En kattgård till
Sommartid = byggtider :-)
Vår familj håller på att renovera och bygga till sommarstället och katterna har fått en ny uteplats. De ska få springa fritt när vi så småningom är helt färdiga och Meici har blivit lite äldre och klokare. Theo är pålitlig och håller sig i närheten men Meici är lite för sprallig ännu.

Fick en bild på Theo idag när han smiter från altanen, det är mycket som lockar på andra sidan. Han smyger inte med sina små utflykter längre.
Han har lyckats göra en öppning i nätet över dörren, men han sköter sig bra och håller sig i närheten. Han tar sig en runda och kommer tillbaka efter några minuter, vi har satt på honom ett halsband med tele nr och låter honom ta sina utflykter för han verkar må bra av det.
Jättefin kattgård..
/Elisa

Oj va fint & vilken underbar utsikt de har!!! ( ja, ni oxå)
Vilket jäkla busfrö Theo är

#3 Tack, den skänns lite fjuttig sedan jag såg bilderna på Lejdets fina rastgård.
#4 Theo har varit en buse ända sedan han var liten, Barbro (Zamirs) sa det till oss innan vi köpte honom. Hon sa att han trippar på tå mellan rackartygen, absolut inget elakt utan bara glimten i ögat :-)
Han är inte för inte Tamlins son..
/Elisa
Jättefin rastgård och bättre utsikt är svårt att hitta. 

#7 Tack, rastgården går en bit runt hörnet och där är skogen och vedförrådet och där prasslar det spännande så de håller hellre till i den hörnan.
Snyggt
!

#5 den är väl inte fjuttig och mina katter har ju inte lika underbar utsikt som dina! ;-)

#11 Det kan jag förstå!!! Brrr….jag fryser bara jag tittar på bilden… 

Det är en fin kattgård du har där Lejdet, fina bilder i solskenet.

#1 Härlig kattgård med fin utsikt ;)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

#13 Använder dom den på vintern åxå? Ser jättefin ut.

# 13 jadå kattluckan är alltid öppen så de kan gå in och ut och jag har skottat upp en gång åt dom. Det är just nu bara Aston och Casper som brukar gå ut.

#18 Känner igen d där med gång. Får ja fixa både till katter å höns. 

#17 Vår Theo tjatar på oss att öppna så att han får gå ut en liten sväng varje dag som solen skiner. Han nöjer sig med en kort stund.
Prövade ni Feliway på Theo? Märkte ni någon skillnad i så fall?
/Elisa

#21 Hej Kalinda vi har Felliway igång här hemma nu, (har bara haft igång det ett par veckor) vi har inte märkt någon skillnad ännu. Enligt bruksanvisningen kan det ta upp till en månad.
Theo har ett otroligt tålamod med Meici hon är snart året men är fortfarande en riktig liten terrorist, full av bus och rackartyg. Ibland låter det som de ska riva hela huset när de leker kull, de stormar fram och tillbaka och turas om att vara den som blir jagad :-)
Håller tummarna att det fungerar så han blir lugnare. Kul att det fungerar med honom och den lilla. 
/Elisa
#21 systrarna verkar vara lika. Här är det rally mellen Olga o Nelly här kan man inte ha något på bordet, kaffekoppen får man hålla i.

Jättefina rastgårdar ni har! Blir avundsjuk! Min rastgård har säckat ihop av snön som rasat från taket så det behövs en ny stabilare. Är tyvärr inte snickarkunnig och känner ingen som är det heller. Kanske en snickare kan hjälpa mig? Undrar vad de säger om man ringer och ber dem bygga en kattrastgård? De kanske tycker det är ett löjligt uppdrag. Vad tror ni? Just nu är inte orientalerna särskilt intresserade av att gå ut men min huskatt är. Problem,problem…
Vad är det för material i näten? Hur stora är maskorna? Hur har det satts fast?
#25 Jag tror säkert att en snickare hjälper dig. De är vana vid lite olika uppdrag. Bra idé att bygga nåt riktigt rejält som håller några år. När vi nätade in vår altan använde vi svetsnät (fyrkantsnät) som är bra mycket stabilare än hönsnät (som vi använde till taket). Här har du en annan tråd om rastgårdar. Kanske du får några tips där.

#26 Tack. Jag behöver många förslag. Nu vill jag bara att snön ska försvinna.
Kan någon ta bort mitt namn från inlägg #26?
Vår innätade altan såg inte särskilt inbjudande ut i morse… 
Här från insidan…
och här från utsidan.
Annars var det faktiskt riktigt vykortsvackert ute.

Det är vackert med vinter, trots att man klagar på kyla och jobbet med skottning.
Vackra vinterbilder. Kan bli fina julkort till nästa år

Jättevackert!! Inte riktigt vad man kan säga om d nu när d e blankis ute. Trodde ja skulle få bära hästar å kossor in…. Å d hade inte blivit lätt m en dräktig ardenner på 1 ton. Hellre snö än isgata eller lervälling!