Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 2354 ggr
Lejdet
0

Skit också... får man säga så?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu höglöper min hona Cinzano igen efter sin skendräktighet och jag som har chipkastrerat min enda fertila hanne! Det började verka på honom för en vecka sedan för nu sitter han där som ett fån och bara glor på henne! Han som har våldtagit allt och alla, tom sin son!

Hon är ju snart tre år så det känns som om jag inte kan vänta längre med att para henne om hon nu ska ha någon kull alls.

Är det någon i stockholmstrakten som ev. har en hane för utlåning med kort varsel? siames, balines eller oriental spelar ingen roll.

S*Edo´s Cinzano är brunsköldpaddstabbymaskad siames med endast siames i stamtavlan. Jag hade tänkt använda henne i lånhårsaveln för att få in mer typning.

Spotless
0

Vilken tajming! FlörtSkrattande Det märks att vi har med levande varelser att göra och bra är väl det. De har sin egen agenda ibland. 

GIC S*Spotless David BAL c 21. Hans två ungar, så här långt, har fått hans snygga profil och haka. Han finns i Årsta hos fodervärd.

Lejdet
0

Ja ni skulle se fånet Casper som bara sitter och stirrar på henne nu när hon trycker upp rumpan i ansiktet på honom.. snacka om att alla hormonerna dog ;-)

Ok, intressant, är det David som är kanelmaskad? Frågan är ju hur nära släkt han är med mina andra katter om jag skulle spara en ur kullen för framtida avel?

Lejdet
0

#1 läste just C21 ;-) är lite dement tydligen

Spotless
0

#2 han är ju inte närmre släkt än om du tänkt använda Casper? David är lilatabby, bär kanelanlaget, och han är efter GIC S*Spotless Beda och DK*Falk-kittens Florimond. (Beda är helsyster till Casper).

Lejdet
0

nej precis och spar jag en hane så blir det ju utmärkt att para min nya lilla Araza med som är halvt holländska och inte ett dugg släkt:-)

Ett problem nu bara, hon är inte FIV/FELV-testad av mig, hon flyttade ju till mig som vuxen avelshona. Möjligt att S*Edo´s gjort det. Hon lär ju bara löpa högst 3-4 dgr till. Hon kom i löp igår och har börjat skrika och ställa upp sig idag.

[lisme]
0

#5 En Fiv/feLV-test kan gjøres veldig kjapt om de bruker hurtigtesten.

Spotless
0

#5 snabbtest, går som #6 säger snabbt! Flera kliniker i Sthlm gör sådana.

Lejdet
0

#7 du har meddelande

Lejdet
0

Aston, Caspers stilige son verkar lika trög som sin far när det gäller könsmognad också.. han är 8 månader snart och är lika stor som pappsen men sitter också bara och glor som ett fån på henne ;-) Två fån stirrar på en höglöpande katthona, ska ta kort på dom så får ni se ;-)

marysiam
0

hahahaha jag kan riktigt se killarna sitta där;)))

Spotless
0

#9 men om du låter Aston och tjejen var i eget rum går det kanske bättre!? Han kanske inte törs om andra katter är med?

Lejdet
0

#11 haha han har varit där hela natten för han är den enda katten som går ihop med henne förutom Rossi kastraten.

Aston är som en stor jättebebis i sitt sätt, han leker oavbrutet med allt som går att leka med och är hur barnslig som helst så jag tror tyvärr att han är lika seg som sin far på att bli könsmogen.

Felicula
0

Fick du tagi någon hane? Du kan få låna Tommy av mig (SIA e). Han har inte riktigt vågat sig på flickorna här hemma, antagligen har de väl satt "skräck" i honom när han var kattunge (nå, ligga och goasa ihop går ju bra, men tydligen inte para). OM han fick en annan flickan kanske han skulle komma igång hemma också. Eftersom han ännu inte visat att han parar tar jag ingen parningsavgift, utan bara för eventuell unge och parningen måste ske någon annan stans än hos mig, jag tror att ett miljöbyte kan få fart på honom också. Han finns i Nacka i så fall. Länk till hans stamtavla finns på www.felicula.com

Lejdet
0

# 13 Nej det fick jag inte! Jag tackar för erbjudandet och ska fundera på det, men just nu har jag ju 10 kattungar så det känns väl inte som om huset sväljer ännu en kull just nu ;-) har för närvarande 17 katter hemma..

Jag måste försäkra mig om att de blir sålda här framöver innan jag ger mig på någon ny parning! Dessutom vill jag helst para med långhår så jag får in siamesvarianter i min egen avel.

Skulle du däremot vilja ta henne på foder och få ungar efter henne så är du välkommen att låna henne! Så kan du ge tillbaks henne sen! Jag tycker att det vore kul om hon kunde få en kull innan hon blir för gammal.

Föräldrarna är

S* Hi Tor´s Ouzo of Lili SIA d 21

S*Edo´s Scarlett O´Hara n21

Farfar La Bell Leo är WW 03,02, SW 06,04,03,02 och hon har många fantastiskt fina siameser i stamtavlan, importer från England och Frankrike.

Finns endast siames i stamtavlan.

Felicula
0

TAck, men jag har els fyra katter hemma och förhoppningsvis ungar på gång med Lalla och Kelso. Och så tror jag inte att han kommer att våga para hemma. Men det var snällt att du tänkte till i alla fall. Kan ju kolla om han fortfarande är fertil när du fått dina ungar sålda, men det har börjat "läcka" lite, så det är frågan om… Synd om en så snygg kille inte skulle få ungar bara.

Lejdet
0

para hemma hde han ju inte behövt göra, bara det att jag inte kan föda upp själva kattungarna här hemma ;-)

steelners
0

#15 Hej! Du kan få komma till mig med honom. Jag har en brunmaskad hona som jag tänkte para snart. Har precis tagit av henne från p-piler så det dröjer nog inte länge innan hon löper.

Jag har ett stort hus med mångar rum som de kan vara ifred i.Flört

(Såg din annons på utställning och kollade in din hemsida idag och så hamnade jag här och såg ditt inlägg…Glad)