Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 2069 ggr
Lejdet
0

Sollentuna, utställningen 11,12 dec?

Nån mer än jag och Embla2 som ska dit i helgen?

Jag ställer Araza OLH c på söndagen, premiär! Enda katten den här gången men min Agusta ska dit i min förstfödda kull :-)

Corny
0

Å vad jag blir sugen på att se Araza IRL! Hon är så vacker…

Lejdet
0

#1 ja fast tyvärr är hon väldigt liten för sin ålder så jag tror inte att det kommer att gå så bra, hon får nog växa på sig en del först, men det är bra att börja träna henne

embla2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här ska oxå med båda dagarna..ska bli kul att ses igen LejdetKyss

[nollottan]
0

söt liten Vera :-) Lycka till !

embla2
0

#4. TackKyss

Spotless
0

Vi kommer på söndagen med IP S*Spotless Eskil BAL o och S*Spotless Zenit CRX n 01 21 33

Lejdet
0

#6 kul! då ses vi!

SmirreIce
0

Jag skulle och hade velat gå dit, men har man inga pengar eller tid så går det ju inte :(

Hellhouse
0

Jag ska dit på söndag=)

Ska ställa Mockfjärdingens Jungle Jack, SIA d. Har en SIA n var anmäld oxå men min kropp vill nog inte tillåta att jag bär så mycket. Jag är lite handikappad just nu så jag tror han måste stanna hemma…Rynkar på näsan

tuska
0

#9  Men du måste kunna få bärhjälp av någon.

[hakkapelitta]
0

#9 ta med honom och dra honom på pirran! inne på utställningen får du garanterat bärhjälp av någon :)

Spotless
0

#9 bara du får med honom till utställningen så ordnar det sig! Du kan alltid rycka tag i mig (har med mig en CRX-junior) eller så säger du till direkt på morgonen att du vill ha hjälp av ass. att ta fram en eller båda grabbarna.

alltidsiames
0

Vad betyder pirran?Kyss

Lejdet
0

Jag har bara en katt med mig och massor av tid över så jag hjälper gärna till med bärhjälp också! Har dessutom med mig min bror!

[nollottan]
0

#13 pirra är en sån där grej med hjul på som man kan kan dra väskor på. Många använder det på utställningar att dra kattburarna med om man har flera.

alltidsiames
0

Aha! Vilket kul ord!

[nollottan]
0

säckakärra, pirra, tror det beror på vilken breddgrad i landet man befinner sig vilket namn filuren har Tungan ute

Hellhouse
0

#10, #11, #12

Ja nu kom ett till problem emellan. Han bröt sig in i en ostbågspåse= ingen bra kattmat Skrikandes

Vi får se hur dagen utvecklar sig…

Spotless
0

#18 Hoppsan! Är du säker på att det inte är en cornish du har!? Skrattande

Hellhouse
0

#19 Nej det är ingen cornish, det är ett MONSTER Förvånad

Ska se om det går att rasändra honom hos SVERAK Obestämd

Spotless
0

#20 Skrattande 

Hoppas han har plåtmage och inte alls blir påverkad av ostbågarna. Som jag skrev tidigare, säg bara till om du vill ha hjälp imorgon. Trots att jag har cornish har jag stor erfarenhet av kat IV-katter (mor är medinnehavare i mitt stamnamn och hon har BAL och OLH) och är en flitig utställare, jag hjälper gärna till.

Hellhouse
0

#21 Jättesnällt, tack! Jag letar reda på dig om hjälp behövs! Eller ja jag kaaan ju kanske säga hej ändå Skrattande

[hakkapelitta]
0

Ja nu kommer ju jag och Hellhouse-Marina från samma lilla skrotby i Hälsingland så Kyss

Hellhouse
0

#23 skrotby? Vad är det du säger? Du menar metropolen Delsbo?! Flört

[hakkapelitta]
0

#25 hihi. drar man en repa förbi Klintens så.. kan man kalla't skrotby Tungan ute

Hellhouse
0

OK, JAG GER MIG… SkrotbyCool

[nollottan]
0

hur gick det för Kakan, Vera och Araza?? och alla andra?

