Borsta tänderna på Albert;)))
Jaha, när det är jul, så ska man äta mkt.. det har ju Albert förstått, men julgranen!? Ja hur som helst så fastnade det ett barr eller liknande mellan tänderna på honom, så det såg ut som om han gick och gjorde slängpussar till alla
stackarn…Då fick matte bli tandläkare och husse tandsköterska.. Jag trodde aldrig att han skulle förlåta mig!
Men efter ingrepp med pincett och tandborste, så blev han sig själv igen och gick rätt på maten och jag fick klappa honom som vanligt
Han lyckades dock bita matte ett par rejäla gånger, så att jag skulle veta min plats efteråt
Ja lite stolthet måste man ju ha tycker han
Men Gud va söt han är

Tala om för skrället att man ej ska äta barr! Och ge han en puss fr mig på den pussvänliga
näsan

Åh en till gran-ätare. Här har det torkats upp spyor med granbarr i.. Så idag åkte granen ut, nu får det vara färdigtuggat! 

Stackaren, ville ju bara smaka lite……

Taskigt när han bara försökte få lite mer fibrer i kosten o bli lite mer hälsosam…
hahaha ja jag ska berätta för honom att granen ska ut inom kort och inge mer fiber mellan tänderna;))) Hans nos är mkt pussvänlig, men bara när ingen annan ser på;)))

/Elisa

men stackare.. mina äter också barren..

Herregud, jag läste barnen smirre…
Min mammas katt gjorde stora ögon när hon såg en gran första gången (plast tack och lov) o sen satsade hon stenhårt o flög upp i den. For runt runt uppåt, uppåt. När hon nästan var i toppen välte den givetvis med stort brak. Min mor surade o undrade varför jag inte stoppat henne. Hon gillade inte mitt svar om att jag garvat för mycket för att kunna röra mig. Men jag lovar som att kattskrället såg ut som hon skrek "banzai" o sedan flög på granen. Numera fästs alltid granen i väggar o tak med nylonlinor o alla prydnader är i plast, inget glas mer…

#9 hahahaha ja jag trodde vi skulle behöva fästa granen, då minst 8 av mina 9 katter katter är huliganer;))) hahaha men det har gått ovanligt bra faktiskt;)))

Det mest fascinerande var att hon inte klättrade rakt upp utan for runt runt, sakta uppåt. Ungefär som om hon sprungit uppför en spiraltrappa. Urhäftigt! Varje år när granen kommer fram gör hon samma grej. Man kan nästan se hur hon står o laddar. Hon slänger sig inte på granen förrän pyntet är upphängt heller. Av nån anledning fick min mor köpa en ny gran till iår…
O ja första året fanns det massa glaskulor i den. Mamma fick ett antal kartonger av IKEAs billiga plastkulor av oss barn o barnbarn den julen…

#9 Underbart!
När jag hade mina gamla siameser hängde jag inga pumlor längste ned, strödde svartpeppar runt granen. Och peppar.peppar. Inget hände med den!

Mammas katt är liten hittekatt av okänd ras, kan bäst beskrivas som svartvit liten sak med hemskt korta ben, kan inte jama utan piper bara. Låter som en sån där gammal tekokare…
Men äntra granar kan hon…