Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 776 ggr
Celia
0

Sabotörer på Björkstakatten

Utställningen i Umeå inleddes under lördagen med sabotage:

Västerbottens-Kuriren rapporterar

Verkligen mycket, mycket tråkigt Gråter

[viciousy]
0

Men gud vad tråkit det låterLedsenSkrikandesUSH!

MalinL
0

Vad hemskt! Vet de inte alls vilka som varit i hallen och kan har gjort det. Stackars katt som hade fått ett jack i tungan!

Celia
0

Jag tycker att det låter mycket underligt. Vid den tiden på morgonen så är det ju bara utställare och funktionärer som har tillträde till lokalen. I och för sig är det ju lätt för en utomstående att slinka in innan kassan har öppnat, så det skulle väl i så fall vara det.

Ett skräckexempel är sånt man ibland har läst om i nyheter från U.S.A. - där utställare på väg till utställningar skjuter (!) på varandras bilar för att på så vis få mindre konkurrans. Tänk om det är en galning som har amerikaniserats och klippt pälsen på konkurrenterna Förvånad - Allt kan hända i kattvärlden Flört

Caelitus
0

Huff så trist! Det er trist om det blir slik at vi ikke kan gå ifra kattene våre i buret.

Celia
0

Ja det har du rätt i. Det hade ju verkligen varit trist att inte kunna gå en runda i utställningshallen för att titta på allt :(

Och lås på burarna får vi inte heller ha…

PollyBoffin
0

Stackars liten kisse! Klippt i tungan!Ledsen Vissa människor skulle må bättre av att sitta i madrasserade rum! Hoppas inte amerikamentaliteten sprider sig hitåt, då kommer inte jag våga ställa ut!Hemlis

Leffe
0

Förstår inte hur man kan klippa en katt i tungan utan att katten skriker ifrån och att ingen reagerar på det.

TacoBelle
0

Helt sjukt, vad är det för fel på folk?

twistnshout
0

Det var det värsta! Att gå på oskyldiga djur är ändå det lägsta av det lägsta.
Det blir till att sitta stand-by vid buren nästa gång man är på utställning.

Caelitus
0

Problemet er at da blir det vanskelig å følge med på bedømmingen. Må jo følge med når det er vår tur…..Förvånad

Celia
0

#10 - håller med helt och hållet. Då försvinner ju hela känslan med utställning Gråter

[hakkapelitta]
0

Vi var där och det var samtalsämnet på hela utställningen. Mycket tråkigt, för annars tyckte jag hela utställningen var riktigt bra arrangerad med en mycket bra lösning på panelerna! Glad

Celia
0

#12 - den panellösningen får du gärna berätta om. Gick det fortare än vanligt eller var det helt enkelt bara mycket trevligare?

Hoppas att det inte hände fler olyckor med katterna i burarna under själva utställningen. Jag kan tänka mig att det har varit svårt för alla att kunna koppla av på utställningen…

[hakkapelitta]
0

#13 - det var stolar uppsatta längs med hela nedre kortsidan där bedömningarna varit under dagen (fast då var de uppställda i en ring) och så hade man dragit fram ett stort skynke och ställt fram 7 mindre domarbord dit assistenterna bar katterna som publiken såg. katterna som nominerats placerades i burar bakom det här skynket, vilket kändes bra för både katternas skull och så kunde man bära fram till panelburarna utan att publiken stördes av massa spring :)

fick nog några bilder, ska försöka lägga ut dem när de är färdiga :)

[hakkapelitta]
0

måste tillägga att det var mera "show" av det hela, vilket jag uppskattar. det flöt smidigt och bra och tog inte alltför lång tid - men visst hade det kunnat bli lite mera show, men det handlar ju också om hur assistenterna visar fram katterna! :)

Celia
0

Det där med skynket lät ju som en toppenidé. Katterna bör ha känt sig lite lugnare av att slippa se all publik. Tänk själv att bli placerad i en bur i en stor öppen lokal och sen en massa människor som sitter och glor på andra sidan. Snacka om att man hade känt sig nervös och uttittad ;)

Sen när de kommer upp i panel så tror jag att de har så mycket annat att tänka på än just publiken.

Assistenter kan göra en nöjd men också väldigt besviken :( De är A och O under en utställning. De ska hitta rätt, vara erfarna och kunna hantera en katt samt känna till hur de olika raserna ska bäras och visas upp. Ibland har jag sett assistenter som själva sagt att de är livrädda för siameser (varför placerar man då en av dessa på kat.IV?). Synd om dem, katterna och oss ägare som blir irriterade ;)

[hakkapelitta]
0

det är ju inte helt lätt som assistent många gånger och alla har vi ju varit nybörjare, men just i panelerna kan de som är lite mera erfarna hjälpa till. det som var bra var att det var så många assistenter som bar att det aldrig blev något glapp, utan att alla byttes av liksom ;)

men åh andra sidan är det inte alla gånger det är lätt att "dra ut" en sia/osh som gör sig till en liten räka ;) men varför de ska vara rädda för siameser förstår jag då inte?? en assistent som är rädd öht gör ju inte saken mkt bättre eftersom det smittar av sig till katten.

jag var då så stolt över min grabb som låg helt utsträckt i händerna på sin assistent i panelen utan att sprattla, med halsen sträckt, han är en riktig liten showkille! :D

Celia
0

Nej det är ibland synd om nya assistenter som blir utskällda av utställare som vet och kan bäst (men aldrig själva har gått assistent) :(

Du har en drömkatt som verkar veta hur han ska sköta uppvisningen på egen hand "Vem behöver assistent, inte jag då!?" ;)

[hakkapelitta]
0

jo, vissa utställare tänker då bara på sig själva, och lämnar ingen hänsyn åt andra. förstår inte hur man kan vara grinig, sur och otrevlig när ens katt kommit i panel, då ska man väl vara glad och nöjd liksom? sen om katten inte tar BIS så kan man ju knappast skylla på assistenten, domaren har ju redan sett katten en gång på bordet ;)

ja, han är en riktig liten charmör alltså ;)

[hakkapelitta]
0

här är lite bilder från utställningen i Umeå, bla. ser man lite av panelen: http://www.cupcakes.se/utstallningsgalleri.html

Caelitus
0

fikk ikke opp noe jeg Generad

[hakkapelitta]
0

nej, länken verkar ju inte fungera :(

så tråkigt. men man kan gå in på min hemsida: www.cupcakes.se och titta under Galleri och sen Utställning :)

Celia
0

Jag har ändrat i länken till ditt galleri. Det var samma fel i tråden 'Utställning i Umeå' - länken hade skapat sig själv och inte tagit med l:et i html (där stod bara htm). Nu fungerar länkarna :)

[hakkapelitta]
0

åh, tack ska du ha! :)