chokladtass
Min första tanke är direkt: Är du säker på att detta är en hane och inte en sköldpaddshona….
Men som svar på frågan så är detta inte vanligt och inte är det rätt standardmässigt heller - det ska inte vara fläckar och inte så ljusa dynor.

mina chokladisar (mina två maskade alltså) har helbruna fötter och ljusbruna trampdynor
Hur ser benen ut för övrigt? Jämt färgade eller?

jag tycker att framtassen som sticker fram är väldigt blek choklad också? Vid ett år borde han vara utfärgad tycker man?
Ser ut som trampdynorna är rosa längre bak än de främre. 
Du har inte en liten pojk där med ressesiv vitfläcksgen (eller vad det nu heter)?
/Elisa
det där är en genetisk grej, en ofarlig sjukdom med pigmentbortfall som drabbar siameser…
Hade för mig det var nåt ärftligt? Det pratas ju den där dolda vitfläckgenen? Är inte detta sånt?
Skönt för i så fall…
För det hade varit jäkligt synd om det låg bakom någon av föräldrarna. 
/Elisa

#5 Michael Jackson sjukdomen? ;-)
#6 Den dolda vitfläcksgenen heter white locket och den uppstår inte, den är medfödd och i form av en vit tå, eller en medaljong. Det här brukar oftast uppstå på siameser som redan har 'känsliga' melanocyter och pigment.
#7 Ja faktiskt, vitiligo heter den.
Ok, får absolut läsa på mer om det..
Supersöt! 
Om det är vitiligo så kanske han snart blir en FW istället…
/Elisa
Säger direkt vitiligo. Vet flera siameser som är drabbade och de jag känner till har alla varit chocklad men det kan drabba alla färger.

#9 du får döpa om honom till "Jacko"
Han är jättesnygg!
Ja dette er nok Vitiligo mener jeg også. Om du søker på google så var det ganske så mye informasjon om denne genetiske lidelsen.
Eneste jeg vet er at de ikke skal brukes i avl,men han er jo kastrat så det spiller jo ingen rolle.
Ja han burde jo ha byttet navn 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jag har också lite vitiligofläckar, är jag choklad då?
#14 nej du är michael jackson.
I'm bad

/Elisa

#16 Haha! 
Här är en gammal tråd i samma ämne.
http://siames.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=0f60bda0-29b6-488d-8425-b99aa7e66617
Min dotters katt Stella, även hon choklad, tappade färgen på nosspegeln. Den kom dock tillbaka bara efter några veckor. Nu för ett par månader sedan blev hon alldeles flammig på framtassarna och hon har också cremefläckar på tårna och ser mer ut som en chokladpadda. Vi får väl se om det försvinner när hon byter päls.

Tror också att snyggingen på bilderna har drabbats av pigmentsbortfall. Vitiligo förekommer tyvärr hos CRX också, har sett det på både maskade cornishar och solida svarta.
Nämen?! Finns det vitiligo på katter?! Fascinerande. Har själv sjukdomen sen jag var 6 år, och på mig är den rejält utbredd. Mycket intressant att det finns hos siameser och orientaler!
#21 Vitiligo finns på alla djur tror jag. T.om. havslevande djur tror jag drabbas av den.