Broddan's kull.
Ni får ursäkta mig om jag är tjatig! Jag är bara så otroligt fascinerad över dessa små liv, kanske för att det är den första kullen som jag har hemma hos mig och får följa dagligen! Dom har ni hunnit bli 2 veckor gamla och väger mellan 260-290 gr. Man har nu också börjat ana deras olika personligheter! Jag kan möjligen vara en aning partisk, men åh så fantastiska dom är! 
Först ut har vi SIA/SYS:en. Den största i kullen! verkar vara en väldigt bestämd liten varelse, ligger ibland för sig själv inne i bo-buren, men så fort h*n inte får som h*n vil så skriks det högt!
Sen har vi den blå! En liten varelse som verkar vara nöjd för det mesta, pratar just ingenting alls (åtminstone inte i lika höga decibel som några av sina syskon). Tycker om att ligga och gosa på Mamma Fancys hals.
Sen har vi den lilaspottade. Samma färg som mamma, och allt tyder hitills på att det blir mamma upp i dagen, En riktig liten prinsessa!
Den lilaspottade med vitt! När man tar upp den så sitter den mest i handen och tittar på en. Verkar vara en ganska självsäker liten skrutt!
& sist men näst störst. Den lila med vitt. Även här har vi en riktigt bestämd sak! Den och SIA/SYS:en är dom som har mest att säga! Men när den väl lägger sig till ro på halsen, så tycks den trivas rätt bra :)
/Elvira
- S*Broddan´s - www.broddans.se

Visst är det helt fantastiskt! Och man slutar aldrig att förundras!
Supersöt liten knorr du har där=)) Sitter lite i samma sits jag med då mina bebisar blir snart två veckor!

Ja verkligen helt fantastiskt! Kan inte riktigt slita mig, sitter och förundras över att allt funkar, och att mammakatt vet vad hon ska göra!
Ja just det, dina är ju i samma ålder! Dom är också ena riktiga godingar! :)

/Elisa
Så fina! 
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Dom är jätte jättefina allihop. Så roliga färger också. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Tack :) Ja med tanke på färgerna så är det en riktigt rolig kull :D

Dette er et kjempefint kull
Kanskje ikke jeg heller er helt partisk,for jeg syns mamman er så nydelig,men jo dem er veldig veldig fine:-)
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Mamma Fancy hälsar och tackar stolt :) Min syster påpeka just att det blev lite lustiga färger av solen på en del, och det kan jag väl hålla med om! men vore det inte lustigt om nr 3 hade varit halv orange?

Men ååh, vad söta! Den blå är ju bara för bedårande! Underbar!

Så söta!!!

Dom är ur-söta …
Jag förstår att det är svårt att göra en massa måsten när man helst av allt vill bara vara med bebisarna..
Ett stort Grattis till mamma Fancy & Broddan´s för er första korthårs kull.

Farligt å jobbigt med såna där små underverk!! Man får inget gjort alls i hemmet. Bara sitter å njuter å stirrar fåningt på dom små sötisarna!
Underbara, nyfiken på könen.

Nu har jag ju aldrig haft ngr, men jag tycker det verkar helt självklart att man skulle bli sittandes & bara förundras. Över allt de små ljuva liven gör.
Vilka små fina bebisar

Så fina de är! <3

Tack alla :) #14, så är det verkligen! dom är alldeles ljuvliga!
Nu är dom 2 ½ vecka, och de har blivit väldigt mycket mer aktiva de senaste dagarna. Så nu är det nog inte många dagar kvar till vi får börja med kattungehage. :)

Men titta va söta

Men åååh så fin kattungen, längst ner i högra hörnet, är!!! <3

/Elisa

Grymt söta! Älskar de lila med det vita! 

lila bicolouren är ju bara för söt 
Alla år underbara. Spooted och bicolrn med vit i pannan är mina favoriter.

Nu har de små gått och blivit 3 veckor. de väger mellan 350-400 gr. Idag har vi även (efter mycket funderande fram och tillbaka blev det latinska ordspråk) haft namngivningscermoni med små doppresenter i form av IKEA gosedjur (vilka de inte uppskattar, än.).:
Den lille blåingen är ev. en hane, som vi har valt att kalla Fiat Lux(= varde ljus):
Den lilaspottade är en hona som vi har gett namnet Amor Fati (=Kärlek till ödet):
Den lilaspottade med vitt är ev. en hane som vi (med tanke på att han kanske har för lite vitt för att vara 03) har valt att kalla Quantum Satis(=den mängd som behövs):
Den lila bicolour hanen har döpt till Certo Cito(=Snabbt och Säkert):
Och sist så har vi SIA/SYS hanen (SIA än så länge), som är den största i kullen med sina 400g och har fått namnet Experto Crede(=Tro mig, som har erfarenhet):

Vad fina de är! Fina namn också. 
Åh, herregud vad fina! Bicolourhanen och lilla (stora) SYS:en är mina favoriter!

/Elisa
Fina namn på fina bebbar!
Lilla Amor Fati är bara för söt!
Alla är iof söta.
It's a cat's world… adjust! :)

Läckra å originella namn.
Snart e d party på sötingarna. Nån vecka till så……..

Läckra namn på läckra katter. Precis som det ska va!
Vad fina namn de har fått. En jättefin kull. Sia/SYS-killen gillar jag. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

De är helt underbara allihopa
Jättefina och specialla namn också. Blir roligt att se vad de har för personligheter längre fram
Jeg klarer ikke å finne en favoritt der enda jeg,alle er like fine 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/