Kvällens avsnitt Hitta hem
Kvällens avsnitt handlar tydligen bl a om Perserna som fanns i en barack eller bod vid en motorbana

Hur kan man lämna katter så där? Inte klokt. Synd att det troligen är omöjligt att hitta vem som gjort det, de skulle verkligen behöva få ett riktigt straff!
Den här människan blev åtalad. Domen föll för ett tag sedan. Har för mig att hon inte ens fick djurförbud

Jaså så de visste vem det var. Det var ju bra - men straffen är alldeles för klena här i Sverige :(

Villkorlig dom… Hur länge då, ett par månader eller? Sinnesjukt!

Usch, sådant här gör mig så ledsen och förbannad. Vad känar skärpta lagar om djuhållning och uppfödning till om människor som behandlar sina djur så här illa slinker undan så enkelt!
Hälsningar Ninni.
Ja dom katterna kommer tyvärr från mig, en del ansåg jag var olämplig som djurhållare och jagade mig så jag gav upp allt det året och sålde till henne då andra sa hon var såååå seriös som uppfödare, nu hamnade katterna i den där baracken och hon skyllde på sjukdom hemma så hon inte kunde ha dom hemma, det är inte kul att veta vilket öde mina hjärtan blev utsatta för.
Flera av katterna är identfierade och var från mig, många min egen uppfödning alltså mina hjärtan. Hon kastade in hanar och honor tillsammans så dom hade slagits och var skadade,en av mina honor hade dött av att hon inte klarade att föda och den honan var såld som sällskap alltså ej avel pga att hon haft en kull med kejsarsnitt.

#7 Det måste vara hjärtskärande att ens egna katter drabbas av detta! Det är obegripligt att hon ursäktar sig med att katterna behövde sättas i barack för att de var sjuka. En väldigt instrumentell syn på levande varelser som är skrämmande!
Hälsningar Ninni.

#7 - Usch så hemskt att få rekomendationer och sen se att det går så här :(
Ja, efter det som hände det året vågar man inte sälja några katter längre, allt blir nog kvar hemma nu istället. Jag var knäckt flera år efter det där och nu kommer det på TV så gamla sår vaknar igen
precis nu då man har startat om igen med uppfödningen, känns inte bra detta

Stackars små arma krakar!!
#10 Jag tycker så synd om dig! Jag satt och grät när jag såg hur illa behandlade de var! Näe, hårdare straff ska det vara! De ska åka i fängelse, böta och förbjudas att någonsin ha djur igen
! Hur kan man göra så! obegripligt!
Lycka till med uppfödningen, tappa inte hoppet!