S*Fengs 7 5-veckorsbilder
Men, ser det inte ut som om Måsart har tabbynos?

nu är ju inte jag nån expert direkt men, tycker det ser ut som måsart och amos är tabbymaskade. Kolla öronen, det tipset fick jag: "Det är lätt att se om de är solida eller inte om du tittar på insidan av öronen. Är det som en rand i kanten av örat och "vitt" inne i örat är den agouti, har den färg i örat, ingen skarv, är den solid."
Mango såg ut att ha nån vit fläck i ansiktet, Nalle var svårt att se…
Vilket underbart gäng du har där, Pia! Men visst är Måsart tabby och tyvärr kan jag inte se att någon av de sista är sysar. Varför tror du att de är vitfläck, Pia?
En sys med vitt i ansiktet kan man nästan inte ta fel på. Det blir väldigt tydliga kontraster. Kolla in pappa Eddie när han är i ungefär samma ålder.
Alla sysar jag har sett har dessutom haft vita tassar. Vad har Mango för färg på sina? Den bruna hanen har ju inte vita tassar.

Tycker inte heller att jag ser någon vitfläck, men väldigt söta ungar. En av föräldrarna måste vara vitfläckig för att få sys eller bicolor
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
#15 Pappan är sys och syns i inlägg #14 
Ingen möjlighet att den sista flickan kan vara en padda? Ser mer ut som det än sys.

Mango har väl olika färg på morrhåren, betyder inte det något??
Jag ser inga vitfläckar på Nalle , tänker du på att han är ljusare under hakan.
De ser iallafall fina och välmående ut, du får säkert hjälp av någon mer erfaren.
Jag är urkass på att se färger, vi gissade fel på de flesta i Wednesdays kull vi ser inte på våran troligtvis blå sia/sys den är två veckor.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
#17 Nej, pappan är chokladseyshellois.
#13 Jag trodde att de var SYS bara för att jag tycker att de har små ljusare partier ovanför nosen. Det är ju konstigt om ingen enda av 7 stycken har blivit SYS!
Glada och galna är de iallafall!
#19 Om man tittar på den översta bilden på Måsart så ser det ut som att han har väldigt vita tassar. Kan han vara sys? Nu kan ju chokladtabby vara väldigt vita, men man kan ju hoppas…

Så söta de är!! <3 Kan tyvärr inte hjälpa till i sys-andet.
Tror som Lotta att om du har en SYS i kullen så är det Måsart. Övriga ser ut som vanliga Siameser hela bunten.
Söta är de i alla fall! 
/Elisa

Aha. du använder trosskydd på de små liven. Vilken bra idè
Hur som helst är de helt underbara.

Mango HAR ju nåt vitt i ansiktet, som en vit liten kil ovanför nosen, jag tror definitivt Mango är SYS. Det behöver inte alls vara så lätt att se som på bilden #14, det kan ju handla om nån enstaka vit fläck bara. (Och instämmer om att måsart har väldigt vita ben)
#24 Det är ofta som siamesbebisar har en ljusare bläs över näsan innan masken brett ut sig. Hoppas jag har fel, men jag tror att hon är SIA.
Vi kan jämföra med ett par brunmaskade siamesbebisar som jag hade för några år sedan.
Som synes är båda dessa lite bringliga i masken. Detta försvann helt sedan och de fick en fin brun täckande maskfärg.
Attans, det verkar som om du har rätt Lotta. De är nog "bara" brunmaskade!

I rest my case. Hoppas vi får se bilder när de blivit större sen 

När Barbie var i den åldern så skrev ja t Lotta å frågade om man kunde få SYSar i den kombin som ja hade men som ja trodde, icke! Hon hade, och har, en stor creme-fläck i ansiktet, d var d som förvillade mig.

For et herlig bilde og noen nydelige kattunger :-)