Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 2901 ggr
Felicula
0

Lånar ut "Tommy" SIAe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett litet bekymmer. Min fina siameshane Tommy (N*Bekmørtnans Eleseus, SIA e) vill inte para honorna här hemma. Han gosar med dem, men så fort han försökter ta tag i dem slår de på honom och tycker bara att han är en ouppfostrad kattunge, trots att han är ett år och en stor och muskulös kille. Jag tror helt enkelt att han känner sig underlägsen dem.

Kanske blir det bättre om han får åka iväg och träffa en annan hona, någon som inte har uppfostrat honom när han var liten? Det vore i alla fall värt ett försök. Jag skulle inte ta någon parningsavgift, (dessutom får ju du skura :P ) men däremot 1000 kr/kattunge som lever vid 6 veckors ålder.

Tommy har tagit två cert och blir förhoppningsvis Champion någon av dagarna på Birka i december. Han är stor och stark i kroppen utan att vara grov. Han har en fin varm färg på sin mask och har ett starkt huvud med bra haka. Öronen sitter rätt, men är inte extrema. Han en riktigt lång svans. Han är mycket kärvänlig och gosig, ligger gärna i knät och sover i sängen. Trots att han är fertil har han också tid att leka ibland. Han har också varit lugn och trygg på utställningarna vi besökt.

För fler bilder och länk till stamtavla, besök vår hemsida www.felicula.com

http://www.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=7e8daebe-e681-4e5a-adbf-5e49a21e7b0e

Hmmm, verkar inte funka att klistra in bilden i texten, så att den syns direkt -vad gör jag för fel?

kalindas
0

Söt kille! Kyss
Hoppas han får en dejt som inte slår honom.

/Elisa

Felicula
0

Jag tror att det är det där problemet som flera har, att när hanen har vuxit upp med honorna så går det trögt. Jag har haft dem tillsammans hela tiden och jag tror att han ser sig som en kattunge gentemot just mina damer.

kalindas
0

Ibland kan det hjälpa om man flyttar både honan och hanen till ett ställe där de inte känner igen sig.

/Elisa

Felicula
0

Fast jag har tyvärr inget sånt ställe, de får vara i hela huset hemma, jag har ju först och fråmst katt som sällskap

kalindas
0

Kanske någon kan låna ut ett rum eller katthus till dej?

/Elisa

carinbrack
0

Gud vad snygg han är!

Alternativ

Observera att det enligt lagen (1960:729) om upphovsrätt litterära och konstnärliga verk inte är tillåtet att använda bilder utan upphovmannens tillstånd.

Felicula
0

Ja visst är han en riktig goding! <3

Lejdet
0

Jag har svarat på ditt inlägg i min tråd och har ett förslag till dig!

Felicula
0

Puttar upp, han är fortfarande fertil.

GunillaSverkersson
0

Han ser hur söt och snäll ut som helst.Kyss

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Felicula
0

Här är han igen (och om någon vill lägga in bilden i tråden blir jag tacksam).

Jag skrev ju ovan att han kunde bli champion och det ska jag ju tala om att han blev också. Man måste ju få skryta lite om sin fina kille! Båda dagarna fick han av olika domare extra beröm för den fina formen på ögonen.

Felicula
0

En bild till, funderingar på om han ska sno ett äpple, eller inte :)

[lisme]
0

Skjønne gutten! Håper han snart får en date sånn at han blir mer selvsikker og tar innersvingen på jentene dine Flört

Er litt usikker på om proporsjonene ble riktige her….

Jeg må bare vise fram Tommys bror, Bårr Flört 

Felicula
0

Oj vad skoj att få se Bårr! Det är alltid kul att se släktingarna till de katter man har! Är Bårr också en stor katt? Eleseus är en riktigt stor kille, muskulös, men hög på benen, han har ju både flickorna och Opus att springa och busa med och då blir den där lilla nosen alldeles marsipanrosa <3

flis
0

Vackra pojkar!