Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1933 ggr
marysiam
0

Hur löper era flickor??

Min Heidi har nu löpt i 2 veckorObestämd hur

länge löper era tjejer och hur ofta???

marysiam
0

När de inte blir parade alltså?

MalinL
0

Det är oftast 5-7 dagar varannan eller var tredje vecka beroende på vilken hona det är. De flesta av mina honor har löpt varannan vecka.

barkens
0

Hon har inte haft ett kortare uppehåll då? Tindra har löpt så förut iaf: Löp ca 1 v, uppehåll 1-2dgr sedan löp 1v till. Hörde mig för och det var "normalt". Men det har inte varit så varje gång, ibland har hon löpt en vecka och that's it.

marysiam
0

Nej tyvärr inga uppehåll hahaha det låter som om vi håller på att döda barn här hahahaha

Jag tänker så här,- hur ska jag veta senare när hon ska till sin nye pojkvän för parning i vår??? vad ska jag titta efter om hon löper mest hela tiden hahaha

kalindas
0

Hade en hona som löpte konstant i 2 veckor. Det visade sig efter en undersökning att hon hade tre små stenfoster inkapslade i livmodern. Hon hade fått sju ungar och inte varit sjuk alls efteråt. Men då veterinären började klämma igenom henne, så öppnades nog livmodern och skräpet som fanns i rann ut.
Jag kastrerade henne.

Nu behöver det inte vara något sådant med din hona, men det var orsaken till det långa löpet på Nanna.

/Elisa

marysiam
0

jag tror inte att hon på ngt sätt är sjuk, snarare tvärtom;))) Hon löpte länge förra gången hon blev parad….hm….

Lejonhjarta
0

Hoppas du inte har närboende grannar…Flört

marysiam
0

Vi bor i lägenhet! hahahaha men vi har en hund i uppgången som skäller stup i kvarten, så vi är inte värst som tur är;))

Lejonhjarta
0

Sätta upp lapp i uppgången då att du INTE håller på å stryper dina barn. Flört

[lisme]
0

Vi har opplevd to ganger med to forskjellige jenter at de ikke har sluttet å løpe. Den ene løp i 15 dager før vi i desperasjon satte henne sammen med hannkatten, den andre løp i 17 dager og vi måtte bare innse at det bare var en ting å gjøre - flytte henne sammen med hannkatten. Ingen av de to jentene var planlagt å parre på det tidspunktet fordi vi hadde et annet kull på tur, og siste gangen skulle vi ikke parre jenta med den hannkatten i det hele tatt. Men det er ikke alltid vi bestemmer, selv om vi lager planer for kattene Flört

marysiam
0

ok.. kanske ska kolla med hanägaren om vi får komma snart alltså…Obestämd