jätteorolig
Min "Pida" har gått halva dräktighetstiden, hon har varit lite knepig, ruggig och frysen de sista dagarna, kräkts magsaft i 3 dagar hon vill inte ha mat.
Idag har jag tvångsmatat a/d och vätske ersättning och parafinolja 4 ml ifall att det skulle vara en förstoppning. Inga flytningar ingen temp som tur är. (undertemp 37.5)
I morgonbitti blir det djursjukhuset. (10 mil)
Är orolig till tusen det ser inge bra ut det här.
Hoppas Pidis klarar det här hon ser så risig ut va det nu kan vara.
Låter inte alls kul..
Håller tummarna att det inte är alldeles för illa och att Pida i första hand och ungarna i andra hand fixar detta!
Håll koll på tempen så den inte går ner mer. För då måste du åka in akut inatt!
/Elisa

oj, stackare… var det inte Pida som gick tom sist? Eller blandar jag ihop?
Mår alla de andra bra? Håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt!

Usch vad tråkigt, lilla Pida. Fy å behöva åka så långt mitt i vintern med sjuk katt, men va göra.
Håller tummen för att d e nått lätt åkomma!!
Nämen usch, håller tummarna stenhårt för eran skull!

Lycka till!
Lycka till Pida och familj
Stackars lilla Pida, lycka till!
Tänker på dig!
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#2 Pida fick 3 tomma fosterblåsor 2 livmoderkakor, den sista kakan absorberades tydlige med hjälp av PC.
Hon är mycket väl undersökt efter denna händelse och klartecken från vet.gavs att kunna para om henne.
Njurar lever hjärta livmoder blev skannade och bakt. odling visade inget, odlingen togs före PC beh.
Jag tror att det är tarmarna som spökar de har väl slagit knut på sej
, hon har kräks upp varena gnutta vatten jag gett henne i natt. Hon har legat väl inlindad i gossefilt under täcket med huvudet på kudden tempen gick upp till 38.
Sitter nu start klar för att dra till djursjukhuset kl 08.
är väl framme där 9.15
Har en dum magkänsla. uff.
Hoppas det är en missvisande magkänsla du har.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
Stackars liten och stackars dig också! Det är så ledsamt. Hoppas allt går bra idag!

Usch! Håller tummarna för Pida. Tänker på er och håller tummar och tassar! *kram*
Usch, det låter inget bra.
Hoppas Pida kryar på sig fort! Håller tummen för att allt går bra.
Håller tummarna att tjejen piggnar på sig när hon får hjälp hos veterinären!
/Elisa

Håller tummarna för er! Att hon kräks upp även vattnet behöver inte betyda att det är så illa som du tror, det kan vara en mag- och tarminfektion. Lycka till!
Ojoj nervös vart jag nu!
Tycker inte om att magkänslan din är så, den brukar ju tyvärr vara rätt så ofta.
Nej men hu så oroligt! Jag håller tummarna allt vad jag kan för att du och Pida snart är hemma igen från djursjukhuset och att det inte är något allvarligt med Pida!
Uff Tuska. Jeg krysser fingrene for at alt går bra og at det ikke er noe alvorlig.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Vi krysser fingre for at det går bra!

Usch tuska hoppas ni kommit fram ordentligt nu och att d var bättre än din magkänsla! Lyckatill-kram!
Håller tummarna för Pida!

Håller tummar och tassar och hoppas att det gick bra idag!

Håller tummarna & tassar för er!
Hemma igen Pida blev inlagd med dropp. Inga bebisar syns på RTG, bara en tjocktarm som det va avf i samt mycket luft ovanför det. Buken svullen och mycket intorkad katt. Undertemp 37,5 ev kontrast röntgen efter ultraljud som skulle göras senare i em.
De skulle hålla mej underättad i em-kvällen va de kommer fram till.
Fy va oroligt det är när inte djur kan tala och va fort det går utför när de blir sjuka.

Jobbigt!
Förstår att du är orolig…
/Elisa
Kramar…

Håller tummen för Pida!

Stackars er. Hoppas det går bra!
Låt oss få rapport om Pida. Vi önskar alla att det skall gå väl.
Styrkekram Inger!
Huff sånna magkjännslor er inte kul als…hoppas du tar fel 
#24 Uffamei
Håper de finner ut hva som feiler henne og at dette går bra Tuska.

usch ja det vänder så otroligt fort och de blir akut dåliga våra små kissar.. de är bra på att dölja sina besvär tills det blir riktigt illa de små liven.
Själv satt jag med en av mina ungar igår och övervägde att åka till vet. då hon kräktes slem och hade diarré och såg allmänt eländig ut.
Gav Diarsanyl,Pro-Kolin och vätskeersättning och idag är hon som vanligt igen, orkar leka och äter igen :-) Skönt att det även kan vända åt det bättre snabbt.
Vi håller alla våra tassar och tummar här för att du får hem en frisk, pigg katt snart!
Åh, vad orolig du måste vara för Pida.
Hoppas så att hon piggnar till fort nu.

