Kattunge sökes.
Hej.
Jag och min pojkvän är ute efter en katt som skall vara oss till sällskap. Vi vill ha en katt som är av rasblod. Det gör inget om katten är blandras. Anledningen är att vi bor i lägenhet och då inte vill ha en bondkatt som vill vara ute utan då en katt som trivs att befinna sig innomhus.
Jag är uppväxt på hästgård med alla djur man kan tänka sig som man kan ha på gård, typ katt hund häst får kanin masvin med fler. Min pojkvän har växt upp med katt och älskar djur han också.
Så hör gärna av dig om du har en katt som passar oss på antingen mejl eller telefon. Vi bor i Karlstad.
070-2918208
ekstrom_camilla@hotmail.com
Med varm hälsning //Camilla.
Siameser och Orientaler bör vara två då de inte mår bra som ensamkatter. Så ska ni bara ha en katt så undvik katter med dessa raser i sig. Välj då mer lugna och självständiga katter.
/Elisa

Hei ;)
Jeg har for tiden fem søte små gutter som egner godt til kosepuser. De har et underbart gemytt alle fem. Fire av de er SIA a Og en gutt er SIA c.
Guttene er seks uker lørdag den 02.01.2011. De er leveringsklare i slutten av januar.
Jeg bor i Fredrikstad og har et lite oppdrett av siamesere og orientalere der. Kattene har vokst som en viktig del av familien.
http://av.ziamizzimo.n.dinstudio.no/
Tlf : +47 69353864 / 95074235

bondkatt, eller huskatt som det heter, är ingen ras utan en blandras och bara för att katten har "renrasblod" i sig är det ingen garanti för att den kommer trivas som innekatt.
Finns det belägg för att en renrasig katt skulle trivas bättre inne än en huskatt? Bara katten får sina behov tillfredsställda ska det väl inte vara någon skillnad? För övrigt har vissa raser mycket större aktivitetsbehov än huskatter…
…om ni köper siameser kommer de att se till att det är ni som är sällskap till dem och inte tvärtom!
Kan inte svara för om det finns vetenskpliga belägg för huruvida raskatten trivs bättre som innekatt än om man jämför med huskatten. Men den erfarenhet jag själv har är att man nästan kan garantera att ex. en ras som siamesen inte har samma behov av att få vistas utomhus som en huskatt. Det kan givetvis funka jätte bra för vissa huskatter att vara innekatter men det är inte samma garanti som med en siameskatt!
Lycka till i letandet!
Jag måste understöda "alltid siames" - inlägget ! Bra sagt!
Jag blir så trött på alla "jag vet bäst".
Till att börja med så var detta inte en diskusionsinlägg utan annons om att jag ville ha en katt!
Jag har haft djur nästan hela mitt liv och jag har en hel del kännedom om dem. När det gäller mitt val av katt så är det utav den erfarenheten att de katter som är framavlade under de förutsättningar att vara innekatter har större chans att trivas som innekatt än en som faktiskt har mer anlag av "bondkatt" som då gärna trivs mest att vara ute. Självklart finns det ju de som trivs åt båda håll men vad är det för fel med att vilja ha det som har mest chans att tivas inne? Är ju bara titta på hundar som exempel, man framavlar det man vill ha, skulle ha väldigt svårt att se att tant agda på 95 år skulle klara av att ha en huskey utan kanske väljer en som inte har lika mycket behov av att vara ute och motioneras. Ni som hugger innan ni vet nåt kan väl tänka innan ni pratar?
Och tack till er som förstod vad jag skrev!
Jag har träffat Scorpion66 och hon och hennes sambo är de underbaraste människor jag träffat vad det gäller kissar!!! Sunda värderingar, rätt inställning och djurälskande människor.
De kommer att köpa 2 kattungar av mig och jag anser att jag är en god människokännare;))) Jag är glad över att de vill ha sina kissar som innekatter och förstår mkt väl hur de tänker, det är ju svårt att bedömma människor över ett forum.
Det jag också håller med om är att de flesta huskatter är oftast frigående ute och inne och de flesta Siameser är innekatter och det är ju så vi oftast vill ha det!;) Innekatt med möjligheter till utgång i hägn eller sele;) Självklart är det ju större möjligheter att en katt som är född som "innekatt" trivs med detta bättre än en kisse som är född i det fria;)) Den erfarenheten har iaf jag;) Men sen finns det ju såklart individer bland kat4 som gärna vill gå ut en sväng också…Men för att knyta ihop detta: Man kan aldrig vara säker på något, men man kan försöka inrikta sig på det som passar en bäst!;)))

#9 Låter strålande!
Bra att fler får upptäcka glädjen av att vara äga av KAT4.
#8 Lycka till!
Större delen av Sveriges befolkning kallar Huskatten för Bondkatt, men bland kattfolk tar en del illa vid sig. Trådarna är öppna för frågor och diskussion, så även annonstrådar. Jag ber er alla, att hålla en trevlig ton. 
Siames och Oriental är en mycket aktiv ras. Man bör ha två stycken om de ska må bra. De kan annars bli deprimerade och väldigt jobbiga. Det idealiska är nog en kattunge som man väljer ur en kull och en vuxen omplaceringskatt från samma hem, om man inte kan köpa två kattungar.
Jag slår också ett slag för en hemlös kompis! Katthemmen är överfulla med hemlösa kattungar. Vill man ha en ensamkatt, kanske man ska välja en annan ras. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Nu har det ordnat upp sig. Very good! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Grattis till två fina siameser/seychellois! 
Bra att ni valde två. Ni kommer att få mycket glädje av dem.
Jag hoppas ni inte tog illa upp av mitt inlägg, då jag bara tänkte på katternas bästa. 
Har själv sålt 2 ungar till en familj, varav den ena ungen dog i FIP.
Nu är systern ensam kvar och jag vet att hon är älskad över allt annat av sina ägare. Men det känns så tråkigt att veta att hon är ensam och inte får ligga i hög med en kompis som dessa katter älskar.
Därför tjatar jag jämt om två katter.
/Elisa

Men Elisa, kan man ha 1?!
Kat4 e ju som att äta en bit choklad i en ask….jädrigt svårt å hålla sig t bara 1, man vill ha fler…
Lycka till och god fortsättning på er allihopa här inne.<3
De som har henne är allergiska och då de bara har en så blir det inte lika mycket problem.
/Elisa
Bra tips är det inget fel på, men att bli anklagad utan anledning gillar jag inte. Vem gör det för den delen?
Jag kommer skriva mina papper på mina blivande katter idag så denna annons kan plockas bort.
Hej scorpions66 grattis till nya fina kissar. Vi här inne på siames iFokus älskar att diskutera så vi tar alltid chansen tihi tihi 
det var inte illa menat de som blev skrivet så att använda orden anklagad och påhoppad var lite starkt tycker jag.
Gott nytt år 

kanske jag är som är allmänt trög, men jag ser ingenstans i denna tråd där TS blivit anklagad för något?!:S
Kanske jag slarvat då jag läst inläggen?