Sänka pris eller ej?!
Vill höra mig för lite grann hur ni resonerar runt kattungar som har sternum eller knick…
Tycker ni att man ska gå ner i försäljningspris för att de har en "defekt" eller säljer ni de till full pris då detta "bara" räknas som ett skönhetsfel och inte kommer att påverka katten under dennes liv? Förutsatt att knicken eller sternumet inte kommer påverka de medicinskt såklart… :)
Spännande att höra hur ni resonerar…

Jag har sålt dem betydligt billigare, det är ju faktiskt en defekt och många vill ha en felfri katt. Jag har tagit 4500.

Nu är jag visserligen ingen uppfödare, men tycker ändå man bör sänka priset på en katt som inte är "felfri".
Vi har også solgt kattunger med defekter billigere enn de uten.
Jag tycker att var och en får göra som den vill.
Jag brukar själv sänka priset något på kattungar med defekt men vet flera som inte gör det. Om katten säljes till sällskap så spelar det ju ingen roll om den har svansknick eller sternumkrok. Och om katten är kastrerad så är ju dessa defekter heller inget hinder för en utställningskarriär.
Om katten är krypto eller monochid så kan en prissänkning vara motiverad pga dyrare kastreringskostnader.
Vi har köpt en katt med knick till fullpris. Det är inget som påverkar hennes liv och hon köptes till sällskap så oss spelade det ingen roll. Nu ställer vi ut henne som kastrat och där är knicken inte heller ngt problem.
Samtidigt som man kanske blir sittande med en defekt unge, där är säkert en del som inte är villiga att betala fullpris.
Jag sänker en 1000-lapp ungefär;)

Jag sänker priset på knick och sternumkrok.
Personligen har jag sänkt priset men tycker att det är upp till var och en att bestämma hur man vill göra
Rithwa
Jag skulle dra av 1500 på 7000 kr.
Jeg senker pris på defekter 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Jag sänkte priset på två ungar med svansknickar, samt betalade Kastrering på de killarna. De hamnade hos samma familj.