Hoppas att det går bra.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad

Usch & fy vad jobbigt! Bi håller tassar här att Pida blir kry fort!
Nu är hon i goda händer och får vård. Håller tummarna stenhårt…

Usch vad tråkigt för dej & Pida..men du ska se att det kommer gå bra.Håller tummarna för henne..
Har du hört något?
Hur är det med henne?
/Elisa

Usch så tråkigt! Håller tummarna för Pida. *kram*
För en minut sedan ringde vet.
Alla blodprover ok.
Fri passage i tarmar (tack gode gud för det) mina misstankar att där va problemet, va livrädd för jag vet vad det vill säja.
Men Pidis håller på att resorberar foster
1 foster fortfarande levande, 3 tomma fosterblåsor.
bara att konstatera att Pidis inte blir någon mamma.
När hon nu har repat sej så blir hon kastrerad och får fortsättningsvis bli min lilla goa försynta bebis.
Kanske får hem henne i morgon em. om hon får behålla maten de skulle ge henne nu. De tar även ett nytt ultraljud i morgon, de kunde inte säja hur fort hon resorberar den som är kvar. kan inte tro att hon får behålla den.
Tråkigt med kattungarna. Men skönt att Pida mår bättre. 
Vissa katter är ju tyvärr inte gjorda för att bli mamma. Men du kommer få en super härlig liten kastrattjej att pussa på och de är bäst!
/Elisa
Jag är inte nå besviken över bebisarna, bara Pidis kom levande ur det här skiten. Att de kan bli så jädrans sjuka. Jag är så glad tårarna trillar hejdlöst, trodde inte jag skulle få hem henne mera.
Jag har så många kastrater nu så en till gör mej inget.
Dom är mej så värdefulla fertil som kastrat.

Skönt att Pida blir frisk igen, vilken glädje! 

Så skönt att höra att det inte var något allvarligt med Pida.
Det är ju katten man älskar inte om den är fertil eller kastrat. <3
#45 Visst är det så, jag å Pidis är lika vi fick inga egna barn

Vad skönt att d gick bra med Pida!! D e d viktigaste och en himla bra julklapp!!

Jepp. Kissarna älskar man oavsett om de är kattmammor eller ej eller lite småfeta som min pälskling ;-)
Hoppas allt går bra!
Sååå godt å høre at det gikk bra med henne tuska.
Skönt att det gick bra!

En julklapp i förväg
, vad skönt
Vad skönt att höra att hon är på bättringsvägen! Kram på dig Inger
Åh vad skönt att Pida mår bättre! 
Så bra att ni alla finns, man kan dela både sorg och glädje med er.
Det känns bra när man kan dela det som oroar, så man kan bli knäpp ibland.
Nu känns allt bra och jag ska åka mina 20 mil för att hämta min "guldtacka" i ovädret som de varnar för 2-3 dm snö och vägar som blåser igen. Varningen är klass 1 Jag ska krypa fram i trafiken jag har ju värdefull last

Usch och fy, det är inte kul med sjuka katter. Vad skönt att hon verkar må lite bättre! Synd på kattungar, men mamma katt är i det läget viktigare.
Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus
Så otroligt skönt att höra, Inger. Tråkigt att det inte blir några kattungar, men Pida kommer att klara sig ur det här. Det är det viktigaste. Alla är inte skapta att bli mammor, djur som människa.
Ja, här sitter vi och väntar på Skånes oväder. Sonen är hemma från skolan och jag har tagit ut två semesterdagar och bullat upp i frysen. Hoppas att du kom hem okej med din dyrbara last.
#54 Härligt att få hem henne förstår jag.
Känner mig lyckligt lottad som bara har 18 km till närmaste djurklinik. Kör frösiktigt!
Veterinären ringde hon är inte färdigbehandlad, Hon behöver mera dropp, har inte ätit ännu. Får mera besked efter ultraljud som görs på em.
Allt har sin mening, jag skulle bara inte ut i detta oväder, man ser inte många meter framför sej för detta snöande.
Vill ni ha mera rapporter ??
Pidis har en bebis kvar som hjärtat slår på och den rör på sej. Hoppas Hoppas.
Får hämta henne i morgon kl 11.30
Hon ska kollas upp om 8-10 dagar med ultraljud igen.
Om inget foster finns kvar görs en Kastrering.
Hon äter inte de tvångsmatar henne pyttelite.
Hon vill hem och äta om jag känner den tösen rätt, hon ska få all godismat som finns i hela världen
Mera rapporter tack. Detta är en thriller för mig. Känner för dig och din katt, och hoppas det bästa för dig. Lider med dig…..Men det kommer att gå bra!
Kram från Malmö

