Phoenix haltar;(
Lille gubben trillade från klätterställningen och haltar nu..
har fått en tid på måndag, då han inte har feber och äter och leker…Är det någon som råkat ut för samma sak?? berätta gärna hur det gick..
Han kanske har stukat foten? Kan man ju själv göra om man trampat snett etc. Hoppas det går bra hos veterinären!

Jag kastade en leksak ned för sängen åt Molly, som jag brukar, och hon slängde sig som ett jehu som vanligt ner för att hämta den, upp kom hon haltandes, hjälp tänkte jag då, vad har hänt? Hur allvarligt är det? Men hon haltade lite den dagen men det blev bara bättre och bättre och nästa dag var det helt borta
Hoppas det går över lika fort för Phoenix!
Ibland så undrar jag om man måste madrassera hela hemmet när man har en Oriental/siames för att slippa alla dessa incidenter
#0 Det har vi opplevd noen ganger, og siste gang var for noen uker siden med Lion-O. Det gikk ca 1 døgn så var foten hans helt ok igjen. Kattungene våre er veldig aktive og de skal ha mulighet til å utfolde seg fysisk. Som med barn skjer det små uhell og ulykker med kattungene og det er noe vi bare må ta mener jeg. Det er en del av den naturlige utviklingen og jeg ønsker ikke å la kattungene leve i en myk verden der de ikke kan skade seg på noe vis. Det er sunt for dem å utfordre sine fysiske grenser, og vi må ikke glemme at fysisk aktivitet er med på å bygge opp en god helse, både fysisk og psykisk
Det kan jo bare være han har landet litt feil .Så lenge han bare halter litt og det ikke virker som om det er særlig vondt så gir det seg sikkert til i morgen.
Noen ganger når de slår seg sånn så kan de halte i en dag men så er det borte neste dagen.Det har vi opplevd iallefall 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Vad skönt att höra att jag inte är ensam om detta iaf;)) Tack för era svar;)

När Molly var ca 5v och hade egen trappa upp i min säng(ensam i kullen kvar då för att syskonen dött) så ramlade hon ner därifrån, svansen slokade och hon kunde verkligen inte lyfta den och det enda jag hade i huvudet då var att hon brutit ryggen, fan mig
Men det gick över på ett dygn då med, sen lika pigg och rask som innan, om inte mer, och INTE lärde hon sig av det heller
hahahaha, nej de gör ju inte det!!