Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1394 ggr
Lejdet
0

Modersmjölksersättning

Vilken använder ni? KMR eller RC eller nån annan och hur upplever ni skillnaden? Jag köpte KMR igår och mina ungar verkar gilla den betydligt bättre. Men den är svårare att dosera och den blir lättare klumpar i tycker jag.

SacredSouls
0

Det sies jo at KMR er hakket bedre pga mindre sjanse for hard mage.(om jeg husker riktig nå)

Men jeg har alltid hatt så god erfaring med RC så vi har holdt oss til den pga det. Aldri hverken hard/løs mage og dessuten så elsker mamma pusene den her.Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Gav KMR till mina.

/Elisa

Avenacattery
0

Anvænd RCs nappflaska och skaka kmr mjølken ordentligt med varmt vatten så ska inte klumpar vara ngt problem. Har bara bra erfarenhet kring KMR. RC ær sækert ok… Jag anvænder 3 ml spruta nær de ær små, vældigt enkelt om de inte vill ta flaskan, men jag blandar alltid i flaskan før det ær så enkelt.

Avenacattery
0

Fast nu har jag inte haft så många små…

Lejdet
0

Eftersom mina har haft en släng av diarré nu så kör jag en väldigt försiktig övergång till fast föda igen. Det enda de får nu är hills I/D och modersmjölksersättning fast i skål som de själva dricker. Och så vatten såklart.

Zandrinos
0

Använder KMR, har alltid fungerat fint.

kalindas
0

Spyr kattungarna?
Annars ska du nog inte ge i/d. Alla mina diarré katter har blivit sämre (eller i alla fall inte bättre av i/d).
Däremot w/d funkar ofta på en eller två dagar.
Veterinärer är snabba och rekomedera i/d och den kan säkert fungera superbra på katter som spyr eller har magkatarr. Men på diarré ofta orsakad av mat eller även corona, som sitter i tarmen (tjocktarmen tror jag) så fungerar den inte.

/Elisa

Lejdet
0

#7 nej de spyr inte, bara diarré som nu är på bättringsvägen med hjälpa av Vetrimoxin så det kan knappast vara corona, då skulle ju inte antibiotika funka. Jag behandlar allihop nu på inrådan av vet. trots att inte alla har symtom för annars blir det lätt pingpongeffekt sa han.

kalindas
0

Det är alltid bäst att behandla alla om de blir dassiga i magen, så det var ett bra råd du fick..Glad

/Elisa

Lejdet
0

# 8 ja jag kommer i fortsättningen att kräva att komma till chefsvet. om jag ska fortsätta gå till samma ställe..

marysiam
0

Jag har använt KMR;) funkade jättebra;))