Nånting säger mig att om allt går bra o den lille/a kissungen föds, så lär den aldrig komma ut till försäljning…
Håller tummarna för er alla 3!
#61 Du har så rätt så
Vilket drama! Håller tummarna för den lilla!

Skulle du nu vilja sälja så är vi nog många som vill ha den mirakelbebisen….
Åh, nu får vi hålla tummarna!

Oj, vad jag kommer att hålla tummarna för den bebisen! Hoppas att den får fortsätta att växa och utvecklas i Pidas mage och att hon och den lille får må bra. Lycka till nu!
Håper det går bra for Pida. Er helt grusomt når dem blir syke.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Vi håller alla tummar och tassar!!

Håller tummarna och tassarna för Pida och den lilla. Så underbart att det är en liten liten sötis därinne.
Oj oj, vi hoppas verkligen att den får komma till världen! Tur att du inte behövde ge dig ut. 
Oj oj, vi hoppas verkligen att den får komma till världen! Tur att du inte behövde ge dig ut. 
# Jag törs inte glädjas för det lilla liv som finns. Men hoppas kan man ju alltid. Tiden visar nu vad som händer.
Vädret häromkring blir något bättre i morgon. Fy vad avåkningar det varit överallt idag. Så jag är glad att jag slapp ut och åka.
Hoppas att allt går bra och håller tummarna för din katt och hennes bebis (hoppas så mycket att den överlever).
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Pidis och jag är hemma nu, hon går här som hon ägde hela huset. De andra katterna morrar och fräser, det tycker väl jag dragit hem en ny katt. Pida står på veterimoxin i 7 dagar hon fick en spruta PC innan vi for hem.
Pida är piggelin och jag har inhandlat all godis mat jag fått tag på, till Bumpas förtjusning förståss som slänger sej ialla faten, som är tänkt att Pidis ska ha som välkomstmiddag.
Vi ska på återbesök den 27:e för att kolla hur bebben mår, finns det ingen bebbe kvar så har dom en tid för Kastrering.
Jag är så glad och så nöjd, jag har den där klumpen i halsen som man får svälja så inte tårarna ska trilla.. Hur man är när det gäller djuren, blödig och svag.

Så skönt att höra!!!! Kram Malmö!!!
vad skönt att Pida mår bättre! jag håller tummarna för att det blir en lite misse och att allt går bra för henne.
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
Underbart!!! Nu håller vi tummarna för bebben. Det kanske är en stark liten en. 

Det är rätt vanligt med det där fräsandet efter vet-besök. Tror att det är alla djurdofter de får med sig samt medikamenter som använts på dem. Det går över efter 1-20 timmar tackochlov.
Håller tummar för lille bebben

Skönt att höra
Du vet att jag tänker på dig, kram

Föds det här lilla underverket, så inser du väl att du får boka in en "öppet-hus-helg" då alla intresserade får komma o titta o beundra?
Skönt att du fått hem henne nu..
/Elisa

Så underbart att höra att Pida kommit hem och att resan gick bra för er. *kram*

Å vad underbart att hon fått komma hem! Håller tummen för att d går vägen m "magen".
Min Pidis mår bra och i går kollade vi med ett ultraljud så den lille som är kvar levde. Jo då han va välväxt krälade och prattlade och pumpen pickade på. Den låg i rätt läge, så inte bara svansen kommer och blir sittande så några timmar, det är inte så roligt.
De kunde inte svara mej om fosterblåsor och moderkakor ska komma ut efter de tre absorberande fostren, det får visa sej. ibland kommer de ut ibland har det absorberats.
Många gånger kanske det är så här när man får bara en bebis. Pidis blev ju sjuk av absorberingen och därför blev allt detta upptäckt.
Jag kunde väl ha fått två bebbar iallafall 
#85 Så skönt! 
Håller tummarna för att förlossning m.m. går bra.
Nejmen åh så fantastiskt! heja kissungen!
Härligt att hon mår bra och jag hoppas att bebisen föds frisk, stark och supersnygg! :)
/Elisa
#85 Roliga nyheter!
Jo, det är synd att det inte är två åtminstone. Lite tråkig med ensamma kattungar som inte har nån jämlik att busa med. Men den rer sig nog. Hoppas hoppas att detta går vägen nu och att det kommer ut en frisk och pigg liten batting. 
Så godt å høre tuska. Jeg håper alt går bra og at bebisen kommer ut frisk og fin. Deilig at den ligger rette veien.

