Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 3111 ggr
Kopernikus
0

Ny här inne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag heter Maria. Jag köpte min första siames -88 och är sedan dess fast… Glad

Jag har två siameser och en oriental. Ska se om jag lyckas lägga in bilder från Firefox. Äldste killen här hemma är Nil-lan´s Kopernikus, eller Koppe. Han är 10 år och chokladspotted oriental. Sedan är det Zeldtrix Étoile Brillante, eller Stella som vi säger för enkelhetens skull. Hon är en fawntabbymaskad siames på två år. Till sist är det Liljekattens Ossian som liknar sin far Obi som flera av er känner till, alltså bruntabbymaskad siames. Han är också två år. Underbara katter allihop på sina speciella vis!

carinbrack
0

« Tillbaka

Alternativ

Välkommen hit

[nollottan]
0

hej kul välkommen hit. Jag har ett barnbarn efter Obi :-)

Kopernikus
0

#1Tack för hjälpen med bilden! Jag försökte följa en anvisning från en gammal tråd men fick inte till det…

#2 Tack så mycket

Lejonhjarta
0

Välkommen! Ännu en som är sia-frälst, vad roligt. SkrattandeHar en dotter och en sondotter till Obi och mamman till Lottas Sigge.Flört

carinbrack
0

#3 De är superlätt när man väl fattat det, klicka upp bilden, kopiera den och klistra in den i nästa inlägg (eller det gamla via redigera). Men det tog jättelång tid innan jag lärde mig det.

Kopernikus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Får väl testa igenGlad

Kopernikus
0

Nä, det gick inteSkäms

Lejonhjarta
0

Ja lyckas heller aldrig. Jädra irriterande.Skrikandes

[nollottan]
0

Kalinda lärde mig hon är en riktig haj på detta ;-)

Lejonhjarta
0

Gick jättebra när hon var här!Skrattande Efter detta, trots fusklapp, får ja inte till d!!Skrikandes

kalindas
0

#9-10
Jo jag är riktig expert på det där med foto…;-p *ironi*

Välkommen hit till SIF med dina fina katter! Glad

/Elisa

marysiam
0

Välkommen;)))

[lisme]
0

Velkommen hit!

Det er enkelt å legge inn bilder direkte i innlegget om du har Internet Explorer som nettleser. Jeg har forstått det sånn at om du har Firefox går det ikke.

Oppskrift for bilde i innlegg med IE:

Skriv teksten
Under boksen der du har skrevet inn teksten finner du en liten boks der det står "Bifogad fil" på venstre side og en knapp der det står "bla gjennom"

Trykk på "Bla gjennom", finn filen du vil laste opp
Klikk på "Skicka kommentar"

Finn innlegget ditt
Øverst til høyre i boksen der innlegget ditt er skrevet, finner du en liten utgave av bildet ditt, under "handtera innlegg".

Klikk på bildet ditt
du får opp en større utgave av det bildet du valgte, høyreklikk på dette bildet og velg "kopier"

gå tilbake til innlegget ditt, klikk på "Handtera inlägg"
velg "rediger" og lim inn bildet der du vil ha det i den teksten du har skrevet.
Lagre

Og voilá - du har fått bildet ditt inn i innlegget!

Kopernikus
0

Jo, jag har Firefox, då är det därför. Inte blir det lättare med tre katter som klampar omkring på tangentbordet Skrattande. Tack allesamman för välkomnande och råd!

Kissarna ligger oftast som på bilden, tog den idag! Jag var för ovanlighetens skull hemma hela dagen och störde deras tupplur. Kväll och morgon är det fullt ös.

MalinL
0

Välkommen hit.Glad

tuska
0

Kul med nytt folk härinne.  Välkommen

Beige
0

#1 Vilken fin bild, han ser så stolt ut.

Välkommen hit!

Siameshona
0

Hej & välkommen med dina fina kissarKyss

Kalinda har lärt mig oxå att lägga in bilderSkrattande

Liljekatten
0

Hej Maria, vad kul att du hittat hit!  Varmt välkommen! Glad

Sätt en puss på Ossians vackra näsa från mig. Kyss

alltidsiames
0

Jag har två Obi-barn, fem Obibarnbarn i bolådan och det gör att vi är släkt! Välkommen hit!

Nilla
0

Välkommen! Jättetjusig tabbykille. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Kopernikus
0

Tack allihopa!

#19 Visst är den pussvänligKyss. Så, nu är pussen levererad.

#20 Kul att träffa släkten!Glad

Rokkur
0

Välkommen hit! Vilka vackra katter du har!Kyss

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Helenaf76
0

Välkommen hit! :-)

Lillatassen
0

Låter så avancerat att lägga in en bild, men när man väl förstått sig på det så är det superlätt. Stegvis förklaring på hur jag får det att funka.

1. När du först bifogat in en bild i din text så är den ju liten, yes? :)

2. Klicka på den bilden för att förstora den, när du ser din bild, högerklicka - Gå längst ner till "Egenskaper".

3. Kopiera texten för "adressen" till din bild.

4. Sen går du tillbags till ditt inlägg, uppe till höger har du "Hantera inlägg", klicka.

5. Klicka på - "Redigera bild".. Sen brukar jag högerklicka i text rutan för att få fram "Infoga/redigera bild", klistra in länken i "bildens url". Redigerar även bildens dimensioner till 267 och 395 (beroende på liggande eller stående bild såklart.) men denna size brukar sitta fint.

6. Sen tryck klar.

Välkommen hit föresten :)