Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 2839 ggr
Mockfjardingen
0

Gossar på K..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina killar har nu vuxit till sig och blivit riktigt stora, präktiga gossar. Även min lilla "bortbyting" har vuxit till sig och blivit helt underbar. 

Tänkte att ni säkert ville se bilder på underverken:)

Först ut är min lilla bortbyting S*Mockfjärdingens Kromosom Ken, OSH f 24, som är en liten kille med stor personlighet. Han är inte lik lågon annan, padda som han är, och letar efter ett hem där han får vara lite annorlunda och bli kastrat när det blir dax..

S*Mockfjärdingens Kublai Khan, OSH n 24, som börjar bli en riktigt stilig herre med långa ben och lååååång svans. Lite mer elegant än sina bröder men en riktig buse när det behövs…

Sist, men störst, är S*Mockfjärdingens Kalashnikov Kid, SIA n, som är en kille som gillar mat, kli på magen och som är framme först när det händer något.

Han har jag fått ett återbud på så han är till salu igen…

På återseende:)

/Anna

Avions
0

Åååhhhh….*suck*Kyss

orisiar
0

Så fina! Jag är ny på detta forum, men är inte dessa kattungar väldigt fina?  Kan inte så mycket om dessa katter än så länge men vet att de ska ha stora öron. Har dina katter bra öron?

Jag har en siames hona sedan tidigare och skulle vilja ha ett sällskap till henne. Hon ropar på nätterna och även om jag är hemma en hel del så verkar jag inte vara tillräcklig på nåt vis. Hon är bara 5,5 månader och jag ska köpa en till, bara jag hittar en.

Jag vill inte avla men skulle kunna tänka mig att ställa ut någon gång, är någon av dessa gossar bra för mig? Min hona är en blåmaskad siames och hennes uppfödare sa att orientaler är samma ras bara olika färger, hur då?

Hoppas det går bra att jag frågar, är ny på detta men vill veta mer.

[lisme]
0

Vakre gutter alle 3, men K. Kid er min favoritt!

Lejonhjarta
0

Jättevackra e dom! Speciellt förtjust i Ken!!Kyss

#2 Ken kanske kan vara något för dig?! Utställning skulle väl funka även om han inte ska användas i avel Anna? Han lär ju bli ensam i sin färg. Flört Annas katter tycker jag är mkt vackra med stora fina öron. Ken ska tydligen vara en riktigt underbar kisse t temperamentet åxå.

Jag är duktig på detta men en siames är ju en katt med mask. Ljus kropp å färgade tassar, svans å ansikte. En oriental är en katt med samma exteriör som en siames men med färg på hela kroppen. Enfärgad, randig, prickig etc. Alltså Ken å Khan på bilderna är orientaler och deras bror på sista bilden är en siames.

Frågar man inte får man inget veta.Flört Välkommen hit!

Attacks
0

De er kjempefine alle 3,men jeg er svak for spottisene Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[Drama]
0

Ken blir inte ensam i sin färg på en utställning, han kommer tävla med honorna i tex BIV dock kommer han vara ensam när det gäller certen OM man nu får ställa ut paddor i FIFE/SVERAK ska kolla upp detta då jag själv hade tyckt det var roligt om han ställdes ut då han är ju lite speciell mitt lilla barnbarn.

kalindas
0

Kyss

/Elisa

Mockfjardingen
0

#2 Kul att du tycker att mina pojkar är fina! Det tycker jag med:) Och välkommen till forumet!
 Visst är det bra med stora öron, det är ju en utav kännetecknet av dessa raser. Men en siames/oriental ska ha lite mer än bara stora öron, det är inte det viktigaste. Ögonfärg och form, profil, mönster och färger mm spelar också in. Det kan du lära dig mer om om du börjar åka på lite utställningar och tittar på när domaren bedömer katter..

Klart att din siamesflicka ska ha ett sällskap! Dessa raser trivs ju bäst tillsammans med någon annan katt. Bra att du är ute och kikar!

Självklart ska du fråga om det du undrar över! Här inne på forumet så finns det många som gärna delar med sig av sina erfarenheter så passa på att läsa alla gamla trådar med.

#4 Tack! Han har verkligen ett underbart temperament, det har de alla tre…
Jag vet faktiskt inte heller om man får ställa ut paddhanar, men får man det så hade det varit kul att ställa ut honom någon gång bara för att han är lite speciell. Och det går ju bra att göra även om han är kastrat.

Lejonhjarta
0

#6 och #8 Ja d va certet ja tänkte på. Hade ju varit jättekul å ställa honom då han ju e rätt unik. Kanske kan ställa i WCF? Inte alltid dom kör med samma regler ju……

[Drama]
0

Man får ställa ut paddhanar inom FIFE frågade en FIFE domare idag och det är helt ok att ställa ut en padda.

kalindas
0

Då borde man få ställa dem i WCF. Går ju alltid att anmäla till WCFs utställning i Varberg i mars. Om inte annat för skoj skull..:-)

/Elisa

Millimina
0

Underbara killar du har! Glad

Mockfjardingen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack! Ja, det hade varit kul att visa upp honom någon gång, antingen av mig eller hans nya ägare (om det blir någon som skulle vilja ställa ut honom). Ska se i kalendern när det kan passa.

Lägger till en bild där han och hans mamma och syster myser vid elementet på en hög med lite kuddar och annat skräp som egentligen bara väntar på att slängas. Men sånt bryr sig inte katter om tydligen.. Tre olika varianter av padda:)

Denna kommentar har tagits bort.
Nilla
0

Vad fina gossar! Jag gillar också Kid…vilken haka! Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Millimina
0

Tänk om du hade kunnat ta dem med nästa helg….. Vill snuffsa på dem… Flört