Probiotika, hur gör ni?
Hur många av er använder någon typ av probiotika till katterna?
Alltid eller bara ibland, när i såfall?
Använder ni det även till er själva?
Efter tips, från Rövardotters, så började jag använda det till mina katter inför parning, dräktighet och hela tiden under kattungarnas uppväxt. Jag har klarat mig helt från flytningar och livmodersinflammationer och andra problem trots att det varit t ex foster som dött innuti magen, sen om det är på grund av probiotikan eller ren tur är ju svårt att veta
Jag använder inte probiotika nu när jag endast har 2st vuxna, friska kastrathonor, men jag skulle genast börja tillföra det om någon av dem var tvungen att äta antibiotika av någon anledning, ta i trä.
Jag har använt Sempers magdroppar från apoteket, lätt att ta i några droppar i maten och katterna verkar inte ogilla det nämnvärt.
Sen långt innan jag gav det till katterna har jag ätit det själv varje dag och klarar mig väldigt bra från förkylningar och magen mår kalas
men då är det annan typ av probiotika så som Actimel, hälsofil, kapslar mm, testat det flesta varianter nu
Så jag har bara bra erfarenhet av att använda det både till katterna och mig. Vore roligt att höra era erfarenheter också.
Vad duktig du är! Mina katter får A-fil på kvällarna, men några av katterna rynkar på nosen. Det är nog bra att lära dem det tidigt.
Annars brukar jag köpa Lactiplus (eller vad det heter). Små kapslar som man kan öppna och strö över maten. Jag tror att det är väldigt bra med probiotika för både djur och människa. Själv är jag just nu alldeles galen i Proviva Svart Vinbär. Påminner om mormors svartvinbärssaft. Dricker ett glas varje morgon. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Jag strör Aptobalance Pet över maten men bara när de verkar lite ostabila i magen eller får antibiotika.

#1 Duktig är jag inte

Var köper ni d någonstans?