Siames iFokus

Siames

Etikettsjukdomar
Läst 3466 ggr
[Bastkattens]
0

bordatella infektion på katt

Hej!

Jag importerade en katt från Tyskland den 3/11 med bordatella infektion och skriver om det på min hemsida för er som vill läsa om det!  Vänliga Hälsningar Mikael www.bastkatten.se

Attacks
0

Dette var utrolig ufint av deg Rynkar på näsan

Man kan få dårlige opplevelser,men å henge ut slikt offentlig med navn…….

Jeg kjenner også oppdretter veldig godt,og jeg vet at der også er en annen sak av denne historien. Det var INGEN som tvang deg til å hente hjem denne kattungen,du kunne fått pengene tilbake eller ventet på ny katt.  Jeg kunne skrevet og skrevet,men jeg syns ikke det har noe på et offentlig forum å gjøre!!

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[hakkapelitta]
0

Det är klart det finns två sidor av en historia. Det jag hade velat läsa var mer om kattungens behandling och symptom under behandling och vägen mot att bli frisk.. men om det är sant att kattungen vägde 790g när man hämtade den så har jag svårt att förstå om uppfödaren släppte iväg den under normala omständigheter??
Men jag tror precis som Attacks att det här är fel sätt att gå ut med det hela på.

[Bastkattens]
0

jag tycker att det är viktigt att berätta, dels om bordatellainfektionen som inte är så vanlig på katt och dels om vad som kan gå fel när man importerar djur.

Du skriver att det var ingen som tvingade mig att hämta katten, men jag visste ju inte om att hon var sjuk. Hade jag vetat att hon hade bordatella hade jag ju aldrig köpt henne. Ej heller om jag visste om hennes vikt på 790gram, det får inte en kattunge väga som är 3 månader gammal. den informationen fick jag inte av uppfödaren. Det får inte gå till så här om du skall vara ärlig.

Attacks
0

Nei,det er ikke noe feil i å fortelle om erfaringer,men man trenger ikke henge ut noen med navn. Det blir bare å gjøre en bjørnetjeneste.

Nei, det var ingen som tvang deg til å hente hjem denne katten. Alle kattunger kan bli syke,og da tapper dem vekt og kondisjon veldig raskt. Under normale omstendigheter,så henter man heller ikke nødvendigvis hjem en kattunge heller før den da har kommet seg ovenpå igjen.

Men nå er det en gang slik at Norge og Sverige er land med utrolig dårlige import regler. Jeg kunne ønsket denne alderen var hevet til 4 mnd. I løpet av mine år som oppdretter har jeg fått mange gode venner blandt oppdrettere rundt hele verden,spessielt etter facebook kom til. Og ALLE mine utenlandske venner syns denne 3mnd regelen ikke er noe bra,for da er ikke immunsystemet heller ferdig utviklet. Veldig mange oppdrettere i Europa leverer heller ikke kattungene fra seg før dem er 4 mnd uansett hvilke land dem skal flytte til,eller til en oppdretter kollega i samme land…..

Det finnes også mange oppdrettere som slett ikke vil selge til Norge og Sverige nettopp fordi dem syns kattene er for unge til å flytte ved 3mnd alder. Det er en risk å ta. Selv ville jeg aldri i verden latt en kattunge flytte ut av mitt hjem fra 12 ukers alder,uansett om det var kosekatt,avl/show. For jeg mener dem enda er for unge.

Det er helt ok og forståelig du vil dele av deg erfarenheter med sykdommen,men du trenger virkelig ikke henge ut oppdretter.

De fleste ganger kattunger blir syke,så er det normalt ikke noe spessielt farlig,og jeg tror ingen oppdrettere går rundt å leverer fra seg kattunger,dersom dem lider av noe mer alvorlig med viten og vilje.

Tenk om du hadde vært i samme sko selv?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Attacks
0

PS: Når du først har skrevet A bør du også fortelle B…..

At du har fått testresultater på mor og søsken(søster?) at dem var negative.

Nei denne tråden gjør meg så sint,at jeg ikke orker å bruke mer enegi på den.Rynkar på näsan

[Bastkattens]
0

jag har inte skrivit uppfödarens namn men såg att hennes uppfödarnamn stod där, det har jag tagit bort nu. Och det är därför jag inte berättar om kattens namn heller. Jag vill absolut inte smutskasta någon och håller med om att det inte hör hemma på detta forum. Däremot så hör historien hemma här. Jag har pratat med en annan uppfödare som har importerat en katt som var så sjuk att hon fick avliva henne efter 2 månader nyligen. Det finns tyvärr en del såna här fall och det måste vi kunna prata om och även ge råd till varandra av vår erfarenhet.

Jag skall skriva mer om bordatellainfektionen och behandling, symptom osv. och min erfarenhet av det.

[Bastkattens]
0

jo vi släpper denna tråd, jag förstår att du är vän med henne och försvarar henne. vi skall inte göra detta personligt här, det är fel. Men jag måste få svara på att bara säga a men inte b… Att bara testa 2 katter i ett katteri med många katter räcker inte. Jag ville att hundarna skulle testas men de gjordes inte, det är ju troligast att smittan kommer från dem. Bordatella är hundsnuva

Vi släpper det personliga men ni får gärna fråga mig om bordatellan eller annat

SacredSouls
0

Du kan skrive om Bordatella infeksjon generellt men å henge ut en oppdretter offentlig når denne ikke har mulighet til å forsvare seg tillater vi ikke.

Jeg fjerner linken til din hjemme side,låser tråden så får du eventuellt starte en ny tråd på et generellt grunnlag.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer