Canikur till kattunge?
Har ju en liten kattunge här med diarre, han vätskades upp hos vet. igår så han är ju pigg i övrigt, men diarren har inte gett med sig. Är det nån här som gett Canikur till kattunge?
Vet. på blå stjärnan visste inte men trodde inte att det skulle vara några problem att ge till lille Johan (4 veckor)
Väldigt tacksam för svar!!!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Hade nog hellre prövat Diarsanyl. Har det hemma om du vill ha. Men då får du ge dej ut i ovädret och hämta.
/Elisa

Ok, har du testat det till kattungar som du haft? är ju rädd att jag ska göra det hela ännu värre!
Alice Walker
Gav det till mina då de var 5 veckor och de dog inte. Canicur vet jag inte om det är så bra. Det kanske stoppar upp helt.
/Elisa

Är lite långt att åka tyvärr, avvaktar till imon. Han är ju trots allt pigg och äter.
Alice Walker
Du måste få i honom vätska! Går väldigt fort utför annars.
Koka kycklingfilé med lite salt i vattnet. Mosa ihop och de dem det. Både snällt och extra vätska.
/Elisa

Jag har använt Canicur till en 1kg kattunge,ca 8veckor, inga problem alls och min veterinär rekommenderade det. Blev jättebra i magen, vare sig lös eller hård utan helt normal, efter den kuren. Jag var tvungen att köpa kapslarna för hund för det fanns inget annat, det stod en kapsel upp till 5kg men det kändes väldigt mycket så jag delade den tabletten. Mosade ner det i lite mat och den verkade gilla det.
Hoppas det går bra

Pratade med vet. på hallands djursjukhus i slöinge, dom trodde inte att det skulle vara några problem att ge det till honom. ½ml skulle han få isådana fall.
Elisa: han äter bra och han får sockerlösning med jämna mellanrum också
Alice Walker
Ok, då blir han nog snart bra igen. 
/Elisa

Hoppas det, han leker ju och springer omkring med gandalf!
Alice Walker
Modersmjölkersättning är också bra, att blanda maten med. KMR.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Jag ger mina aptobalance pet (mjölksyrebakterier) nu efter att diarrén har försvunnit och de har fått antibiotika så att tarmfloran normaliseras igen men under själva diarrén gav jag Pro-Kolin och mina ungar var bara 4-5 v då. Allt detta rekommenderat av veterinär.

Idag är han som vanligt, men ska ändå iväg och köpa Diarsanyl utifallatt han blir dålig igen!
Lejdet: Vart köper du aptobalance?
Alice Walker
Zoo-Lac! Abslout det bästa som finns mot lösa magar och katterna älskar det! Jag köper det på Djurmagazinet här hemma inne på stan. Min vet. har gått över till det från Canicur för det ger snabbare resultat.

# 12 köpte mitt på Bromma zoo men det finns lite här och var, även på vissa apotek och hos vet.