Lejdet
0

Araza gick det åt skogen för! Men det var inte oväntat alls, hon var alldeles för liten och klen för sin ålder. Hon skulle äta upp sig nåt kilo och sen återkomma tyckte domaren för hon hade fantastiska ögon och mkt. bra profil etc. men som sagt alldeles för liten.. så nu blir det gödningskur för hennes del och extra b-vitaminer.

embla2
0

Vera kan jag ej ställa mer. Visade bara henne på lörd fick jättebra kritik men åkte pga att hennes tassar är rosa. Pigment fel…Känner mig lite dum men eftersom jag lyckats få CAC på hennes första utst så lite pinsamt. Så jag drog henne på sönd. Så nu ska hon steriliseras.

Kakan fick EX1 båda dagarna med super kritik. På sönd blev hon 3:e plac inför NOM.

Mycket nöjdKyss

Så nu blir det att leta en ny utst katt eller beh en efter Kakan.Flört

Tack Lejdet för denna vackra prinsessa. Vi ses i Tierp

yahtzeecats
0

Igår var min första utställning på bra länge (2 år? Förvånad) och det var roligt med över 40 katter i kategorin. Såg ett par vackra orientaliska långhår i choklad och lila, kul! Kyss Vår dag blev mycket lyckad - varmt tack "Zeona", "Namsooks" och "4-barnsmor"!!

Det här är de resultat jag fick med mig 101212 (hoppas det är riktigt - ringrosten är stor):

BIS vuxen hane: Rosmeggens Allegro OSH n

NOM: ?

BIS vuxen hona: GIC Simyketh GoldenSea of Okonorway, SIA a

NOM vuxen hona: S*Yahtzee's Ya Nazanin, SIA f

BIS ungdjur:S*Yahtzee's Ya Cool As Casillas, SIA g

NOM ungdjur: Underbart fin SIA f från Nova Star som jag inte fick med mig namnet på.

BIS kastrat hane: EC Okonor Kobold, SIA n 21

BIS kastrat hona: Aliens Fleur de Suede, OSH a 24

BIS kull: S*Yahtzee's kull, BIS uppfödning kat IV: S*Yahtzee's

…Ett alldeles speciellt varmt tack till Jennie som gjorde allt detta möjligt! Skrattande

Zeona
0

Tack så mycket Joanna! :)

En trevligt utställning och många fina katter att titta på!

Ett stort grattis till alla fina resultat!

Min andra utställning och nöjd med att min S*Yahtzee's Navajo fick ett cert :)

Spotless
0

S*Spotless Eskil BAL o tog sin GIP-titel och blev NOM kastrat hane, fick se sig slagen i panel av EC Okonor Kobold, SIA n 21 (det kan vi leva med!Skrattande)

BIRKA ordnade som vanligt en trevlig och välarrangerad utställning.

Lejdet
0

#29 Tack själv, det är jättekul att det går så bra för min första avkomma :-) Betyder faktiskt mycket mer för mig att mina egna uppfödda kissar går bra på utställning än de jag äger själv.

Du vet ju att jag har en helt bunt varav en del riktiga snyggingar på jäsning här hemma så det är bara att köpa en till ;-)

Rithwa
0

Nyss hemmkommen från en fantatisk helg i Stockholm. Det var så roligt att få träffa utställare söder från och som jag inte har träffat på länge och naturligtvis lära känna nya utställare, det är alltid lika roligt.

Vilken bra arrangerat utställning av Birka,

MijmuPix
0

Grattis alla fina NOM & BIS-katter!

# 31: Jättegrattis till Thilos cert! Glad Farmor Seelia och faster Lilly hälsar så mycket!

Myzakatt
0

Kan fylla i lite i resultatet

nom vuxen hane

La Bell Ultimo (osh a)

Och nom ungdjur

Nova Star Wera Wang (sia f)

Qetesh
0

Måste ju fylla i lite resultat jag också då Glad

Qetesh Hoshi blev BIS junior både lördag och söndag och på söndagen även Junior Winner! Skrattande

Lejdet
0

#30 var det ni som kom förbi och spanade in min lilla Araza? Lila OLH?

yve2
0

Jag och dottern var och spana in din vackra lilla Araza söndags. (Det var vi som hade en "röding" hemma (OLH)).

It's a cat's world… adjust! :)

Lejdet
0

# 39 aha det var ni!? Ja hon kommer att bli fin när hon har växt till sig, men det blir nog ingen mer utställning för hennes del innan sommaren så att jag får göda upp henne!

Hon är anmäld i jan men ska nog byta och ta med någon av mina andra istället.