Siames iFokus

Siames

Etikettstandard
Läst 2434 ggr
Lejdet
2010-12-04 19:19
0

skelögdhet, växa bort?

Jag är lite fascinerad över att min Iris som jag i princip mest "råkade få med mig" som sällskap åt hennes syster Juno verkligen har gått från den fula ankungen till en riktigt vacker katt och att det är hon av systrarna som lämnar finast ungar!

När jag köpte henne var hon liten, mager, rejält skelögd och såg inte mycket ut för världen! Även när jag var och fick henne avelsgodkänd så tyckte ju domarna att hon inte var mycket att hänga i julgran..

Sen efter sin första kull i våras så har hennes skelögdhet HELT försvunnit, hennes päls har blivit jättefin och hon har helt ändrat utseende! T.o.m. mina vänner som inte vet nåt om katter har frågat om det där verkligen är samma katt!?

Intressant att det kan ske så stora förändringar under deras första två levnadsår! Eller så har nån varit här och bytt ut henne? ;-)

MalinL
2010-12-04 19:21
0

Ja det ör inte ovanligt att de har en tendens till skelögdhet när de är små och att det växer bort senare.

Lejdet
2010-12-04 19:26
0

men det försvann nu i somras då hon var över ett år efter hennes första kull

Det kanske är som vissa av oss människor som blommar upp och blir jättevackra av en graviditet? :-) själv tillhörde jag tyvärr inte den skaran…

marysiam
2010-12-04 19:56
0

#2 inte jag heller hahahaha men det var det värt det;))

MalinL
2010-12-04 20:20
0

Många katter breddar sig i huvudet när de blivit äldre och det kan göra väldigt mycket för den totala looken.

Helenaf76
2010-12-04 22:56
0

Graviditerna hjälpte inte mig heller :-D Men Villemo ändrade sig väldigt när hon fick bebisar och var runt 2 år.