Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 2785 ggr
Lejdet
0

Fodervärd till OLH-unge sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min SE*Torparkattens KittyHawk vill jag spara till avel och söker därför en fodervärd åt henne. Helst någon som bor i Mälardalen och som är intresserad av utställning.

Hon är en hona med ett underbart temperament, snäll, mjuk, lätthanterlig och charmig. Hon är flyttfärdig i mitten av feb.

För mer info och förutsättningar, var vänlig kontakta mig via mail eller tel.

anna-lena@torparkattens.se

076-1994442

Lejdet
0

på bilden är hon 9 v.

Lejdet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till nytagen bild på snyggtjejen;-)

Lejdet
0

UPP! är det verkligen ingen som kan tänka sig att ha min chokladtjej på foder?

cosbykatten
0

#3 > Hade hon varit en OSH och det hade varit 6 mån - 2 år framåt i tiden hade jag hoppat upp och ner och skrikit "Jag! Jag! Jag! Jag!"… men just nu är fel tidpunkt - och så fel hårlag då :/

Lejdet
0

# 4 jag kan klippa henne och förskjuta tiden med min tidsmaskin ;-)

Dalia
0

Hvor bør forvert bo.Norge blir vell for langt unna…, men vakker kattefrøkenGlad

Lejdet
0

#6 ja Norge ligger väl inte precis i Mälardalen? ;-)

cosbykatten
0

#5 > Hahaahh :) Nu bor jag iofs lite norr om mälardalen också, men… hona, brun + utställningsintresserad var helt rätt iallafall :)

Dalia
0

Er du helt sikker på det? hehe…Flört

Lejdet
0

#6 jag kan tänka mig att sälja henne också om hon kommer till rätt person ;-)

yve2
0

Jag gått här och suktat efter henne, men så upptäckte jag att hon var lite för nära släkt med min hane för att det skulle vara hälsosamt =( 

(Jag menar de är ju nästa jämngamla och om "olyckan" skulle vara framme)

It's a cat's world… adjust! :)

Lejdet
0

# 11 jag har ju mor och son i samma hus, man får se till att "olyckan" inte är framme ;-)

Vem är din hane?

yve2
0

Fairy Lake's Kurre

(De har båda Swe-Scot Holly i sina tavlor)

Lejdet
0

# 13 det är ju rätt långt bakåt? så det skulle nog inte bli en "kattastrof" ;-) om det mot förmodan skulle hända

yve2
0

=)) Nä, någon större "kattastrof" skulle det väl inte vara, men jag tycker det är lite för nära ändå.

Är ju lite sugen på en lite "chokladis" som jag kanske skulle kunna ta någon kull med, med min lille älskling.

Och din lilla Kitty föll jag pladask för när jag såg första bilden på henne <3

[lisme]
0

Hvor langt bak i stamtavlene er det? Hvor høy innavelsgrad blir det?

Lejdet
0

ja jag tror på hennes utseende, för övrigt är hon en riktig pudding i temperamentet också

yve2
0

Innavelsgraden är jag lite dålig på att räkna på men

Kittys - Pappas mors mormor

och

Kurres - Mammas farmors mor

är samma katt

[nollottan]
0

18# då blir den inte så hög….

Lejdet
0

# 18 om kurre ligger på pawpeds kan du provpara honom med SE*Torparkattens Agusta som finns där, hon har samma föräldrar

yve2
0

Tyvärr finns han inte där

MalinL
0

#21 Om hans föräldrar finns där så kan du para ihop dem med varandra och sedan para den "avkomman" med Lejdets hona, då får du inavelsgraden.

yve2
0

Bara pappa finns där, så den varianten gick inte heller.

MalinL
0

det går också om mormor och morfar finns där. Då testparar du dem för att få fram mammans stamtavla, sedan parar du mamman med pappan och då har du din katts stamtavla, sedan testparar du.

yve2
0

Ahha, vilka finesser det finns! Det skall jag testa och se vad jag får fram……kanske, kanske…hon är ju å fin lilla Kitty <3

Lejdet
0

# 25 Pawpeds är himla fiffigt ;-) Har just "provparat" några tillsammans med nollotta som just varit här och hälsat på.

yve2
0

Glad fick fram Inavelsgrad = 0,0%  jag som trodde det skulle vara mycket högre.

Fast klickar man på länken Inavelsgrad får man fram "Kan inte räkna ut fullständig inavelsgrad då det är for många individer i stamtavlan" men viss inavelsgrad finns det ju.

Tror jag ska ta mig ett allvarligt snack igen med honom som tror sig vara "boss" här hemmaFlört

Och med Lejdet oxå förstås…….hon har nog lite att säga till om…tror jag…..

MalinL
0

#27 ObestämdJa tyvärr har inte vi kat-4 uppfödare längre möjlighet att se foundationskatter och total inavelsgrad på våra katter i pawpeds länger, pga att raserna funnits så länge och det finns katter bak till 1800-talet där.

Jag hoppas de kommer på en lösning för det är jättekul att sitta och kolla inavelsgrader och se foundationkatter i ens katters stamtavlor.Glad

Lejdet
0

# 27 det finns tyvärr alldeles för få OLH i Sverige vilket gör att de allra flesta är släkt åtminstone på långt håll. Jag vet flera OLH-uppfödare som avlar på betydligt närmare släktskap än våra två katter så jag tycker absolut att du ska ta ett snack med han som tror sig bestämma där hemma och återkomma till mig så diskuterar vi vidare! :-)

[nollottan]
0

#26 tack för en väldigt trevlig fika Skrattande

Lejdet
0

# 30 Tack detsamma! Jättekul att få diskutera katter en hel em Glad !

Du får ge en recension om mina ungar nu till ovanstående

[nollottan]
0

Tänkte precis göra det tihi. Mycket sociala, pigga, goa och korekta ungar! det är mitt betyg iallafall :-) Blev ju själv kär i en av dem, men det namnet tänker jag hålla hemligt :-)….

Lejdet
0

# 32 ja visst är det farligt att titta på kattungar? ;-) Man får lätt habegär

Lejdet
0

KittyHawk tingad åt yve2 idag Glad

yve2
0

Chokladpudding till mig!

Jag har redan meddelat chefen att jag kommer ta ut VAK (vård av katt) första veckan Flört

[nollottan]
0

Men åh vad kul, ett stort GRATTIS, Kitty hawk är supermysig och fin katt!

origirl
0

GrattisSkrattande