Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 2786 ggr
Mockfjardingen
0

Kromosom Kalle..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och hans bröder… Ja, så blev det till slut.
Ni som såg min tidigare tråd vet ju hur jag velat omkring angående kön på mina två oriental "flickor" Kitty och Kenzia.. Nu är velandet över och det som hänt är att jag upptäckt att jag har en liten padd-pojke och en bror till honom:)

Jag var så väldigt bestämd att lilla paddan var en flicka, för så brukar det ju faktiskt vara, och eftersom "systern" så precis lika dan ut därbak så bestämde jag bara kort och gott att det var två flickor. Siameskillen var lite lättare att se "detaljerna" på…

Så här kommer lite bilder på grabbarna på K:)
De är nu 7 veckor och så mysiga!

lejoneva
0

Kul! Har aldrig sett en manlig padda förut. Men hur är det? Är det bara den extra färgklicken, som är speciell för en killpadda? Eller följer det med något annat från den kvinnliga sidan; beteende, könsbeteende ja, vad som helst?? Vet man något om det?

kalindas
0

Lite kul med en paddkille. Glad
Det finns ju även en viss möjlighet att han kan bli pappa. Beroende på orsaken till hans paddfärg.

/Elisa

kalindas
0

Den HÄR länken står det lite om hanar som är paddor. Kan inte svara på om infon stämmer.
Diskussionen börjar på #8

/Elisa

Mockfjardingen
0

Eftersom det inte är så vanligt med padd-hanar så kan man väl kanske inte säga om det finns några speciella drag hos just sådana. Men då det är en kromosomavvikelse, oavsett vilken sort, så tror jag inte han ska gå i någon avel oavsett om han kan göra bebisar eller inte.

Kalle är söt som en flicka och lite "petit" i hela sin lilla figur så han är nog inte helt igenom manlig..:)

Här finns lite mer att läsa om paddor: http://pawpeds.com/pawacademy/genetics/genetics/extratortie_se.html

Avions
0

Nämen lille söte paddpojkenKyss

Avenacattery
0

skojj det dær med paddpojkar! :)

SacredSouls
0

Kyss For en skjønn og ekstra spesiell liten gutt.Var ikke så merkelig at du hadde mye hodebry da nei.

Kjempe fine alle sammen.

#4 Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Det er jo både litt trist og morsomt på samme tid å få en paddegutt,siden det er såpass sjeldent. Men uansett skal dem være ekstra heldige dem som overtar han Kyss

Den andre spottbroren kan du sende som "ekspress over natten" til Eiken :-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[hakkapelitta]
0

Ååh, sötaste paddpojken jag sett iaf Kyss

Rokkur
0

Nämen!!! Så söt han är dåKyss En paddpojke alltså, häftigt!Skrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Mockfjardingen
0

Kan ju bara passa på att säga att de är till salu alla tre:)

Blink, blink.. Oskyldig

marysiam
0

Vilka godingarKyss

Lejonhjarta
0

Så jättesöta!! Så klart att man tar förgivet att d e tjejer när d blir paddor. Flört

Spotless
0

Vad fina de är! Roligt med paddpojken, klart man tar för givet att man har en flicka där när den är padda. Lycka till med att hitta rätt hem till dem!