Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 3267 ggr
Liljekatten
0

Överdrag till transportbur

Det är ju inte så kul om man måste bege sig ut i kylan med våra frusna katter och jag har därför funderat på att sy ett fodrat överdrag till en av burarna. Då drar det ju inte in så mycket kall luft i buren när man är ute. Jag har sett någonstans att nån gjort det, men kan inte hitta det nu. Har ni sytt/köpt nåt sånt till era burar eller vet ni nån sida där man kan få idéer om hur man ska göra? Jag är inte särskilt duktig på att sy, men tänkte att jag kan väl få ihop nåt i alla fall.

Millimina
0

Vår mamma har sytt åt oss. Hon sydde som en tunnel, med hel baksida och en framsida som man kan lyfta upp för "dörren". Ett hål i taket för handtaget. Sen har hon fäst kardborreband på lock och bur för att fästa ihop så det inte blåser upp. Tre dela som sys ihop till en pyjamas til buren! Ska se om jag har någon bild på den.

Anna, har du någon bild?

Liljekatten
0

#1 ja, det vore toppen med bild. Glad Har hon använt nåt vadderat tyg eller? Smart med kardborreband!

[nollottan]
0

Jag har sytt ett överdrag för hand i fleece, men det är inte fodrat hade varit kul med bild för ideer. Min granne har precis skaffat symaskin så då kan jag ju våldgästa henne lite Tungan ute

Millimina
0

Hon har använt fleece, men inte den tunnaste varianten. Där kan du ju ta vad du vill och har. Ska se vad jag har hemma annras kan jag ju ta en bild! Glad Glömde säga att hon sytt fast resårband runt öppningen så den sluter tätt där.

Myzakatt
0

Jag köpte överkasttyg och sydde av dock blev det nästan lika dyrt som att köpa ett färdigt. Jag har bara gummiband framtill som man bara drar åt

Liljekatten
0

#3 & 4 Fleece är ju smidigt att sy i eftersom man inte behöver fålla det, men jag hade tänkt mig lite tjockare, kanske vadderat. Fast det kanske blir tjockt att sy i…Obestämd

#5 Finns det färdiga att köpa?

alltidsiames
0

Mina katter ogillar fleece eftersom det blir statiskt och de får stötar av det.

Myzakatt
0

Åtminstonde på dom finska utställningarna har jag sett. Borde dock gå att beställa till swe ska kolla lite

kalindas
0

Ta en varm pläd. Gör hål för handtaget och det skyddande täcket är klart..Flört

/Elisa

Rithwa
0

Här kommer en länk på buröverdrag

buröverdrag

buröverdrag

lägger in flera länkar

Attacks
0

Er du venn med Alla Veselova på facebook? For hun lager jo utrolig mye fint,ekstremt fine ting. Tror hun også lager og selger burovertrekk.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Liljekatten
0

#10 & 11 Tack för länkarna! Glad

#12 Nej, det är jag inte. Ska kolla upp henne lite. Tack för tipset!

Rithwa
1

Puttar upp tråden igen

här är ytterligare en länk till Ala Vesolovas sida där har hon även burklädslar under fliken hand made.

http://aanda.onepagefree.com/