Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 2376 ggr
Lejdet
0

Storhandlat åt katterna!

Nyss hemkommen från en supershoppingrunda i Sveriges största djuraffär Bromma Zoomarknad!

Fick ett extremt bra bemötande och diskuterade foder, kattsand etc. i EN timme plus att det inte var några som helst problem med att få pengarna tillbaks på en klippmaskin som jag köpte där i somras som inte laddade som den skulle.

Råkade på butikschefen där i infodisken och blev som sagt guidad till allt jag behövde plus en extremt bra rabatt på allt! Fick 700 kr rabatt på 2400 kr vilket inte alls är illa och tipsad om ett nytt mycket bra foder med mycket hög kötthalt som kostar ca halva priset av RC.

Katterna fullkomligt älskade det när jag kom hem!

Blev sedan lovad mycket bra rabatter om jag köper kattsand i storpack.

Roligt med engagerad och kunnig personal som förstår att vi uppfödare är viktiga kunder som drar in mycket pengar.

Spotless
0

Jag handlar alltid på Bromma Zoo, de har allt och de är trevliga.

Lejdet
0

# 1 Jag har bara varit där en gång tidigare och det var i somras och även då var de jättetrevliga. Men det är ju långt för mig att åka så lika bra att storhandla när man ändå är där!

Beige
0

Vad var det för foder du köpte?

Jag blev nog lite besviken första gången jag var på Bromma Zoo, absolut inte på personalen som är både trevlig och proffsig, men på storleken på butiken. Ok den är hyfsat stor men jag trodde att det skulle vara en jäääättelokal. Bra priser på klösträd och annat har de i alla fall.

Lejdet
0

Det är ett tysk märke som heter Porta 21 Feline. Innehåller råprotein 41%, råfett 20% och bara 17% kolhydrater. Ska vara i stil med JW.

Katterna slängde sig över det i alla fall, sen får vi ju se hur deras magar tål det men det ska tydligen vara bra för foderallergiska katter. Innehåller inget fiskprotein alls, bara fågel.

399:- för 10 kg

ullisen
0

Jag storhandlar alltid på Bromma Zoo o tycker det är superbra. Om man är registrerad uppfödare o medlem i Severas uppfödarklubb har man kalasrabatter på sand o foder. Jag får tex var femte kartong Everclean gratis och var fjärde säck katt/hundmat av märket Eukanoba/Iams gratis plus 10% rabatt på alla tillbehör. Utöver detta tycker jag att personalen alltid är trevlig Glad

Spotless
0

En av mina vänner ger Porta 21 Feline mjukmat till sina katter, hon är jättenöjd. Så nöjd att hon åker från Skärholmen bara för att köpa mjukmaten på Bromma Zoo. Vad jag har förstått så är det spannmålsfritt.

Lejdet
0

# 7 Ja jag köpte mjukmaten Porta 21 Kitten till ungarna och det är bara rent kycklingkött och nån grönsak. De ÄLSKAR den!

prodigy
0

#4 Jag är jättenyfiken på det fodret!

Berätta gärna hur magarna tål det. Här hemma har vi problem med hetsätning o kräkning med vissa foder som tex Orijen, men jätteäckligt på pottan av tex Ekanuba och RC…

Vill hitta något med högt proteioninnehåll som magarna tål.

Så billigt också!Glad

SmirreIce
0

Verkar ju super bra, kanske ska åka dit nånting då o ta sig en titt i butiken

Lejdet
0

Inga konstiga magar efter gårdagens festande på det nya fodret i alla fall! Har just sanerat skit efter 15 katter ;-)