Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1253 ggr
Annica-H
0

Det där är MIN plats!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var sak har sin plats, och Iris tycker inte Lucas har någon som helst rätt att ligga i mattes knä. Det är hennes plats och ingen annans. Flyttar han sig inte när hon trampar på honom så försöker hon få bort honom genom att lägga sig på honom.

De lysande ögonen ska ni inte missta för blixt-blänk eller så. De är riktiga. Hon är en äkta liten häxa!  Glad

Lejdet
0

Haha kul att se att nån mer än jag har en äkta häxa bland katterna ;-)

kalindas
0

Skrattande

/Elisa

SacredSouls
0

Skrattande Hehe..Kjenner igjen den der med min ene hunnkatt ja.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejdet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nånting säger mig att namnet Iris är förknippat med häxkatt!?

Min lilla Iris BAL c är minst i flocken och väger knappa 3 kg men regerar fullständigt hela huset! Även mig! Som när jag försökte sälja henne och hon gjorde nya ägaren till ett nervvrak så att jag fick köpa tillbaka henne inom en vecka! Då klippte hon ju demonstrativt till alla de andra när hon kom hem och gick och lade sig på en av dem som en matrona!

Här är hon den dagen!

MalinL
0

Så kul att se bilder av Lucas och Iris här! Skrattande

marysiam
0

Här är det Phoenix som regerar;))) han klipper till alla som försöker ta hans leksaker, mat, matte, sovplats mm:)) Ska bli kul och se hur han kommer bli i det nya hemmet;)) Där bor det en bondkatt;))

Annica-H
0

#4, ja matrona var en bra beskrivning. Min Iris är övertygad om att hon är familjens mittpunkt. Hon kräver fullständig uppmärksamhet… och får det såklart, för hon är ju faktiskt helt oemotståndlig.

Kanske skulle vi gå ut med en allmän varning till alla som hade tänker döpa sin katt till Iris Flört

Annica-H
0

#5. Jag brukar ju vara här inne och läsa lite då och då, så jag tänkte jag kunde bli medlem också. Sen får vi se hur pass aktiv jag blir. Men nån liten bild emellanåt ska jag nog lyckas få in.