Buffel å båg eller seriöst?
Fick just det här mailet skickat till mig… Anar ugglor i mossen… Vill bara informera och höra om någon mer har fått det?
Hej,
För klients räkning söker vi efter ett par, som för ca. 15 år sedan, försålt en siameskatt, till vår klient. Katten fick namnet Mafioso, som numera inte finns. Vår klient minns att han köpte katten utanför Stockholm, hos ett mycket trevligt par, där maken var tysk alt. Österrike, men dessvärre minns han inte namn eller ort. Han vill nu köpa en "ny" kattunge av just detta par. Vi undrar därför om det kan vara av er han köpt katten. Om så är fallet, vore det oerhört tacksamt om ni kan höra av er så vidarebefordras ert svar. Eller om ni kanske känner till just detta par?
Stort tack på förhand.
Vänligen,
Torbjörn Karlsson
Ingen annan avsändare… Konstigt - Tycker inte det känns bra.
/Caroline
Bluff!
Ja det er svindel mail.Litt annen variant men ettervert så skulle man sikkert opplyst kontonummeret sitt 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Fetbluff!!!!!!!!'Besvära dej inte ens att svara på det mailet!
Hoppas ni och katterna mår bra!!!
kram
vad vill de? varför frågar de så?

Men vad har man att vinna på det? Pånera att man skulle svara - ja, det är jag - vad ska de göra då? Säga " Vad bra, skicka kontonummer så sätter vi in pengar åsså skickar du en katt?
Vad tror de om folk egentligen? Eller skulle folk göra så?
#5 det er dessverre mange mennesker som har gått på disse svindelmailene, sakene hoper seg opp hos politiet
Det som förundrar mig är att han skriver 'för vår KLIENTS räkning' och sen undertecknar med namn, inget företag..? Vadå klient?!
Och -- vem döper en tjusig siames till Mafioso?!?!! Hrmpf!! ;)

Har fått samma mail.
Slängde den rakt i tunnan.
Har fått samma!;)