Siames iFokus

Siames

Etikett: tillsalu
Läst 3584 ggr
Broddans
0

Att resa sig med katter i magen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det verkar vara ett generelt problem att komma upp från ryggläge med katter i magen. När min mage var full av lussekatter igår kände jag mig precis såhär:

Går allt som de ska väntar Fancy smått runt 1/1 2011 :)

MalinL
0

Spännande! Vilken söt mage hon har. Skrattande

Broddans
0

Den är supermysig :D

kalindas
0

Kyss

/Elisa

Lejdet
0

haha, tror det är nåt som smittar?

Lejonhjarta
0

Åååå, så fina bebismagar!Kyss

marysiam
0

hahahaha vilka goa bilder!!! kommer ihåg hur Heidi hade det tungt i slutet;))) vilken vacker mamma;))

[lisme]
0

Så skjønne babymager! Får jo bare lyst til å susse på dem Flört

Nilla
0

Vad vacker hon är! Henne gillar jag skarpt. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
0

Kyss

Siameshona
0

Fina flickan. Hoppas det är många små lussekatter i pussvänliga magenKyss

SunnaLiv
0

ja vilken vacker katt! vad e det för färg??? ohh spännande då min tös me ska ha runt då :*

Broddans
0

Jo visst är hon vacker vår lilla sessa, och inte blir det värre av att hon alltid ska ligga i knät och spinna allt vad hon orkar. Fancy har oss lindade runt framtassen! hon är lillaspottad :)

Tyvärr så hände något tråkigt igår/idag:

Igår kväll runt 23 så upptäckte vi att hon hade rosa/röda flytningar. Jag ringde till ultunas journummer och fick en tid idag kl. 08.00. Imorse innan vi åkte så spydde hon vattenkonsistens med lite rosa i (antagligen efter tvättning). Med hjärtat hårt dunkande åkte vi till ultuna.

Väl där tog dom tempen på henne 38,2 vilket är normalt. efter det vart det ultra ljud. Vi fick se 3-4 små¨kattungar som sparkade vilt, en låg och lipa. Det såg altså ut att vara pigga och friska hela högen. Ingen vätska varken i eller utanför livmodern.

Dom kunde med andra ord inte hitta något fel. vetrinären trodde att det kunde vara en liten infektion, så om det inte har försvunnit imorgon så ska vi börja med pencillin då (om de inte blir värre, då börjar vi idag). Annars så trodde vet. att det ev. kunde vara någon slemhinna som reagera på töjningen som blir i magen, eller ev. vaginalt.

Nu håller vi tummarna för att den här dräktigheten får ett lyckligt slut!

kalindas
0

Alltid jobbigt när sånt händer. Be att få utskrivet Synolox om du får antibiotica till henne.
Kan ibland räcka med vetrimoxin, men lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Hoppas inga fler flytningar syns och du slipper antibiotika.

/Elisa

carinbrack
0

Håller tummarna hårt!

hecajon
0

Underbar bebismageKyss hoppas verkligen på en fortsatt bra dräktighet och massor med goa fina bebisar till årsskiftet

Attacks
0

Hun er så nydelig Kyss ¨Håper alt går bra!

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Broddans
0

Än så länge har inga blödningar synts till idag =D! Hoppas hoppas på att slippa antibiotika! har någon här varit med om små blödningar på dräktig hona som inte behövde behandlas?

Bunn
0

TS Vilken vacker katt! :)

Broddans
0

Tack :) hon heter Cross-bow Crest Fancy Fantasy, och vi är väldigt tacksamma för att vi fick förmånen att få köpa denna lilla pärla :)

Bunn
0

#19 Fint namn på en fin katt :)

Vad heter färgen/teckningen?

hoffens
0

Hur är det med vackra Fancy?

Broddans
0

#21 Hon mår faktiskt jätte bra. äter som en mindre häst och vi har inte sett några blödningar på några dagar. Allmäntillståndet märks det ingenting alls på, och vi har börjat känna små sparkar. så nu hoppas vi att allt går bra!

# 20 hon är lilaspottad :)

alltidsiames
0

KyssLilaspottat är mycket vackert och ovanligt.Kyss

Lejonhjarta
0

Jättevacker färg!

Bunn
0

#22 Okej. Har aldrig sett en sådan tidigare :)

#23 Förstår att den är mycket ovanlig. Mycket vacker!

hoffens
0

Kommer att bli vackr bebisar.

Ginga
0

Jättevacker och charmig dam :)

Vad förväntas det bli för färger på ungarna? (nyfiken då jag letar potentiell katt nr 2 :-) )

kalindas
0

Tror pappa är choklad. Så ungarna blir choklad och ev. lila om pappa bär på anlaget (farfar gör det inte, vad jag vet).

Orientalerna blir med eller utan spottar och med eller utan vitt.
Siameser/Seychellois i kullen blir solidmaskade eller tabbymaskade. SYS med vitt eller SIA utan vitt.

/Elisa

GunillaSverkersson
0

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
0

Tack Kalindas GladPappa är brun och far-far choklad

Vi ska nog spara en hona själva. Vi har beställt en spottad vitfläckshona.  God Jul

Riktigt så gula ögon har hon inte

Vi håller fortfarande tummarna , när vi var påväg till ultuna med blödningarna, var vi säkra på att mista ungarna oh oroliga för Fancys hälsa.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

kalindas
0

Ok, då kan det bli svarta/brunmaskade och ev. blå ungar också. Kul! Glad

/Elisa

hoffens
0

Nu är det snart dags. Pussa katterna, tänker på er

Broddans
0

Snabbare än vi trott :) hon har i natt fött 5 fina ungar :) skriver mer om det i ett inlägg senare idag :) nu måste vi få oss lite sömn :)

SunnaLiv
0

Hhihi va roligt! Grattis Min hona födde fram sina tre i morse kl 05 :)

Lejonhjarta
0

Och Fancy å Kelso har tydligen fått 5 inayy åxå. Baby boooooom!!! Grattis!Skrattande