Siames iFokus

Siames

Etikett: kattprat
Läst 2358 ggr
NoOrilux
0

Reise med katten inne på fly

Lurte på om dere vet om det er mulig å reise med katten i tøybur ala sherpabag på fly? Skal fra Kjevik til Gardemoen med Norwegian. Må jeg ha plastbur? Skal ha katten med meg inn i flyet. Vet at buret må ha plastbunn og kunne passe under setet, vet bare ikke om det må være plast.

Maxima06
0

Vi flög med en sånhär: http://www.supercat.se/ute-pa-tur/sleepypod/sleepypod-air-orange-dream.html när vi skulle hämta kisse i tyskland. Står det inget på norwegians hemsida?

NoOrilux
0

Det som står er forvirrende. Står nemlig at man må ha IATA godkjent reisebur, men så anbefaler de "sherpa bag". Sherpabag er vel ikke IATA godkjent..

Dette står på Norwegians sider: Transport av dyr i kabinen (kun innlandsflyvninger i Norge, Danmark og Sverige): Mindre kjæledyr (hund og katt) kan også fraktes i kabinen (PETC) under spesielle betingelser, men også her gjelder regelen om maksimum to dyr per flyavgang i separat IATA-godkjent bur/kennel. Vi anbefaler en såkalt "sherpa bag", som kan kjøpes i flere dyrebutikker. Maksimum vekt for slikt bur/kennel er brutto åtte kilo med maksimum dimensjoner på 43 x 31 x 20 cm. Du må selv sørge for å ha et IATA-godkjent reisebur for ditt kjæledyr

origirl
0

Tror du kan bruke en vanlig reiseveske…det har jeg brukt..riktignok ikke med Norwegian da…men så lenge bunnen er væsketett og katten ikke kan komme seg ut så skal det gå greit. Og at den får plass under flysetet.

Attacks
0

Har reist med både de minste clipper burene eller vanlig reisebag for hund og katt. Både kattunge eller voksen katt. Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[lisme]
0

Sherpabagene er godkjente for å bruke i fly Flört

[nollottan]
0

meningen är att väskan inte få vara för stor och den ska vara såpass säker att djuret inte kan komma ur den. Jag hade nog gått in på en dyrebutikk og frågat.

ramithi
0

Jeg brukte det minste buret til atlas da jeg hadde med meg Roxett til Oslo da jeg skulle  vidre til Tyskland og hente Floyd. Det gikk veldig fint men det var med SAS og dem sa ikke noe. Men fra Tyskland og hit til Ålesund hadde jeg Sherpabag. Ikke noe problem men det er som sagt med SAS. Jeg har også reist med Norewgian og brukt det minste atlas burtet og dem har ikke sagt noe til meg.