Siames iFokus

Siames

Etikettfoder
Läst 2037 ggr
chamytas
2010-12-16 17:12
0

Ang. BARF

Tänkte pröva Barf men vill helst ge färdiga "korvar". Det finns Nordic hundfoder i närheten där jag bor. Kan man ge det till katter? Ringde dem och de sa det var ok men man ska tillsätta taurin. Någon som vet om det är ok?

kalindas
2010-12-16 17:23
0

Tycker det låter konstigt om du kan ge Nordic och bara tillsätta taurin. Övrigt viamininnehåll ska ju inte vara samma till hund som till katt.
Vet att jag för ett tag sedan frågade om Bravos färskfoder där de var rent kött och tillsatt viatmin och blev avrådd just pga vitaminsammansättningen.

Däremot kan du köpa deras kött och sen tillsätta, hjärtan, benmjöl med mera. Fast då vet jag inte hur mycket du ska ha av varje.

Det närmaste du kommer fullfoder till katt är nog om du köper Jipotimas kattkorvar och tillsätter lite mer kött + lite lever.

Men kolla med Barf i fokus för säkerhetsskull så du inte ger katterna något de inte mår bra av.

/Elisa

chamytas
2010-12-16 19:55
0

Ok då ska jag kolla med Barf i fokus, tack.

Ja jag vågar inte bara pröva Nordics ifall det inte är bra för katterna.

Silvestris
2010-12-17 00:24
0

Vitaminbalansen är ofta fel i hundmat. För D- och E-vitamin. Jag har precis kollat igenom Vom og Hundemat och där var halten D-vitamin farligt hög. Jag gissar att det kan vara lika med annan hundmat.