Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 3880 ggr
CoralReefs
0

Bebisar 3 veckor! Fundering

ja riktiga spinnmaskiner redan…skriker högt så fort dom ser mig och rusar ut ur boet så jag får smyga för det mesta när dom sover annars blir jag sittandes med 8 ungar på mig=))

Sen börjar jag bli osäker på min OSH pojkes färg. Var säker på att han var creme men tycker han har mörknat…så fårgan är creme eller röd? har ingen annan rödtopp att jämföra med heller=((

Bilden kan luras då jag fotar i dålig belysning eftersom jag ej använder blixt på småttingarna

Sååå tips på hur jag kan urskilja röd och creme??

Rokkur
0

Ingen koll på färgen, men gud vad söta dom är!!!!Kyss

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

kalindas
0

Han är kanske Apricos?

/Elisa

Helenaf76
0

Åh gud så söta!!!!   <3 <3 <3

alltidsiames
0

Bedårande små sötnosar!

Liljekatten
0

Kan inte hjälpa dig, men måste bara beundra dina vackra bebisar! Kyss

CoralReefs
0

#2 hmmm…vad är det för färg?? och hur nedärvs den? vad krävs för att bli det osv? är väl ingen godkänd färg eller?

kalindas
0

Det är väl samma typ av nedärvning som caramel. Finns det bakom båda föräldrarna så kan det dyka upp. Tyvärr är jag inte tillräckligt kunnig hur det fungerar.
Läs på nätet. Annars är väl Dagny Dickens den i Sverige som är mest kunnig på apricos och caramel.

/Elisa

kalindas
0

Färgen är godkänd i WCF. Men jag vet att det är en uppfödare här som föder upp caramel och är med i Sverak. Så de måste ju kunna färgbestämma/avelsgodkänna katten. Däremot får du säkert inte ställa ut den i Sverak.

/Elisa

CoralReefs
0

Vad jag vet har jag ingen av dessa färger i stammen….vet inget om caramel heller och vad jag hörde sist i alla fall är att dessa färger existerar inte utan är egentligen olika nyanser av en färg??

MalinL
0

Gud så snygga! De ser verkligen lovande ut.

Ang hanen så tror jag att han är röd, han har sett röd ut hela tiden i mina ögon. Glad

kalindas
0

Tror väl lite som dej att det är olika nyanser, precis som man kan få olika nyanser på choklad och lila.
Men om du väljer de "vanliga" färgerna, så välj röd, precis som Malin säger.

/Elisa

CoralReefs
0

ingen som har en bild på en creme OSH ??? jag tror ni luras lite av nyansen då den är inte riktigt korrekt..den är lite varmare och mörkare än den unge jag har här i verkligeheten

CoralReefs
0

Titta lite på mina lila honor den ena ser tex blå ut fast hon inte kan bli blå så hon är garanterat lila….nyansen som luras!

MalinL
0

Jag har ju en crememaskad katt hemma Vinga, hon har en helt annan färg än din unge. Färgen creme är gul, inte orange.

Jag har även haft en röd som var reggad som creme när han var liten men som omreggades till röd.

Ofta misstar man en ljus röd för en creme men när man har en av varje framför sig så ser man tydligt skillnaden.

CoralReefs
0

Ja precis men nu har jag bara en=((

Men han är mer gul live..det är ju det som är problemet. Synd du bor så långt ifrån =(

CoralReefs
0

har nu försökt att jämföra min tricolour hona som är lila /creme och vit och vad jag kan se ser färgen i gossens päls lika gulaktig ut..

MalinL
0

#15 Ja det är synd.

Här är en bildtråd med röda och creme skogisar, kanske kan du jämföra dessa.

http://norskskogkatt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=818247c3-9002-4f2e-bfa7-15e47aeca2ee

CoralReefs
0

Tack! Då säger jag creme. Dom ser också ut lite gråaktiga i pälsen precis som min lille..har haft rödingan förr och då har jag inte tvekat men denna är för blaskig för att vara röd

kalindas
0

Gå in på min sida under "in memoriam" och under omplacering. Där är en bild på Jackson. Han är creme.
Tycker din kille ser varmare ut i färgen. Men det kan ju vara bygglampan som gör det.

/Elisa

Spotless
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första tanke var röd. Men jag minns hur svårt det var att få Didriks färg rätt på bild, han såg nästan alltid mycket rödare och varmare ut på bild än vad han egentligen var. (ville inte heller använda blixt) Så därför säger jag att din lille är creme! Skrattande

Didrik OLH e, 6 veckor gammal.

(Carl-Bertill till vänster och Camelia till höger)

Dina små ser ljuvliga ut! Kyss

CoralReefs
0

Ja jag håller fortfarande vid creme..bilden luras haha!

#20 ja din gosse ser faktiskt röd ut på bilden!

[lisme]
0

Så fine de er!

Sussi89
0

ÅÅH jag dör! Jag vill ha den röda (eller va ni har kommit fram till för färgTungan ute)

Superfina kattungar!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

DjupbackensJessica
0

Jag såg på din hemsida att creme hanen heter Talisman precis som våran hane heter ^^ fast han är svartspotted, inte creme……

Jag tycker också att han ser ut att vara lite för "ljus" ut för att vara röd…

Alla kattungarna är jättefina!! Kyss

CoralReefs
0

Japp det blev laisman..fundera på tarzan ett tag då an klättrar i boet och springer runt men kändes bättre med Talisman=))

MalinL
0

Ang rött och creme så finns det jättetydliga bilder där man klart ser skillanden i denna tråd (den handlar om nåt helt annat, men innehåller bilder på röda och creme):

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=200077

(Det är ju inte mina bilder, så jag kunde inte klistra in dem direkt i inlägget.)

SacredSouls
0

Virkelig nydelige bebiser Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

CoralReefs
0

#26 Ja där såg man tydligt och klart men då hade man en utav varje. Jag har jämfört med mamma katt som har röda partier och då är han mycket ljusare och en helt annan nyans. Systern tricolour är creme ich den färgen stämmer mer överens med gossens så blir bara säkrare för varje bild jag ser att han är creme