Gud så roligt för dig!
När skall du ha öppet hus för oss alla som vill se ;-)
Det öppna huset få väl bli en bild här inne då.
Om det blir en frisk välskapt bebis får jag visa upp ungen efter den 15 jan. då det är beräknat tills dess.
Men å andra sidan är jag en av dem som inte tycker de nyfödda "råttorna" inte är så fina och söta inte mycket till värden att visa
.
Jag vill nog vara lite säker först om det är en överlevare som vill vara kvar.
#92 Det förstår jag, tänker likadant med mina nyfödda.

Jag menade det lite som ett skämt med Öppet Hus, på tesen med allmänna glada tillrop. Bild på underverket är nog bra nog, fast kanske en o annan tar sig förbi i feb/mars ändå 
Håller tummar för dig o kissarna
Min Pida fick ingen bebis, hon snittades idag på 64:e dräktighetsdagen. Pida har gått en vecka med Blödning och stått på PC den tiden. Moderkakan hadde släppt. Kattbebisen va välutvecklad men inte i livet.
Uff…. ville så gjärna ha en bebis efter min Pida.
Måste inse att alla honor inte är skapta för att få ungar, hon är nu kastrat och ska få gå här som en fin dam bland de övriga pensionärerna.
#95 Nej, så hemskt tråkigt, Inger! Stackars dig och Pida. 
Otroligt sorgligt när ni har väntat så och hoppats. Men Pida mår bra och det är skönt att höra. Du kommer att få fler fina kattungar, även om det inte blev efter henne. Tröstkram!

Massor med kramar till dig Inger
Jättetråkigt! 
Men skönt att Pida mår bra. 
/Elisa

Säger som Elisa, #98. Tur Pida mår bra iallafall! Tröstekramar t dig å Pida.
Så tråkigt. 
så tråkigt massor med kramar
Rithwa

Det var trist men skønt att Pida når bra.
Nær allt kænns tungt kan det bara gå uppåt igjen.
Kramar
Pida mår bra, bortsett från att hon letar efter ungar. Tänk hur hormonerna kan göra fast de är snittade.
Pida har nu ett eget rum med nätdörr för att få ta det lite lungt några dagar, risken finns annars att hon skulle bli att släpa runt på "Bumpa" som höglöper.
Bumpa kommer jag att para inom en snar framtid för hon löper var 14:e dag å det är inte så nyttigt. Det blir Bumpa som får ge mej de efterlängtade Tuskulums bebisarna.
Åh, vad sorgligt.

Stackars Pida, men vilken tur att hon mår bra. Lycka till med Bumpa ska bli roligt att se, håller tummarna redan nu.
Det var ledsamt att höra. Men jag är glad att hon fick komma hem och leva vidare. Lilla Pida. 

Så tråkigt med Pidas bebis. Men skönt att höra att Pida mår bra. Håller tummarna att Bumpa får många söta små.

Vad tråkigt att den lilla inte klarade sig! Skönt ändå att Pida mår bra. Lycka till med nästa kull!
Så sorgligt att det inte blev nån bebis.
Det skär verkligen i hjärtat på en när de går och piper och letar bebisar de aldrig fått. Det går visserligen över om några dagar, men det är så ledsamt under de dagarna de letar. Hoppas att hon kan bli en bra extramamma till Bumpas bebisar så småningom. Det har min Boyan blivit. Kastrater är guld värda de också. De fyller en annan funktion i kattgruppen bara.

Men gud så tråkigt o jobbigt!!!!Vilken otur!!!!Men tur att hon lever!!!Ibland så e det bara inte meningen!!!Men det var meningen att hon skulle leva i alla fall :)

Gud så tråkigt. :-(
Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Bumpabebisar är inte fy skam att få 

Stackars Pida, skönt att hon lever iallafall! Hoppas att Bumpa får små sötnosar snart då
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Vad synd att det inte blev någon kattunge efter Pida… men som de andra säger, hon kan bli en bra extramamma åt Bumpas ungar istället :) Kram!
Känner med dig, du har ju kämpat så. Jag fick dödfödda för två år sedan, men nu är det dags igen, så jag är såklart orolig jag med. Det viktigaste då var ändå att känna att min fina hona mådde bra och återhämtade sig, jag hoppas att du orkar känna på det sättet också! Kram!