Sugen på siames
Jag är totalt hänförd av denna vackra ras, tänk om man kunde övertala man och nuvarande katt om en siames dam?
Hur övertalar man?

Ta med mannen till en uppfödare och hälsa på.
Ja just det. Ta med mannen till en uppfödare och han blir såld när hans knä invaderas av siameser.

Tyvärr så kan jag krasst meddela att han redan tycker att siameser är ovanligt fula katter, mannen gillar knappt katter överhuvudtaget…snyfft…
Inget annat att göra än att byta man! Hi hi hi.

#4 Hotar med det, jag lovar:)
Måste bara övertala min nuvarande katt också ju:)
Jag tycker att de är så vackra och sociala när de pratar.
När jag var liten tjatade jag på mamma att jag skulle få en siames katt och hon svarade: När du är vuxen får du skaffa en, nu är jag ju det..
Katten jag har nu ärvde jag av henne för 2 år sedan och han är min prins:)

Ta tiden til hjelp. Spe på med litt 'se den vakre siameseren' og la han hilse på en hver gang du har anledning. Selvsagt ikke for opplagt
for da blir det bare masete. Mange trenger litt tid til å venne seg til Siameseren, men når de først har vent seg til dem……

Min nuvarande man tycker inte heller om siameser. Bland det första han sa när vi blev tillsammans var att jag hade så fula katter men det gjorde inget då det var dom gosigaste han någonsin varit med om. Numera (efter 10 år) tycker han i det närmaste likadant men han vill inte vara utan dom.
Så ta med honom till en uppfödare och låt honom charmas.
//Monica

Hej Linda! En siames måste upplevas! Har du ingen möjlighet att ta med din man & besöka någon med Siameser? Jag skriver Siameser (flertal), för de flesta har mer än en. De ger sådan mersmak! Har man väl skaffat en, så vill man bara ha MER! Ta med din man till en uppfödare för att bara titta! Helt kravlöst! Tyvärr vet han inte vad han går miste om, den saken är klar. En Siames förgyller varje dag - så är det bara! En viktig sak i det hela bara: En Siames bör inte vara själv. De är sällskaps- och kärlekstörstande, och eftersom man sällan är hemma själv jämt, så mår de bra av att även ha sällskap av en 4-bent kompis att busa och gosa med!!
Önskar dig stort lycka till med din övertalning
Hälsningar, Eva-Lotta

Hej igen - ett litet tillägg till mitt tidigare inlägg:
Nu såg jag att du ju redan har en liten kattdam! Givetvis måste er lilla kattdam få en kattkompis!!!!!!
/Eva-Lotta

Hei !
Du kan jo prøve med å si at du er enig med din kjære mann om at siameserne ikke er så pene - men at det er personligheten deres som er så sjarmerende…. (Han kommer til å se skjønnheten deres etterhvert
)
Bare sørg for å holde ham unna en løpende hunn i starten av din overtalelsesperiode….
Hilsen Inger Johanne

#9 - hej och välkommen Eva-Lotta!!! :)
#10 - he, he - ja det var ett bra tips att inte besöka någon som har löphona ;)
min sambo tyckte exakt likadant.. ;)
och så åkte vi bara för att kika på lilla tyra..
när hon kröp upp i vår knän o slängde sig på rygg..
då föll vi direkt (jag hade redan fallit för hennes bilder förståss innan..)
direkt när vi gick därifrån och stod utanför sa sambon
"vi köper henne!"
så ett besök kan verkligen vara värt… ;)

Så flott! Ikke mange kan motstå sjarmen til en siameser
Dette blir nok ikke den siste heller…..

Hei,min mann likte ikke siameser når jeg viste bilde av dem,men da han fikk hilse på en i levende live var han fortapt he he,han ble så forelsket i personligheten ,så nå har vi tre stykker
.Så ta ham med å la ham få hilse på en så er det garantert gjort.

Jag håller med de övriga. Ta med honom så att han får träffa ett mysigt och socialt siamesgäng.
Väl där kommer han ha svårt att inte bli charmad.
Lycka till!
Siameser är underbara och kan göra bra reklam för sig själva, men har du otur så gillar han inte katter som vill vara nära… min syster och hennes sambo är sådana, de tycker det blir för mycket (tur att det är jag och inte hon som ska ha dem)
! Lycka till med "operation skaffa siames"
!