Lite foton på mina katter
Marie, (Marieirene) Var här på besök och passade på att ta lite foton på några av mina katter.
Vår stamhona, S*Merlions Heavenly Saga BAL g21, hon blir snart 6 år.
Sagas dotter, S*Vildbackens Corvette "Nellie" SIA f21 var.
Nellies dotter Christine BAL n 21
S*Vildbackens Velvet Goldmine, BAL a 21. Velvet är efter S*Coral Reef's Leo och S*Vildbackens June
Velvet är dräktig
Och så en bild på X-Pollux Dougal of Noah's Ark, BAL c

Underbara bilder på bedårande katter! <3

Åh godingar! Vilken härligt stor mage! När är hon beräknad till? (:

Åh så fina!
Nydelige katter og flotte bilder av dem! Du vet jo hvem som er min favoritt
og det ble ikke endret av disse bildene. Saga er nydelig, men Velvet Goldmine -
Spennende mage har hun også 
Men gud vad sjuk jag blir;))) vilka underbart vackra kissar!!!
Du har verkligen fina katter. Ziggy blir ju snart stolt morbror 

/Elisa
Å gud så fine MalinL. Min favoritt er Saga kan ikke for det men jeg er svak for blå og så er det han nye gutten din.
Tack allihop! 
#2 Velvet är beräknad att föda till nästa helg ungefär, så håll nu tummarna att allt går bra!
Vad spännande med ny kull på gång, blir det några balineser?
Vackra katter! 
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Spännande t helgen då!
Javisst skal jeg krysse fingre for at det går bra! Nå pleier heldigvis dine hunnkatter å gjøre en skikkelig jobb som mødre, så jeg har en god følelse for denne fødselen også
De er så fine alle sammen,Malin. Den ene etter den andre nedover i bilder rekken 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Jättefina bilder på katterna! Jag ser så mycket av Sissi i dina linjer och det känns så bra
Saga är superfin och det var det bästa jag gjorde när hon fick komma till dig
Lycka till med den väntade kullen, det ska bli så spännande att se resultatet!
Följ våra fyrbenta vänner på www.merlions.se
Åhh vilka fina kort på fiina katter =) Hoppas det går bar med magen!

Fina bilder på fina katter
Sitter här med ett barn-barn Vildbackens Wednesdays son Snake i knät Han tigger lika galet mycket och jamar lika gnälligt som sin mamma, är det ett släkt drag?
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad

Jättefina

Jättefina katter du har, men det vet du redan att jag tycker ;-) Mycket fin ögonfärg på samtliga!
De är underbara Malin!
Tack alla för era snälla komentarer.
Tyvärr gick det inte bra med Velvets kull. Hon aborterade på natten till 59,
när vi kom upp på tidigt morgonen var hon blodig och det låg kattungar på tre olika ställen, alla döda kvar i sina fostersäckar. 7 bebisar var det vilket förvånade mig då jag trodde att det skulle bli ungefär tre. Det var en sorglig upplevelse, kvällen innan verkade allt bra och bebisarna sparkade i magen.
Velvet verkar trots allt ha tagit det hela bra, de första timmarna var hon lite i chock och hade lite låg temp, men efter några timmar låg tempen normalt. nu är hon som vanligt, äter och verkar pigg och kelen.
Vi har lämnat två av kattungar i fostersäckarna med tillhörande moderkakor till veterinären för bakterieodling för att se om det kan ha varit en låggradig infektion som orsakade det hela.

Nej så tråkigt för er å Velvet!!!
Hoppas ni får reda på vad d va som orsakade d hela, e ju väldigt sent stadie å få abort.
Det er så trist at det ikke gikk bra med Velvet og hennes unger! Håper de finner ut hvorfor det endte sånn når de obduserer de to små.
Åh så ledsamt med Velvets ungar!
Jag hoppas att obduktionsresultaten kan ge svar på vad som skett.
Så skönt att höra att Velvet själv mår bra efter omständigheterna! Både hon och de andra katterna är sååå fina, fantastiska ögonfärger! 
Tack #23, #24 Och #25, det var verkligen fruktansvärt tråkigt.
Det var verkligen ledsamt att höra och det måste ha varit jobbigt för er. Men skönt att Velvet klarade sig.
Men åh stackars er! så tråkigt 
Nej men så tråkigt!
Jag beklagar.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
Har velat svara i tråden, då jag såg bilderna från min mobil i helgen. Datorn har varit på lagning. Katterna är sååå fina. Är speciellt förtjust i Saga. Hon är väldigt vacker.
Hemskt tråkigt med Velvets kattungar. Vilken chock när man gått och väntat. Hoppas att ni kan få klarhet i varför det skedde. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Tack #27, #28, #29 och #30.
Det jag funderar främst på är en låggradig infektion i livmodern som orsakade detta.
En uppfödare var nämligen med om precis detta två gånger, bakterieodlingen visade på e-coli, honan blev behandlad mot detta och födde sedan en stor kull med friska ungar.

Usch vad tråkigt och jobbigt för Velvet
hoppas att ni får reda på orsaken till den sena aborten. Skönt dock att Velvet klarade sig.
Följ våra fyrbenta vänner på www.merlions.se
Nej vad tråkigt men vilken tur att mamman mår bra ändå.

Skönt att mamma katt mår bra.
/Elisa
Tack för era inlägg.
Ja förhoppningsvis får vi veta om det fanns något fel så då får man se det som att man blivit en erfarenhet rikare. Veterinären som vi lämnade de döda ungarna till tyckte att det var bra, hon sa att hon kanske lär sig något nytt. Vi lämnade också lite artiklar till henne, och diskuterade vad sådant kan bero på.

Nej, så tråkigt!!! :'( Säger som dom andra: skönt att mammakatt klarade sig iaf :(
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Dine katter er helt vidunderlige Malin. Jeg er så stor fan av deg og de vidunderlige pusene. Den ene finere enn den andre!
Men så fryktelig trist å lese om aborten
Bra du fikk sjansen til å levere inn intakt i fosterposen for da har de tross alt større sjanse for å finne ut hvilke bakterier som kan ligge bak (om det skulle være en infeksjon)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jättetråkigt med det som hände vackra Velvet, var det hennes första kull? När får ni provsvaren?
Men fy så tråkigt, Malin! Hoppas Velvet mår bra och att ni lyckas klura ut vad som gick fel.
#38 Tack snälla Line för dina fina ord om mina katter!
#39 Ja det var hennes första kull, vet inte exakt hur lång tid odlingarna tar kanske 10-14 dagar.
#40 Ja det var verkligen sorgligt!