En dum fråga igen
.. men jag är hopplös på det där med att förstå färger. En av Balineserna i Iris kull maskning är i en helt annan nyans av choklad som mera liknar varm kanelfärg. Går inte att se på kort men hon skiljer sig markant i verkligheten. Caspers far är ju kanel, men jag kan inte se några kanel i Iris stamtavla så då är det en omöjlighet att hon skulle kunna bli kanelmaskad va?
Här är Iris stamtavla:
OM Iris har kanel eller fawn längre bak i sin stamtavla, så finns möjligheten att det kan bli kanel. Kanel kan dyka upp flera generationer efteråt.
Sen "kan" det ju även vara att hon har en annan nyans i chokladfärgen.
/Elisa
Hittade en kanel katt. Så möjligheten finns.
http://pawpeds.com/db/?a=p&id=156601&g=5&p=sia&date=iso&o=ajgrep
/Elisa
Ligger på sista raden i denna stamtavla:
http://pawpeds.com/db/?a=p&id=881494&g=5&p=sia&date=iso&o=ajgrep
/Elisa
#0 Dette er vel ikke et dumt spørsmål
de dumme spørsmålene er de som aldri blir stilt fordi man er redd for å dumme seg ut 

intressant, så det kan dyka upp 6-7 generationer framåt då?
# 4 Tack Lisme;-)

Det är ju inte för inte man säger "recessives are forever". Har du någon bild på kattungen? Hur gammal är den nu? Jag skulle nog vilja påstå att en kanelmaskad balinesunge inte ser "varm" ut i färgen.
Eskil 5 veckor såg ut så här
…och så här såg han ut när han var 6 veckor
Kanelen i din honas stamtavla finns ju i femte led, så det är inte alls omöjligt att hon och Casper skulle kunna få kanelbebisar.
Lägger till lite här - har du en kanelbalines där hemma så är det naturligtvis jätteskoj! Men som Kalinda säger så kan det vara olika chokladfärg på dem, jag har för mig att du hade två OLH med väldigt olika chokladfärg i kull ett eller två (Kakan och en bror?).

Hon är 9 veckor nu, ska försöka fixa fram en rättvis bild där man ser färgskillnaden mot systrarna.

Nu har jag kikat på bilderna på din hemsida
och tycker att noslädret är för mörkt på dem (är det Concorde du menar?) för att du ska ha någon kanel där.
Fast nya bilder vore skoj hur som helst!

ja efter att ha sett Eskil så kan hon inte vara kanel, men hon har i alla fall en aningens annan chokladton