Färgfråga
Killen högst upp på bilden förbryllar mig. Han har chokladnos och chokladsvans, i övrigt helt vit. Inga tabbyränder. På vissa bilder ses antydan till vitare vit fläck i pannan. Samtliga trampdynor helt rosa.
Är han choklad sys? Alla andra tabby-randiga har ränderna synts tydligt på lääänge nu. De är 6 veckor idag och den här bilden är en vecka gammal. Jag har inte så många bra bilder på killen, ska försöka ta nån ny snart…
Men vad tror ni? Varken nos eller trampisar är fläckiga..
Tacksam för färgidéer ;) Dags att regga kullen å behöver regga NÅN EMS-kod på honom också ju :D
Alle er tabby,men hva slags farge skal jeg ikke uttale meg om. Syns kvaliten i bildet var litt vanskelig å se ev riktig farge på.
Solide er mørke inni ørene,liksom gjenskinn av de mørke ørene sine,tabby'er er lyse inni ørene sine.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

#1 ja, misstänkte ändå att han var tabby, trots brist på ränder som är helt tydliga.. tror jag får chansa på att han är sys ändå.. Det där extravita i pannan… AHHH va svårt när man är ny.
Finns ingen uppfödare / annan färgkunnig person som vill komma hit å kika på dem någon dag? Bor 10 mil från Västerås, 9 mil från Falun, i Söderbärke. Annars får jag helt enkelt chansa lite på just honom. Tabby. Choklad. Sys. :)
Tror ikke sys b21 blir helt feil…. 
Det är lätt att se om de är solida eller inte om du tittar på insidan av öronen. Är det som en rand i kanten av örat och "vitt" inne i örat är den agouti, har den färg i örat, ingen skarv, är den solid. Tips från en birmauppfödare jag fick. 
Samma gäller svansen vad jag förstått. Är undersidan ljus är det agoti.
/Elisa

Som #5 säger så är undersidan av svansen ljus, alltså ev. ränder ska ej gå hela vägen runt, på en mönstrad katt. Tänk dig ett ljust V med basen vid rumpan som sträcker sig ungefär 1/3 del av svansens längd och smalnar av mot tippen.
Jag har dålig koll på vilka föräldrarna till denna kull är, men har du en chokladtabby SYS där så är det väl jätteskoj, det är ju vackert!
Grattis till sötkullen!

Tack för svar!
#6 - Tackar!! :)
Föräldrar är min tjej S*Di Novus Hey You (sia n 21) och S*Hoffens Kelso (sys n 03).