grät när läste det
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Detta är ju HELT galet! jag blir bara så HIMLA FÖRBANNAD!!!!
jag har själv jobbat på flygplats i flera år och VET hur hemskt de behandlar levande cargo. Importören borde ha tagit reda på mer fakta innan flygandet av en nakenkatt och exportören likaså. Dessutom var den alldeles för ung för att resa så långt själv. Lägger man ner flera tusen på att importera en katt kan man lika bra lägga några tusenlappar till och själv flyga och hämta katten tycker jag. Men nu ska jag inte lägga den största skulden på de två för det är faktiskt importörens, exportörens och cargo företagets ansvar delat.
Detta är ren och skär DJURPLÅGERI. usch vad upprörd jag bli….

Jag orkar inte ens öppna & läsa efter att sett att ni andra gråter. Sån är jag
uurrs va hemskt, stackars stackars den lille katten, även stackars hon som skulle ta emot katten 
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Usch vad hemskt! Jag blev himla ledsen av att läsa det där 

Med tanke på era reaktioner över den här länken, tror jag att jag skippar att öppna den. Jag har inget "filter" och ligger och ältar sånt där innan jag ska sova. Fruktansvärt. Tänk er för innan ni exporterar. (nu kommer Veena tycka till om den sista meningen där
, men jag tror inte att katterna mår bra av det. Mycket kan hända under de där timmarna…eller dygnen. )
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Som d känns nu så skulle jag hellre vilja åka å hämta själv. I absolut sista fall hit flygd men skulle inte vilja ha katten skickad när d e vinter eller högsommar!!
Jag tycker det är hemskt att djuren fraktas som gods. De behandlas därefter.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Ofattbart!!!
#10 Hehe
Jeg mener man ikke skal ta alt under samme kam. Det er først og fremst de gangene det ikke går bra man hører om,ikke alle gangene det går som det skal. Samme med flyulykker og annet det.
Noen ganger får man ikke lov å ha katten i cabinen uansett om man er med som reisefølge som feks til og fra England. Men da tror jeg det er viktig å se an årsistidene som noen har nevnt 
Det var kjempetrist det som skjedde den lille sphynx bebisen 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Jo så e d ju att allt som e negativt eller liknande kommer fram inte alla gånger d går bra. Men ATT det ska hända överhuvudtaget är fruktansvärt! Är ett liv vi läser om inte en flaska vodka som frusit ihjäl! Som Nilla skriver, att d överhuvudtaget ska gå som gods när d e levande ting vi fraktar……
Men…..hvilket oppgående menneske setter en sphynx bebis på 11 uker på flyet som "lastegods" ,og attpåtil midt på vinteren? Man kan ikke bare legge skylden på flyselskapet - det er lov å tenke litt selv også.(oppdretter og mottaker i USA,og andre som ville praktisert på samme måte).
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
okunskap är ordet jag vill förmedla…..