Hane sökes..
Vacker dam! 
/Elisa

Stiliga tjejer! 
Kommer inte på någon hane såhär direkt. Men hör jag om någon så skickar jag ett meddelande.
Borde finnas uppfödare i Göteborg som har hanar men inte lagt ut dem som avelshane.
/Elisa

#3 Låter kanonbra - Tack! :) Vore jättekul att hitta en spännande hane som matchar Chimi 
Om du kan tänka dig åka en bit så finne en svart hane Rosmeggens Allegro.
Du hittar Rosmeggens katteri via siames och orientalgruppens hemsida i uppfödarlistan.
Både uppfödare och katt är jättetrevliga.

#2 Vackra damer

#5 För nära släkt, Bergbackens Mangas Poseidon är hankattens far och Chimis farfar. Lite synd, snygg hane!
#6 Tack (:

Fina pojkar! 
Vad blir det för färg chanser när föräldrarna är OSHn och d21 - Blir alla avkommor paddor om det blir SIA?
Och samma fråga på mixen med vitfläck?
*nyfiken*
#11 Parar du svart med rödtabby blir alla tjejer sköldpaddor. Hälften blir solida sköldpaddor och hälften sköldpaddstabby (troligen spotted på OSH). Hanarna blir svart, blå, choklad och lila med eller utan mönster.
Parar du din svarta OSH med choklad sysen får du hälften vitfläck (OSH och SYS) och hälften solida (OSH och SIA) i färgerna svart, blå, choklad, lila (under förutsättning att din hona bär på dilution).
#12 Hur stor är risken att Cisco ger enbart mönster om pappakatt bara ger mönster trots solida honor han parar?
Det beror lite på hans mamma. Är hon solidfärgad så kan han ge vilket som. Men är mamma mönstrad också finns chansen att även han bara ger mönstrat.
/Elisa

#13 Är Ciscos mamma mönstrad? Om inte så är han inte homozygot mönstrad och kan alltså ge solida avkommor. Är bägge hans föräldrar mönstrade finns möjligheten att han är det och alltså endast ger mönstrade avkommor.
Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus
#13 Att hans pappa bara ger mönsterungar betyder antagligen att han är homozygot, alltså har dubbla anlag för mönster och kan inte ge nåt annat till sina ungar. Ciscos mamma är också mönstrad och det finns ju en chans/risk att Cisco fått mönstergenen även från henne. Då kommer Cisco bara ge mönstrade ungar oavsett vad han paras med. Jag tror chansen är ca 75% att han bara ger mönstrade ungar.
Tre svar på samma fråga..
/Elisa
#14 15 16 =D Tack haha. Jo mammakatt är enl. stamtavlan mönstrad.

Vi skrev samtidigt alla tre.