Flytningar!!! Hjälp!!!
Har en oriental hona som jag parade för 2½ veckor sedan (min första oriental)…och idag har hon varit jätte hängig och jag har upptäckt att hon har vita/rosa flytningar…..
Är det kört nu? 
Tänker åka till vet. med henne i morgon….men vill ändå veta om det är något som någon annan varit med om?
Tacksam för alla svar, blir sååå orolig!!!
Skulle inte vänta till imorgon. Men det är jag det.
Det behöver inte vara kört, antibiotika kan hjälpa. Se till att få Synolox. Det tar bättre är vetrimoxinen gör.
/Elisa
Tack, nu sticker jag till Strömsholm!
Har just tempat henne och hon har feber, så du drar vi!!! 

#2 låter klokt! Lycka till! Vi håller tummar och 17 x 4 kattassar här hos oss att det ska gå bra!

Hoppas allt går bra…

Låter som när Engla fick livmodersinflammation :(
Hoppas allt har gått bra för er!

Ush va jobbigt, men de är inte kört! Vår fancy hade också rosa flytningar igår (läs att resa sig med kattungar i magen) men där verkar det än så länge gå bra! Hoppas det inte är något allvarligt!
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Tack alla för eran omtanke, det värmer!
Nu har jag kommit hem….men Maiken (som min hona heter) fick stanna kvar under natten då hennes flytningar blev värre och febern steg till 40,1grader… Så nu kommer jag förmodligen inte kunna sova i natt.

Dom ska göra ultraljud i morgon bitti och se om det finns några forser i magen på henne. OM det finns det så hoppas jag att dom kommer att klara sig, men det ser mörkt ut just nu. Huvudsaken är i alla fall att min Maiken blir frisk igen!
Skriver i morgon igen hur det gick, och hoppas hon får komma hem!

Stackars dig å Maiken! Kram på er å lycka till!!
Håller tummarna för dig, hoppas allt går bra! Kan bara gissa hur förtvivlad man skulle vara själv.
Håller tummarna för Maiken. Bra att du var så snabb in med henne.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Stackars Maiken.
Hoppas allt går bra. Vi håller tummarna.
Håller tummarna att hon piggnar till och att det är bebisar i magen. 
/Elisa

Hoppas allt går bra för både Maiken och bebisarna nu! *håller våra tummar, tassar o tår*
Här håller vi oxå tassarna för er
Håller tummarna!
Hoppas Maiken repar sig! Superbra att du kom in snabbt och fick hjälp, det ska nog gå vägen och du får hem finaste Maiken igen! Kramar från mig!

Håller tummarna!! Stackars lilla Maiken och bebisarna
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

Hoppas det ordnar sig för din tjej!
Vi krysser fingre for at Maiken blir frisk og får nydelige kattunger 
Åh vad gulliga ni är alla! Tack!
Maiken fick inte komma hem idag så hon är kvar på Strömsholm. Hon har livmodersinflamation och fortfarande hög feber. Veterinären kunde inte se några tydliga tecken på att hon var dräktig. Men det var svårt att säga när hon bara har gått 17-18 dagar…. Nu kommer hon dock få en spruta som ska "tömma" livmodern i hopp om att rädda den så jag kan prova att ta en ny kull.
Allt jag vill just nu är att Maiken ska bli feberfri, frisk och få komma hem!
Talar om hur det går imorgon igen. Håll alla tummar och tassar igen så att hon får komma hem!!!! :) Kram!!!
Krya på dig Maiken!
Kram från kissarna i karlstad!!
Håller tummarna på att tjejen piggnar till fort!
/Elisa

Håller tummarna för att en frisk Maiken snart får komma hem igen!
putt putt jag blir så orolig, måste få veta hur det har gått för katten. Mår hon bättre? har hon fått komma hem?
om hon är parad och inte fått ungar kan det ju vara att hon har släppt ägg som inte blivit befruktade att det är därför hon fått inflammationen. Om hon ska fortsätta vara fertil så fråga veterinären när hon ska paras om. Ibland ska man vänta och ibland ska man göra det på engång för att slippa mer "trubbel".
Hoppas allt blir bra!!! håller tummar och tassar
Maiken är hemma nu och mår bra! :)
Dock kommer det lite blod ur henne men hon ska ju tömma livmodern så jag antar attt det är därför. Ska på återbesök på fredag och göra ett ultrajlud. Håller tummarna att allt ser bra ut då! :)
#24 Tack för ditt inlägg. Skulle ju kunna vara så faktiskt och jag ska absolut fråga veterinären på fredag om omparning! :)
Kram på er ALLA och tack för eran omtanke!!!!
Stackars lilla Maiken, hoppas på snabb bättring!

Härligt att hon mår bättre. Det var precis vad vi var med om med Engla - en livmodersinflammation. Omparning vid nästa löp och hon fick 4 friska ungar :) Hoppas att ni får samma lycka snart! :)
#27 Nu fick jag lite hopp igen! Tack!
Härligt att hon mår bra! Hoppas på att ni får bebisar. 
/Elisa
Håper alt går bra med din jente. I slike tilfeller med livmorbetennelse så er oftest det beste og anbefalingen omparring ved neste løp.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Hoppas allt ser bra ut på fredag så ska jag hålla tummar och tår för att Maiken blir mamma inom kort, det är du värd efter allt som varit! Kram!
Kan berätta att Maiken tokLÖPER just nu…. så det får bli parning nästa löp och allt ser bra ut på fredag! :)
#31 Tack min älskade syster! :)

#32 Visst fick hon en Alizin-injektion? Det är inte helt ovanligt att de börjar löpa av dem. Skulle hon inte ha fler sådana?
Hur som helst håller jag tummarna för att det ser bra ut på ultraljudet.
#33 Jo det stämmer! Och hon ska ha en till spruta på fredag.
Så dom kan börja löpa av den alltså…ok! Det förklarar ju saken! :)