Min älskade Aston blir kastrat i morgon..
Usch vad det här beslutet var svårt.. Aston var ju tänkt att bli min nästa avelshanne, men jag har funderat om och säljer honom som kastrat till ett äldre par. Jag kommer att vara utan egen avelshanne ett tag framöver. Tror att det blir lugnare i kattgruppen då. Jag ska ta en paus och fundera lite över vilken fortsatt väg jag ska välja inom aveln och kanske importera lite nytt blod från utlandet.
Han kommer att flytta när han läkt och mår bra efter ingreppet. Hur lång tid brukar det ta tror ni innan det är 100% läkt?
Paret verkar helt underbara och de har redan köpt klätterställningar, mat, lådor, strö, fixat veterinär, kollat försäkring och har en hel frågelista på vad Aston gillar för mat, hur han vill sova, vad han gillar för leksaker etc.etc. och i stort sett redan planerat hela hans liv ;-) Så jag är övertygad att han kommer till ett bra hem och kommer att bli älskad. Men det är ändå svårt att sälja sin egen lille förstfödde!
Om inget problem tillkommer så kan han säkert flytta om en vecka.
/Elisa

# 1 ja jag planerade det också, kanske nästa helg?

Läkningen brukar gå på nolltid på unga hanar. Min Nestor (crx) kastrerades samma dag som han flyttade hem till mig vid 7 månaders ålder. Han fick vara ensam med mig i köket den dagen och han var pigg och glad.
Inte ultimat kanske, men ett par dagar räcker nog som konvalescens.
Förstår att det känns svårt, men underbart att han blir så älskad och omhuldad.

# 3 paret var så måna om honom att de tycker att han inte ska behöva utsättas för den stressen att behöva flytta direkt efter att ha blivit kastrerad fast de längtar efter honom, vilket jag ser som mycket positivt.
Suck, måste vara hårt att vara uppfödare….
Ni uppfödare är ett tufft släkte.
Det går säkert jättebra. 

Kelso kastrerad i dag han är pigg , såret syns inte, han har ju alla hormoner kvar i kroppen, det kan ju ta några veckor innan de försvinner. ville ju inte sättta på honom blöja så det första han gjorde var att hoppa runt och kissa på en garderobsdörr 
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad

Sista natten som fertil! I natt får han bo i tvättstugan så han är fastande i morgonbitti stackaren.. mattes "lillplutt" (a 5,5 kg)

Med betoning på "lille". 

Nu har jag hämtat hem min stor-bebis och han mår finfint:-) Nykastrerad och nybesiktigad!